Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Anglès Professional II

Codi: 102761 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Enginyeria Informàtica OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Lluïsa Schlesier Corrales
Correu electrònic:
lluisa.schlesier@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Els i les estudiants que es matriculin a aquesta assignatura, preferiblement, haurien d'haver cursat l'assignatura d'Anglès Professional I i el seu nivell d'anglès hauria de ser com a mínim Upper-Intermediate B2. L'assignatura s'imparteix en anglès.


Objectius

L’èmfasi de l’assignatura és en la producció oral. En finalitzar el curs, els i les estudiants hauran de ser capaços/es de:

  1. Expressar, defensar i comunicar idees i conceptes en públic
  2. Fer presentacions en públic, senzilles i més complexes
  3. Sintetitzar la informació de material audiovisual
  4. Comprendre textos orals de tipus tècnic i general
  5. Adquirir vocabulari propi del camp tècnic
  6. Expressar idees per escrit
  7. Treballar per adquirir estructures lingüístiques de nivell avançat com poden ser col·locacions i expressions idiomàtiques
  8. Cercar informació per resoldre aspectes gramaticals i terminològics a partir dels recursos disponibles, sense oblidar mai la lectura i les competències escrites

Competències

  • Comunicació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Utilitzar l'anglès com l'idioma de comunicació i de relació professional de referència.

Continguts

  1. Defensar idees en públic. Fer debats i col·loquis.
  2. Preparació de presentacions orals per exposar temes en públic.
  3. Expressió de judicis, argumentació i avaluació de continguts.
  4. Lectura i comprensió de textos tècnics i generals.
  5. Resum i síntesi de la informació.
  6. Adquisició de vocabulari específic.
  7. Correcció d'errors lingüístics.

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats comunicatives i de grup dirigides pel professor per desenvolupar les competències pertinents. 40 1,6 1
Tipus: Supervisades      
Preparació per part de l'estudiant d'accions i treballs, sota la tutela del professor que l'ajudaran a desenvolupar el raonament i la capacitat de síntesi. 10 0,4 1
Tipus: Autònomes      
Exercicis que s'han de dur a terme, fora de l'entorn de l'aula, de manera individual o en petits grups. 75 3 1

Activitats dirigides (30%): Exposició per part del professorat dels conceptes i tècniques bàsiques de la matèria, amb indicacions de com fer-ne l’aprenentatge i profunditzar-hi. S'ha previst realitzar dues sessions de dues hores per setmana. En aquestes sessions es duran a terme activitats comunicatives i de grup dirigides pel professorat, que valorarà la participació activa de cada estudiantPer aprovar aquesta assignatura, l'assistència a classe és obligatòria.

Activitats autònomes (30%): El tipus d’activitats que es portaran a terme seguint aquesta metodologia es divideix en l’estudi personal utilitzant el llibre Guided Error Correction, així com la preparació de les presentacions orals individuals que formen part de l’avaluació de l’assignatura. L’aclariment de possibles dubtes es realitzarà de manera presencial a classe.

Activitats en equip supervisades (10%): Algunes activitats s'han dissenyat de manera que permetin als i les estudiants treballar de manera cooperativa en grup. Aquests tipus d'activitats se centren en la realització de tasques que requereixen la col·laboració dels membres del grup. El que es pretén, doncs, és incloure l'aprenentatge del treball en grup com a objectiu de l'assignatura.

Activitats d'avaluació (30%): Proves individuals i de grup que constaten l'adquisició per part dels i les estudiants dels resultats d'aprenentatge esperats. Es valoraran també altres accions d'avaluació sobre les activitats dirigides, autònomes i supervisades.

Competències:

Tot i que la competència assignada a l'assignatura és T04.03 - Utilitzar l'anglès com l'idioma de comunicació i de relació professional de referència, també es treballen i avaluen:

  • Els hàbits de pensament: S’intenta que cada estudiant desenvolupi un pensament i un raonament crític i es pugui comunicar de manera efectiva. Això es treballa mitjançant els debats a classe i s’avalua dintre de l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’ que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.
  • Hàbits de treball personal: S’encoratja als i les estudiants a treballar de forma autònoma i es presenten estratègies d’aprenentatge autònom que s’avaluen dintre de l’apartat ‘3 presentacions orals’ amb una valoració del 30% de la nota final.
  • Treball en equip: Es fa èmfasi en el fet que es treballi de forma cooperativa, especialment a l’apartat ‘Exercici d’expressió oral en equip’ que té una valoració d’un 15% del total de la nota final.
  • Comunicació: Aquest apartat és potser el més important d’aquesta assignatura, i l’objectiu és ajudar els i les alumnes a comunicar els coneixements, resultats i habilitats de manera oral, tant en entorns professionals com davant de públics no experts; fer ús de les TIC en la comunicació i transmissió d’idees, i utilitzar l’anglès com a idioma de comunicació i relació professional. A classe, això es treballa amb l’anàlisi de material, com ara vídeos, pàgines web, articles, llibres, notícies vàries, material d’àudio, etc. i l’elaboració de presentacions, tan individuals com en grup. L’avaluació consta de diverses proves, tant orals com escrites, que tenen una valoració total d’un 90% de la nota final.
  • Ètica i professionalitat: Un dels objectius d’aquesta assignatura és inspirar als i les alumnes perquè respectin la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i situacions; i, a més a més, perquè la seva presència al món pugui contribuir al benestar social i al desenvolupament sostenible. A classe treballem aquests temes especialment a l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’ que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.
  • Actitud personal: Es fa èmfasi en el fet que cada estudiant mantingui una actitud proactiva i dinàmica respecte al desenvolupament de la seva carrera professional, el seu creixement personal i formació continuada. Especialment pels temes que tractem a classe, s’intenta ajudar cada estudiant a desenvolupar la seva curiositat, la seva creativitat i el seu esperit de superació. Això es treballa en els debats que sorgeixen a partir de vídeos, pàgines web, articles, llibres i notícies vàries dintre de l’apartat ‘Participació a classe i aportacions als debats’ que té una valoració d’un 10% del total de la nota final.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Participació a les discussions a classe, aportacions als debats i realització de deures 10% 3 0,12 1
Un examen final 15% 3 0,12 1
3 presentacions orals (un tema tècnic, un tema no-tècnic i una presentació en grup) 45% 15 0,6 1
4 exercicis de correcció d'errors basats en els llibres Guided Error Correction B2 & C1 - Book1 30% 4 0,16 1

a) Procés i activitats d’avaluació programades.

Aquesta assignatura és d'avaluació continuada. L’assignatura consta de les activitats d’avaluació següents:

  • 4 exercicis de correcció d’errors basats en els llibres Guided Error Correction B2 i Guided Error Correction C1 – Book 1, 30% sobre la qualificació final.
  • 3 presentacions orals (una individual sobre un tema tècnic, una individual sobre un tema no tècnic i una en grup sobre un tema lliure), 45% sobre la qualificació final.
  • Participació en les discussions a classe i aportacions als debats de manera individual i en grup, 10% sobre la qualificació final.
  • 1 examen final basat en els continguts que s’han donat a classe, 15% sobre la qualificació final

La nota final de l'assignatura es calcula segons el quadre d'activitats d'avaluació.

Per aprovar l'assignatura, la/l’estudiant haurà de tenir com a mínim un 5 de mitjana. L'assistència és obligatòria per aprovar aquesta assignatura.

b) Programació d’activitats d’avaluació

Les dates de realització de les activitats d'avaluació continuada i lliurament de treballs, les dates per la recuperació de les proves no superades, així com les dates de revisió de les qualificacions s'establiran a classe i es publicaran al Campus Virtual, però poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències.

c) Procésde recuperació

4 exercicis de correcció d’errors i examen final:

La recuperació sols s'oferirà a aquells estudiants que obtinguin una nota mínima d'un 3,5. A la recuperació només es podrà obtenir un 5 com a nota màxima.

d) Procediment de revisió de les qualificacions

Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en què l’alumnat podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l’estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.

e) Qualificacions

Matrícules d’honor. Atorgar una qualificació de MH és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que només es podran concedir les MH als i les estudiants que tinguin una nota igual o superior a 9.00. Com que el nombre de MH no pot superar el 5% dels estudiants matriculats, es concediran als estudiants que tinguin les notes finals més altes.

Un/a estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no assisteix a un 10% de les classes i no presenta cap dels treballs demanats durant el curs. Només en casos puntuals (raons de pes per no haver assistit i/o entregat els treballs) es podran recuperar les activitats i entregar fora de les dates especificades.

f) Conseqüències de les irregularitats comeses pels i les estudiants: còpia, plagi, ús de la IA...

  • Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa. No seran recuperables les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment, i per tant l'assignatura serà suspesa directament sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs acadèmic.

Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:

-        la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;

-        deixar copiar;

-        presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup (aplicat a tots els membres, no solament als que no han treballat);

-        presentar com a propis materials elaborats per tercers, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;

-        tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, rellotges intel·ligents, bolígrafs amb càmera, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teoricopràctiques individuals (exàmens);

-        parlar amb companys durant les proves d'avaluació teoricopràctiques individuals (exàmens);

-        copiar o intentar copiar d'altres alumnes durant les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens);

-        usar o intentar usar escrits relacionats amb la matèria durant la realització de les proves d'avaluació teoricopràctiques (exàmens), quan aquests no hagin estat explícitament permesos.

La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació (i, per tant, no serà possible l'aprovat per compensació). 

En edicions futures d'aquesta assignatura, a l'estudiant que hagi comès irregularitats en un acte d'avaluació no se li convalidarà cap de les activitats d'avaluació realitzades.

En resum: copiar, deixar copiar o plagiar (o l'intent de) en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS, no compensable i sense convalidacions de parts de l’assignatura en cursos posteriors.

  • Ús restringit de la IA:

Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació i la creació d’imatges i/o vídeos, però MAI per la producció de textos que formin part dels treballs o deures que s’han d’entregar. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en els treballs I deures es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.

g) Avaluació dels i les estudiants repetidors/es.

Els estudiants matriculats per segona vegada hauran de fer totes les activitats.

h) Avaluació única.

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.

 

 


Bibliografia

Durant tot el curs s’utilitzaran aquests 2 llibres:

  • Kennedy-Scanlon, Michael, Pladevall, Elisabet, Cebrián, Juli (2012). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking Students of English. Level B2. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB.
  • Kennedy-Scanlon, Michael, Cebrián, Juli, Bradbury, John (2009). Guided Error Correction: Exercises for Spanish-speaking Students of English. Level C1-Book1. Bellaterra: Servei de Publicacions. UAB (Aquest llibre està disponible en format digital).

Bibliografia recomanada:

Hewings, M. (2022). Advanced Grammar in Use : a Self-study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English : With Answers (Fourth edition). Cambridge University Press.

 


Programari

En aquesta assignatura no s'utilitza programari especial, però es recomana que cada estudiant porti el seu portàtil o tauleta a classe, ja que la majoria de les activitats proposades es faran de manera virtual.

Les classes s'imparteixen mitjançant diapositives fetes amb PowerPoint.

Tot el contingut de les classes (com ara diapositives o exercicis), la informació rellevant per al curs i les comunicacions amb els i les estudiants es difondran a través del Campus Virtual (Aula Moodle), on romandran disponibles durant el curs. Així mateix, es podrà demanar als i les estudiants que pengin alguns dels seus treballs al Campus Virtual.

 


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 410 Anglès segon quadrimestre matí-mixt