Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura es pot considerar que és la continuació l'assignatura 102714 Fonaments de Comunicacions, per tant, es recomana haver cursat i superat 102714 Fonaments de Comunicacions.
També és convenient tenir un bon coneixement de 102690 Fonaments de Senyals i Sistemes, i 102712 Senyals i Sistemes Discrets.
Un sistema de comunicacions en general consta dels següents blocs: font, codificador de font, codificador de canal, modulador, canal, demodulador, decodificador de canal, decodificador de font i destinatari. Al curs de Fonaments de Comunicacions s'ha posat l'emfàsis en l'estudi del modulador, canal i demodulador. En aquest curs, en primer lloc es recordaran i es veuran alguns aspectes nous de la part de modulació i demodulació, però sobre tot s'estudiarà en profundidat la resta de blocs del sistema, posant especial atenció en la caracterització de les fonts a nivell de teoria de la informació, la compresió mitjançant codis de font i la correcció d'errors introduits pel canal mitjançant la codificació de canal.
Els objectius específics són:
1. Definicions i propietats bàsiques a teoria de la informació
2. Codificació de font i compressió de dades.
3. Capacitat de canal
4. Codis de bloc
5. Codis convolucionals
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 |
Classes de teoria | 39 | 1,56 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 24, 29, 30 |
Pràctiques de laboratori | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 27, 29, 30 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual de l'alumne | 143 | 5,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 30 |
Activitats presencials
Activitats autònomes
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats Seguiment | Fins a un 10% de AC, si ajuda a pujar la nota. | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 29, 30 |
Examen Parcial 1 | 32 % | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 30 |
Examen parcial 2 | 48 % | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 30 |
Examen Recuperació | 80 % | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 30 |
Pràctiques | 20 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 |
Principis de l'avaluació
L'avaluació s'estructura de manera que els estudiants poden triar un format d'avaluació continuada o un format on la major part del pes de l'avaluació es concentra al final del curs (que també pot servir com a mecanisme de recuperació per a l'avaluació continuada). Això permet que l'alumne adapti el ritme de realització dels elements avaluatius a les seves necessitats i preferències.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Elements avaluatius
Hi haurà els següents elements avaluatius:
Les activitats de seguiment (NS) consistiran en la participació a classe, la realització de problemes o tests a classe i/o bé en el lliurament de problemes fora de clase. La nota de seguiment només servirà per pujar la nota de l'avaluació continuada (màxim del 10%).
La nota de pràctiques (NP) es calcularà a partir dels informes que s'hauran d'entregar a l'inici i/o final de les sessions de pràctiques, del treball i possibles proves que es realitzin durant o després de les sessions, i de possibles entregues addicionals d'exercicis. No és necessari aprovar cada pràctica individualment. Les pràctiques de laboratori són una activitat no recuperable.
L'Examen Parcial 1 (ExP1) es realitzarà aproximadament a la meitat del curs. No allibera matèria per què els contigunts d'aquest curs són acumulatius; és a dir, s'han de dominar els primers temes per poder seguir els últims.
L'Examen Parcial 2 (ExP2) es realitzarà aproximadament a la darrera setmana de les activitats presencials (classes teòriques).
L'Examen de Recuperació (ExR) es realitzarà una vegada finalitzades les activitats presencials, durant el periode de temps específicament dedicat a exàmens.
Totes les activitats són individuals, excepte algunes activitats de pràctiques de laboratori que es podran realitzar en grup.
Revisió de qualificacions
Després de cada examen s’establirà una franja horària dins d’un dia concret perquè els estudiants puguin revisar la qualificació del seu examen, excepte en aquells exàmens amb qualificació automàtica (per exemple, de tipus test).
Càlcul de les notes
- Nota d'Exàmens Parcials (ExP): ExP = max( 0.4*[[ExP1]] + 0.6*[[ExP2]], [[ExP2]] )
- Nota d'Avaluació Continuada (AC): AC = max( [[ExP]], 0,9*[[ExP]] + 0.1*[[NS]] )
- Nota global dels Examens (NE):
- NE = AC si no es fa l'examen de recuperació.
- NE = ExR si es fa l'examen de recuperació.
- La Nota Final (NF) de l'assignatura és: NF = 0.8*[[NE]] + 0.2*[NP]]
- Per aprovar és necessari que NF >=5.
Alumnes repetidors
Es pot conservar la nota de pràctiques d'anys anteriors. És l'opció que es considera per defecte si no es tornen a fer les pràctiques.
Matrícules d’honor
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. S'atorgaran matrícules d'honor només a alumnes que hagin mostrat un gran nivell d'excel·lència l'assignatura, i no per defecte a les notes més altes. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Espoden atorgar MH fins a un 5% del total d'estudiants.
Consideració de "No Avaluable"
La nota final serà "No Avaluable" només quan l'estudiant no es presenti a cap examen, ni els de l'avaluació continuada ni el de recuperació.
Consideració en cas de còpia o plagi
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les proves o informes on l'estudiant hagi comès les irregularitats (e.g. plagi, engany, còpia, el fet de deixar copiar, etc.) que podrien conduir a una variació de la qualificació.
Comunicació
El Campus Virtual serà la plataforma de comunicació amb les/els estudiants.
Ús de la IA
Tot el contingut lliurat per les/els estudiants (exàmens, informes, activitats de seguiment, etc.) haurà de ser original i generat únicament per elles/ells, sense la intervenció directa d’eines d’intel·ligència artificial, llevat que s’indiqui el contrari. Això no impedeix que les/els estudiants puguin utilitzar la IA com a eina d’aprenentatge o suport per revisar el contingut, assistir en la creació de codi o comparar resultats.
Bàsica
Complementària
Avançada
Durant les sessions pràctiques es farà ús del programari MATLAB i Simulink.
Tanmateix, MATLAB i Simulink s'utilitzarà també com a suport per les classes teòriques i de problemes.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 332 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 331 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 332 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 333 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 334 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 330 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |