Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Anglès Professional I

Codi: 102762 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Enginyeria Informàtica OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Lluïsa Schlesier Corrales
Correu electrònic:
lluisa.schlesier@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

És indispensable tenir un nivell d'anglès mínim d'un Intermediate B1 per cursar aquesta assignatura, ja que totes les classes es fan en anglès.


Objectius

En finalitzar l’assignatura, cada estudiant haurà de ser capaç d'expressar i comunicar idees de forma oral i escrita, tant en temes tècnics com en temes d'interès general. Es farà èmfasi en la comprensió, síntesi d'informació, argumentació i expressió d'idees i opinions. Cada estudiant haurà de treballar per la correcció de mals hàbits lingüístics i per l'adquisició d'estructures de nivell Upper-Intermediate (B2) com poden ser col·locacions i expressions idiomàtiques, estudiant un llibre enfocat a la correcció d’errors que haurà de seguir durant tot el semestre.


Competències

  • Comunicació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Utilitzar l'anglès com l'idioma de comunicació i de relació professional de referència.

Continguts

  1. Resum i síntesi d'informació general i tècnica
  2. Estructures gramaticals i expressions lingüístiques a nivell Upper-Intermediate (B2)
  3. Resolució d'aspectes gramaticals i terminològics
  4. Descripcions tècniques d'objectes i de processos
  5. Síntesi de la informació de textos i vídeos generals i tècnics
  6. Adquisició de vocabulari específic a través de lectures i exercicis específics
  7. Correcció d'errors de la llengua
  8. Expressió de judicis, argumentació i avaluació de continguts en públic

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats comunicatives i de grup dirigides pel professor per desenvolupar les competències comunicatives orals i escrites (producció i comprensió) - llegir i entendre informació en diferents formats, escoltar i fer preguntes, etc. 40 1,6 1
Tipus: Supervisades      
Preparació per part de l'estudiant d'accions i treballs, sota la tutela del professor que l'ajudaran a desenvolupar el raonament i la capacitat de síntesi per reproduir de manera concisa, avaluar fets i transmetre informació. 10 0,4 1
Tipus: Autònomes      
Exercicis que s'han de dur a terme, fora de l'entorn de l'aula, de manera individual o en petits grups, i que són més mecànics, com són els exercicis de gramàtica, de vocabulari, o ser capaços de trobar fonts adequades a Internet i a la biblioteca 75 3 1

 Activitats dirigides (30%): Exposició per part del/la professor/a dels conceptes i tècniques bàsiques de la matèria, amb indicacions de com completar el seu aprenentatge i profunditzar en aquesta. S'ha previst realitzar dues sessions de dues hores per setmana. En aquestes sessions es duran a terme activitats comunicatives i de grup dirigides pel/per la professor/a que valorarà la participació activa de l'estudiant. Per aprovar aquesta assignatura, l'assistència a classe és obligatòria.

Activitats autònomes (30%): El tipus d'activitats que es portaran a terme seguint aquesta metodologia són fonamentalment exercicis que s'han de dur a terme de manera individual. El/la professor/a controlarà que es realitzin regularment, i l'aclariment dels possibles dubtes es realitzarà de manera presencial a classe.

Activitats supervisades en equip (10%): algunes activitats s'han dissenyat de manera que permetin als i les estudiants treballar de manera cooperativa amb altres membres del grup. Aquests tipus d'activitats se centren en la realització de tasques que requereixen la col·laboració dels membres del grup. El que es pretén, doncs, és incloure l'aprenentatge del treball en grup com a objectiu de l'assignatura.

Activitats d'avaluació (30%): Diferents proves que constaten l'adquisició per part dels i les estudiants dels resultats d'aprenentatge esperats. Es valoraran també altres accions d'avaluació sobre les activitats dirigides, autònomes i supervisades.

Competències:

Tot i que la competència assignada a l'assignatura és T04.03 - Utilitzar l'anglès com l'idioma de comunicació i de relació professional de referència, també es treballen i avaluen:

  • Els hàbits de pensament: s’intenta que els i les estudiants desenvolupin un pensament i un raonament crític i es puguin comunicar de manera efectiva. Això es treballa mitjançant els debats a classe i s’avalua dintre de l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’ que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.
  • Hàbits de treball personal: S’encoratja als i les estudiants a treballar de forma autònoma i es presenten estratègies d’aprenentatge autònom que s’avaluen dintre de l’apartat ‘Realització de deures /treballs’ amb una valoració del 35% de la nota final.
  • Treball en equip: Es fa èmfasi en el fet que es treballi de forma cooperativa, especialment a l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’, que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.
  • Comunicació: Aquest apartat és potser el més important d’aquesta assignatura, i l’objectiu és ajudar els i les estudiants a poder comunicar els coneixements, resultats i habilitats de manera oral i/o escrita, tant en entorns professionals com davant de públics no experts; fer ús de les TIC en la comunicació i transmissió d’idees, i utilitzar l’anglès com a idioma de comunicació i relació professional de referència. A classe, això es treballa amb l’anàlisi de material, com ara vídeos, pàgines web, articles, llibres, notícies vàries, material d’àudio, etc. L’avaluació consta de diverses proves, tests i exàmens tant orals com escrits que tenen una valoració total d’un 70% de la nota final.
  • Ètica i professionalitat: Un dels objectius d’aquesta assignatura és inspirar els i les estudiants perquè respectin la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i situacions, i, a més a més, perquè la seva presència al món pugui contribuir al benestar social i al desenvolupament sostenible. A classe treballem aquests temes especialment a l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’ que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.
  • Actitud personal: Es fa èmfasi en el fet que els i les estudiants mantinguin una actitud proactiva i dinàmica respecte al desenvolupament de la seva carrera professional, el seu creixement personal i formació continuada. Especialment pels temes que tractem a classe, s’intenta ajudar els i les estudiants a desenvolupar la seva curiositat, la seva creativitat i el seu esperit de superació. Això ho treballen en els debats sobre diversos vídeos, pàgines web, articles, llibres i notícies vàries dintre de l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’ que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Participació i aportació als debats i forums 10% 5 0,2 1
Realització de deures i treballs 35% 4 0,16 1
Realitzaciò d'un examen al final del semestre 25% 8 0,32 1
4 exercicis de correcció d'errors basats en el llibre Guided Error Correction Level B2 30% 8 0,32 1

a)     Procés i activitats d’avaluació programades.

Aquesta assignatura és d'avaluació continuada. L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:

  • 4 exercicis de correcció d’errors basats en el llibre Guided Error Correction B2, 30% sobre la qualificació final.
  • 1 treball individual escrit i deures regulars individuals i en grup, 35% sobre la qualificació final.
  • Participació en debats i fòrums (presencials i virtuals) de manera individual i en grup, 10% sobre la qualificació final.
  • 1 examen al final del semestre basat en els continguts que s’han donat a classe, 25% sobre la qualificació final.

La nota final de l'assignatura es calcula segons el quadre de l'apartat d'activitats d'avaluació.

Per poder aprovar l'assignatura, l'alumne haurà de tenir com a mínim un 5 de mitjana.

 

b)     Programació d’activitats d’avaluació

Les dates de realització de les activitats d'avaluació continuada i lliurament de treballs, les dates per la recuperació de les proves no superades, així com les dates de revisió de les qualificacions s'establiran a classe i es publicaran al Campus Virtual, però poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències.

 

c)     Procés de recuperació

4 exercicis de correcció d’errors i examen final:

L’estudiant es pot presentar a la recuperació sempre que hagi obtingut un mínim d’un 3,5 de mitjana. A la recuperació només es podrà obtenir un 5 com a nota màxima.

 

d)     Procediment de revisió de les qualificacions

Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la qual l’alumnat podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l’estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.

 

e)     Qualificacions

Matrícules d’honor. Atorgar una qualificació de MH és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que només es podran concedir les MH als i les estudiants que tinguin una nota igual o superior a 9.00. Com que el nombre de MH no pot superar el 5% dels estudiants matriculats, es concediran als estudiants que tinguin les notes finals més altes.

Un/a estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no assisteix a un 10% de les classes i no presenta cap dels treballs demanats durant el curs. Només en casos puntuals (raons de pes per no haver assistit i/o entregat els treballs) es podran recuperar les activitats i entregar fora de les dates especificades.

 

f)      Conseqüències de les irregularitats comeses pels i les estudiants: còpia, plagi, ús de la IA...

  • Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.

Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:

-        la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;

-        deixar copiar;

-        presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup (aplicat a tots els membres, no solament als que no han treballat);

-        presentar com a propis materials elaborats per tercers, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;

-        tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, rellotges intel·ligents, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teoricopràctiques individuals (exàmens);

-        parlar amb companys durant les proves d'avaluació teoricopràctiques individuals (exàmens);

-        copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens);

-        usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos.

La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i, per tant, no serà possible l'aprovat per compensació). 

En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.

En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.

 

  • Ús restringit de la IA:

Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació i la creació d’imatges i/o vídeos, però MAI per la producció de textos que formin part dels treballs o deures que s’han d’entregar. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificarles eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en els treballs I deures es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.

 

g)     Avaluació dels i les estudiants repetidors/es.

A partir de la segona matrícula, l’estudiant haurà de tornar a fer totes les activitats.

 

h)     Avaluació única.

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.

 


Bibliografia

Durant tot el curs, s’utilitzarà el llibre:

Kennedy-Scanlon, Michael; Pladevall, Elisabet; i Cebrián, Juli (2012) - Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking Students of English. Level B2. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.

Bibliografia complementaria

Murphy, R. (2019). English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English  with answers (5th ed.). Cambridge University Press.

 


Programari

No es fa servir cap programari, però es recomana que els alumnes portin un ordinador o tauleta a classe, ja que moltes de les activitats proposades es fan de manera virtual.

El professorat utilitza sobretot PowerPoint durant les classes.

Tots els materials que es treballaran durant el curs (com diapositives o exercicis), així com enllaços externs i comunicacions amb l'alumnat es penjaran al Campus Virtual (aula Moodle). A més a més, es demanarà que els i les estudiants pengin alguns dels treballs al Campus Virtual.

 


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 410 Anglès primer quadrimestre matí-mixt