Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació | OB | 2 |
Enginyeria Electrònica de Telecomunicació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tot i que no hi ha pre-requisits acadèmics obligatoris per cursar l'assignatura, és recomanable haver assolit les competències i un bon coneixement dels continguts de les assignatures de 'Teoria de circuits i electrònica', 'Fonaments de senyals i sistemes' i 'Components i circuits electrònics'.
Descriure les principals característiques i fer servir els components i circuits bàsics de l'electrònica analògica.
Analitzar les característiques de resposta temporal i frequencial dels circuits i components analògics bàsics.
Dissenyar circuits analògics simples en base a les seves especificacions.
Descriure els fonaments dels circuits integrats analògics i dels circuits de potència.
Circuits de polarització. Amplificadors linials amb transistors bipolars i FET; resposta frequencial. Amplificadors de potència. Filtres. Circuits realimentats. Estabilitat. Estudi de l'amplificador operacional real. Circuits amb operacionals. Generadors de senyal. Subsistemes integrats analògics (fonts de corrent i càrregues actives).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 24 | 0,96 | 6, 15, 17, 18, 19 |
Seminaris de problemes i casos | 15 | 0,6 | 4, 5, 11, 12, 13, 15, 17, 18, 20 |
Sesions de laboratori | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 15, 17, 18, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 20 | 0,8 | 3, 4, 5, 6, 9, 13, 15, 17, 18, 19, 20 |
Preparació de les sesions de laboratori i/o realització de la memòria | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 11, 12, 15, 17, 18, 19, 20 |
Redacció de informes i preparació de presentacions | 5 | 0,2 | 2, 7, 11, 14, 15, 17, 18 |
Resolució de problemes i estudi de casos | 30 | 1,2 | 3, 4, 5, 6, 9, 13 |
La metodologia docent combinarà, a banda del treball autònom, activitats dirigides i supervisades. En les activitats dirigides es combinaran classes magistrals, seminaris de problemes i casos i sesions de laboratori. En les classes magistrals, el professor sintetitzarà i exposarà els conceptes fonamentals de l'assignatura. En els seminaris de problemes i casos, els estudiants resoldran problemes relacionats amb la matèria de l'assignatura. A les sesions de laboratori, l'estudiant posarà en pràctica, al laboratori, els coneixements adquirits.
Les activitats supervisades consistiran en tutories, en que l'alumne, previa cita amb el professor, podrà resoldre, individualment o en grup, dubtes derivats de la realització de la resta d'activitats (dirigides i autònomes).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques al laboratori i treball associat | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20 |
Proves escrites | 75% | 6 | 0,24 | 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
Avaluació continuada
Pràctiques
Requisit: haver fet totes les pràctiques.
Exàmens parcials
Es faran dos exàmens parcials al llarg del quadrimestre. La mitjana d'aquests exàmens constituirà el 75% de la nota de l'assignatura.
Requisit: Nota mínima de 3 a cadascun dels parcials i de 4,5 de mitjana entre els dos parcials per a poder ponderar amb la nota de pràctiques.
En cas de que la nota final d’exàmens parcials sigui inferior a 4.5 (o que en algun dels parcials sigui inferior a 3), l’alumne podrà presentar-se a l’examen final, sempre que es compleixin les condicions per accedir a la recuperació.
En el cas que la nota de l'avaluació continuada de l'assignatura, resultant de la ponderació dels dos conceptes avaluables (pràctiques i exàmens parcials), sigui menor que 5, l'alumne podrà presentar-se a l'examen de recuperació que es realitzarà al final del quadrimestre.
Exàmen final de recuperació
L’estudiant es pot presentar a la recuperació sempre que hagi realitzat totes les pràctiques de laboratori (obligatòries).
Serà un examen en que s'avaluaran tots els continguts de l'assignatura (independentment de que algun dels exàmens parcials estigui aprovat).
Si l’alumne ha de fer l’examen final, s’exigirà un mínim de 4.5 en la nota d’aquest examen per ponderar amb la de pràctiques.
La nota de l'examen final tindrà un pes d'un 75% i es ponderarà amb el 25% de la nota de pràctiques (si es compleixen les condicions necessàries) per a determinar la nota final de l'assignatura.
En cas que la notafinal ponderada sigui inferior a 5, l’assignatura estarà suspesa.
Examen final per pujar nota
Si un alumne que ha aprovat l'assignatura es presenta a l’examen final per millorar la nota resultant de l’avaluació continuada, la nota que es millora és la dels exàmens parcials.
Per determinar la nota final de l’assignatura es considerará la nota de les pràctiques, amb la mateixa ponderació que es considera per l’avaluació continuada.
Com a nota de la part d’exàmens, es considerarà la millor nota dels exàmens parcials i examen final.
Nota final de l'assignatura en cas de no aprovar:
En cas de que l'alumne no aprovi l'assignatura, per determinar la nota final que apareixerà al'expedient de l'estudiant, es consideren els següents casos:
1. L'alumne no s'ha presentat a cap dels exàmens parcials ni a l'examen final. La nota final serà 'No avaluable'.
2. No s'ha presentat a l'examen final, però sí a un o els dos exàmens parcials (havent superat la nota mínima en el dos parcials). Si la mitjana de les notes dels parcials no arriba a la nota mínima necessària per ponderar amb la resta de notes. La nota final serà la mitjana de les notes dels exàmens parcials.
3. No s'ha presentat a l'examen final, però sí a un o els dos exàmens parcials. Si en algun dels parcials no es supera la nota mínima establerta pels parcials, la nota de l’assignatura serà la mitjana de les notes dels exàmens parcials, amb un màxim de 4.5.
4. S'ha presentat a l'examen final, però la nota és inferior a la mínima necessària per ponderar amb la resta de notes. La nota final serà la més gran d'entre la mitjanadels parcials i l'examen final, tenint en compte lesconsideracions sobre parcials als punts 2 i 3.
5. L’alumne s’ha presentat a un o els dos dels exàmens parcials i/o a l’examen final, però no ha fet totes les pràctiques. Independentment de la nota d'exàmens, la nota final de l'assignatura serà un 'No avaluable'
Matricules d’honor.
Les matricules d’honor es concediran en base als criteris que l’equipo docent fixi al final del curs, tenint en compte el número de matrícules que es pugui concedir.
Revisions de notes
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc,data i hora de revisió en la que l’estudiant podrà revisar l’activitat amb el professor.
Si l’estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es podrà revisar posteriorment aquesta activitat.
Observacions
Qualsevol altre cas no contemplat en aquesta normativa, s'analitzarà individualment.
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
No es permet utilitzar IA.
Nota sobre còpies, plagis i altres irregularitats
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàriesque s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
• La còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;
• Deixar copiar;
• Presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup;
• Presentar com a propis materials elaborats per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;
• Tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, smart watches, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teorico-pràctiques individuals (exàmens).1.
Els professors es reserven el dret de modificar el mètode d’avaluació en aquells casos en que hi hagin indicis de possibles irregularitats en l’avaluació de l’estudiant.
R. Boylestad y L. Nashelsky. "Electronic Devices and Circuit Theory", 8ª Ed., Prentice Hall, 2002.
L. Nashelsky y Robert L. Boylestad, “Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos”, Ed. Pearson, 2018. Disponible en format electrònic
Allan R. Hambley, "Electrónica", Segunda Edición, Prentice Hall, 2001. Disponible en format electrònic
C. J. Savant Jr., Martin S. Roden, Gordon L. Carpenter, "Diseño Electrónico, Circuitos y sistemas", Tercera Edición, Prentice Hall, 2000
HORENSTEIN, M. N. "Microelectrónica: circuitos y dispositivos", Prentice-Hall, 2ª de., 1997
C.J. Savant, M.S. Roden y G.L. Carpenter, "Diseño Electrónico. Circuitos y Sistemas", Ed. Addison-Wesley Iberoamericana, 1992
J. Millman y A. Grabel. "Microelectrónica". Ed. Hispano Europea. 1991
Horowitz-Hill , "The Art of Electronics", Cambridge University Press 1989.
Norbert R. Malik, "Circuitos Electrónicos, Análisis, simulación y diseño", Prentice may, 2000.
Simulador de circuits SPICE.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 331 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 511 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 315 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 316 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 317 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 318 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 319 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 320 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 33 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |