Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Audiovisual | OP | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements d’anglès per a lectures i visionats.
L'objectiu general és conèixer les convencions narratives i expressives dels diferents patrons genèrics del cinema de ficció, analitzant les tipologies establertes i atorgant especial èmfasi a la producció cinematogràfica més recent i la reformulació dels gèneres. L'assignatura té una vessant teòrica, amb èmfasi en els visionats i l'anàlisi de cas, però també una vessant pràctica amb la realització d'una producció audiovisual que permet aprofundir en l'aprenentatge dels codis narratius i iconogràfics dels gèneres cinematogràfics. Es realitzen també dos seminaris d'anàlisi fílmica sobre dues peces audiovisuals concretes.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
1. Introducció a la teoria dels gèneres cinematogràfics.
2. El Western i el Neowestern: gènere i evolució temàtica.
3. El Drama i les seves reformulacions. Estudi de cas.
4. El Musical: gènere i història.
5. Ciència Ficció: gènere, narrativa i efectes especials.
6. El Documental: gènere, forma i estudi de cas.
7. L´animació: gènere o tècnica?
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | |
Pràctiques de laboratori | 23 | 0,92 | |
Realització d'una obra audiovisual, presentar-la i argumentar-la | 61 | 2,44 | |
Seminaris | 6 | 0,24 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 16 | 0,64 |
L’adquisició de coneixements i competències per part de l'alumnat es farà a través de diversos procediments metodològics:
En aquesta assignatura es faran servir metodologies docents innovadores com l'aula invertida als estudis de cas: es proporcionaran productes audiovisuals seleccionats, que l'alumnat haurà de visionar fora de l'aula. Aquesta pràctica permetrà dedicar més temps a l´aula per analitzar el producte audiovisual, compartir idees, dubtes i debatre. Es dedicaran dos seminaris a aquesta activitat.
A la part pràctica s'aplicarà l'aprenentatge basat en projectes (ABP).
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 35% | 2 | 0,08 | SM14, SM15 |
Exercici 1: Trailer Recut | 10% | 6 | 0,24 | SM14, SM15 |
Exercici 2: Scene Reframing | 35% | 15 | 0,6 | KM15, SM14, SM15 |
Intervenció seminaris i pràctiques | 20% | 6 | 0,24 | SM14, SM15 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d´avaluació única.
AVALUACIÓ CONTINUADA
El sistema d'avaluació continuada està integrat per quatre parts diferenciades:
Examen teòric (35% de la nota).
Realització d´una peça audiovisual en clau de gènere (35% de la nota).
Remuntatge d´un tràiler en clau de gènere (10% de la nota).
Assistència i intervenció a les classes teòriques i pràctiques (20% de la nota).
L'alumne tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si compleix dos requisits:
1.- si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
2.- haver obtingut un mínim de 3,5 a l'examen escrit i una nota mínima del 3,5 a les activitats pràctiques enumerades més amunt.
La recuperació no és un mitjà per pujar nota.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
L´alumnat serà considerat no avaluable quan no hagi assistit a classe ni participat en les activitats pràctiques.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
ALTMAN, Rick (2000): Los géneros cinematográficos. Barcelona: Paidós.
GRANT, Barry Keith (2013): Film Genre Reader IV. Austin: University of Texas Press.
KALINAK, Kathryn (2018): Genre, Authorship and Contemporary Women Filmmakers. Edinburgh University Press
PEIRSE, ALISON (2020), Women Make Horror. Filmmaking, Feminism, Genre. Rutgers university press
WEBGRAFÍA
https://www.studiobinder.com/blog/movie-genres-list/
Canva
DaVinci/ Premiere
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |