Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Fisioteràpia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'equip docent recomana haver cursat i assolit les següents assignatures: anatomia, biomecànica i salut pública
Mitjançant la valoració ergonòmica es pretén identificar les alteracions de l'aparell locomotor, adequació de l'entorn laboral i social, així com la seva prevenció desenvolupant procediments per la promoció de la salut.
L'ergonomia és l'aplicació de la higiene postural al lloc de treball i a l'entorn social tenint en compte la utilització de postures i moviments adequats i la modificació de l'entorn de treball per fer-lo més favorable.
S'estudien els procediments necessaris per identificar i desenvolupar el paper fisioterapèutic adequat tenint en compte la prevenció i les possibles alteracions de l'aparell locomotor.
Planificant procediments per la promoció de la salut.
Continguts:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
TEORIA (TE) | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
ESTUDI PERSONAL | 46 | 1,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 30 | 1,2 |
L'assignatura es basa en classes teòrico-pràctiques
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació mitjançant casos pràctics i resolució de problemes | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Proves objectives de selecció d'items d'elecció múltiple | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Treball escrit | 35% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Avaluació de l'assignatura
L'avaluació d’aquesta assignatura es basa en diversos components que permeten valorar tant els coneixements teòrics com les habilitats pràctiques dels i les estudiants.
La distribució de la nota final és la següent:
Entrega d'un cas clínic (35%): Consisteix en l'elaboració d'un pla ergonòmic per a una entitat pública, empresa o similar. Aquesta part és clau per demostrar la capacitat d'aplicar els coneixements en un context real i pràctic.
Examen pràctic (25%): Inclou la valoració de la part teòric-pràctica impartida a les classes teòriques i mòduls pràctics. És important preparar-se bé per aquesta prova, ja que reflecteix la comprensió dels conceptes apresos.
Prova escrita (40%): Aquesta prova inclou preguntes tipus test amb quatre opcions de resposta, on només una és correcta. Les respostes incorrectes penalitzaran amb un 25% del valor d'una resposta correcta. Per aprovar, cal obtenir almenys un 5 sobre 10. '
Sistema d’avaluació
Supòsits específics
Avaluació única
L'estudiant que opti per aquest sistema ha de tenir en compte que:
Les evidències d'avaluació seran les mateixes i tindran el mateix pes que en l'avaluació continuada.
Totes les evidències es realitzaran el mateix dia, que coincidirà amb la data oficial de l'examen de l'assignatura, segons el calendari acadèmic de la UAB.
Es manté el mateix sistema de recuperació que en el cas de l'avaluació continuada.
El procediment de revisió de la qualificació final també serà el mateix que per a l'avaluació continuada.
Nota sobre l'ús d’eines d'IA
L'ús d’eines d'IA generativa com ChatGPT pot estar permès com a suport, sempre que s'utilitzin de manera ètica i transparent. És important indicar qualsevol aportació generada amb IA en el treball, ja sigui en un apartat d'agraïments o com a nota a peu de pàgina. El seu ús no ha de substituir el treball reflexiu i crític de l'estudiant.
- Barette G., Decourcele O., Triadou P., Ergonomía, kinesitherapie et santé au travail, EMC, Paris, 2007.
- Bestratén Belloví M., Hernández Calleja A., Luna Mendaza P., Nogareda Cuixart C., Nogareda Cuixart S., Oncins De Frutos M., Solé Gómez MD., Ergonomía, Ed. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene del Trabajo, Madrid, 4ª edición.
- Melo JL., Ergonomía pràctica. Guía para la evaluación ergonómica de un puesto de Trabajo, Ed. Fundación Mapfre, 1ª edición, Argentina, 2009
- Rubio JLL, Pellicer LL. Manual de ergonomía aplicada a la prevención de riesgos laborales. 2015.
- Notas Técnicas de Prevención - NTP - Portal INSST . Disponible en: https://www.insst.es/ntp-notas-tecnicas-de-prevencion
No cal programari específic
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 302 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 301 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |