Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Informàtica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És indispensable tenir un nivell d'anglès mínim d'un Intermediate B1 per cursar aquesta assignatura, ja que totes les classes es fan en anglès.
En finalitzar l’assignatura, cada estudiant haurà de ser capaç d'expressar i comunicar idees de forma oral i escrita, tant en temes tècnics com en temes d'interès general. Es farà èmfasi en la comprensió, síntesi d'informació, argumentació i expressió d'idees i opinions. Cada estudiant haurà de treballar per la correcció de mals hàbits lingüístics i per l'adquisició d'estructures de nivell Upper-Intermediate (B2) com poden ser col·locacions i expressions idiomàtiques, estudiant un llibre enfocat a la correcció d’errors que haurà de seguir durant tot el semestre.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats comunicatives i de grup dirigides pel professor per desenvolupar les competències comunicatives orals i escrites (producció i comprensió) - llegir i entendre informació en diferents formats, escoltar i fer preguntes, etc. | 40 | 1,6 | 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació per part de l'estudiant d'accions i treballs, sota la tutela del professor que l'ajudaran a desenvolupar el raonament i la capacitat de síntesi per reproduir de manera concisa, avaluar fets i transmetre informació. | 10 | 0,4 | 1 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis que s'han de dur a terme, fora de l'entorn de l'aula, de manera individual o en petits grups, i que són més mecànics, com són els exercicis de gramàtica, de vocabulari, o ser capaços de trobar fonts adequades a Internet i a la biblioteca | 75 | 3 | 1 |
Activitats dirigides (30%): Exposició per part del/la professor/a dels conceptes i tècniques bàsiques de la matèria, amb indicacions de com completar el seu aprenentatge i profunditzar en aquesta. S'ha previst realitzar dues sessions de dues hores per setmana. En aquestes sessions es duran a terme activitats comunicatives i de grup dirigides pel/per la professor/a que valorarà la participació activa de l'estudiant. Per aprovar aquesta assignatura, l'assistència a classe és obligatòria.
Activitats autònomes (30%): El tipus d'activitats que es portaran a terme seguint aquesta metodologia són fonamentalment exercicis que s'han de dur a terme de manera individual. El/la professor/a controlarà que es realitzin regularment, i l'aclariment dels possibles dubtes es realitzarà de manera presencial a classe.
Activitats supervisades en equip (10%): algunes activitats s'han dissenyat de manera que permetin als i les estudiants treballar de manera cooperativa amb altres membres del grup. Aquests tipus d'activitats se centren en la realització de tasques que requereixen la col·laboració dels membres del grup. El que es pretén, doncs, és incloure l'aprenentatge del treball en grup com a objectiu de l'assignatura.
Activitats d'avaluació (30%): Diferents proves que constaten l'adquisició per part dels i les estudiants dels resultats d'aprenentatge esperats. Es valoraran també altres accions d'avaluació sobre les activitats dirigides, autònomes i supervisades.
Competències:
Tot i que la competència assignada a l'assignatura és T04.03 - Utilitzar l'anglès com l'idioma de comunicació i de relació professional de referència, també es treballen i avaluen:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació i aportació als debats i forums | 10% | 5 | 0,2 | 1 |
Realització de deures i treballs | 35% | 4 | 0,16 | 1 |
Realitzaciò d'un examen al final del semestre | 25% | 8 | 0,32 | 1 |
4 exercicis de correcció d'errors basats en el llibre Guided Error Correction Level B2 | 30% | 8 | 0,32 | 1 |
a) Procés i activitats d’avaluació programades.
Aquesta assignatura és d'avaluació continuada. L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:
La nota final de l'assignatura es calcula segons el quadre de l'apartat d'activitats d'avaluació.
Per poder aprovar l'assignatura, l'alumne haurà de tenir com a mínim un 5 de mitjana.
b) Programació d’activitats d’avaluació
Les dates de realització de les activitats d'avaluació continuada i lliurament de treballs, les dates per la recuperació de les proves no superades, així com les dates de revisió de les qualificacions s'establiran a classe i es publicaran al Campus Virtual, però poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències.
c) Procés de recuperació
4 exercicis de correcció d’errors i examen final:
L’estudiant es pot presentar a la recuperació sempre que hagi obtingut un mínim d’un 3,5 de mitjana. A la recuperació només es podrà obtenir un 5 com a nota màxima.
d) Procediment de revisió de les qualificacions
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en la qual l’alumnat podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l’estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
e) Qualificacions
Matrícules d’honor. Atorgar una qualificació de MH és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que només es podran concedir les MH als i les estudiants que tinguin una nota igual o superior a 9.00. Com que el nombre de MH no pot superar el 5% dels estudiants matriculats, es concediran als estudiants que tinguin les notes finals més altes.
Un/a estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no assisteix a un 10% de les classes i no presenta cap dels treballs demanats durant el curs. Només en casos puntuals (raons de pes per no haver assistit i/o entregat els treballs) es podran recuperar les activitats i entregar fora de les dates especificades.
f) Conseqüències de les irregularitats comeses pels i les estudiants: còpia, plagi, ús de la IA...
Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
- la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;
- deixar copiar;
- presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup (aplicat a tots els membres, no solament als que no han treballat);
- presentar com a propis materials elaborats per tercers, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;
- tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, rellotges intel·ligents, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teoricopràctiques individuals (exàmens);
- parlar amb companys durant les proves d'avaluació teoricopràctiques individuals (exàmens);
- copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens);
- usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos.
La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i, per tant, no serà possible l'aprovat per compensació).
En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació i la creació d’imatges i/o vídeos, però MAI per la producció de textos que formin part dels treballs o deures que s’han d’entregar. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificarles eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en els treballs I deures es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
g) Avaluació dels i les estudiants repetidors/es.
A partir de la segona matrícula, l’estudiant haurà de tornar a fer totes les activitats.
h) Avaluació única.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Durant tot el curs, s’utilitzarà el llibre:
Kennedy-Scanlon, Michael; Pladevall, Elisabet; i Cebrián, Juli (2012) - Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking Students of English. Level B2. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
Bibliografia complementaria
Murphy, R. (2019). English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English with answers (5th ed.). Cambridge University Press.
No es fa servir cap programari, però es recomana que els alumnes portin un ordinador o tauleta a classe, ja que moltes de les activitats proposades es fan de manera virtual.
El professorat utilitza sobretot PowerPoint durant les classes.
Tots els materials que es treballaran durant el curs (com diapositives o exercicis), així com enllaços externs i comunicacions amb l'alumnat es penjaran al Campus Virtual (aula Moodle). A més a més, es demanarà que els i les estudiants pengin alguns dels treballs al Campus Virtual.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 410 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |