Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit establert específicament.
Aquesta assignatura de formació bàsica està ubicada en el primer curs del Grau i forma part d’un grup d’assignatures orientades a l’aprenentatge dels diferents processos psicològics bàsics, que està composat per: Motivació i emoció, Memòria, Condicionament i aprenentatge, Pensament i llenguatge i Atenció i percepció.
Els objectius generals d’aquesta assignatura són:
Bloc A: Atenció
Tema 1. Definició i característiques de l’atenció
Tema 2. Determinants de l’atenció
Tema 3. Atenció sostinguda. Atenció selectiva. Atenció dividida
Tema 4. Atenció i consciència
Tema 5. Aplicacions de l’estudi de l’atenció
Bloc B: Percepció
Tema 6. Definició i característiques de la percepció
Tema 7. Organització perceptiva
Tema 8. Percepció del color, la profunditat, la mida i la distància
Tema 9. Sistema auditiu, sentits cutanis i químics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 27 | 1,08 | 4, 9 |
Conferències | 7,5 | 0,3 | 2, 4, 9 |
Pràctiques aula | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió presencial i virtual | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Preparació presentacions orals | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 10, 12 |
Redacció informes | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 10, 11, 12 |
La metodologia docent es basa en quatre tipus d’activitats formatives: classes magistrals, conferències monogràfiques i pràctiques d’aula.
Aquests continguts es treballaran a nivell pràctic a través de les pràctiques d’aula. En les pràctiques d’aula, l'alumnat haurà de realitzar tres treballs en grup, que caldrà d’exposar a la resta de companys i companyes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Examen tipus test: Atenció | 30% | 1 | 0,04 | 4, 5, 7, 8, 9 |
EV2. Examen tipus test: Percepció | 30% | 1 | 0,04 | 2, 4, 7, 9 |
EV3. Pràctiques aula | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 10, 11, 12 |
El lliurament de la traducció de les proves d’avaluació presencials es realitzarà si es compleixen els requeriments establerts en l’article 263 i es realitza la seva sol·licitud la setmana 4 telemàticament (e-formulari) (més informació al web de la facultat).
La normativa d'avaluació es pot trobaren el següent enllaç: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AVALUACIO CONTINUADA
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
Setmana |
EV1 |
Examen tipus test: Atenció |
30% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Primer periode avaluatiu |
EV2 |
Examen tipus test: Percepció |
30% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV3 |
Pràctiques d'aula |
40% |
Oral |
Col·lectiva |
Presencial |
Darrera sessió de pràctiques d'aula |
AVALUACIO UNICA
Correspondència Avaluació Continuada |
Denominació |
Pes |
Format |
Durada |
Autoria |
Via |
Setmana |
EV1 i EV2 |
Examen 6 preguntes obertes. |
30% i 30% |
Escrit |
60 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV3 |
Anàlisi d’un anunci publicitari |
20% |
Escrit |
30 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
EV3 |
Anàlisi d’un article científic |
20% |
Escrit |
60 min |
Individual |
Presencial |
Segon periode avaluatiu |
TIPUS DE RETORN
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Escrit |
||
Eina digital |
||
A l’aula |
EV3: PRESENTACIONS ORALS |
Segons grup |
Tutoria |
EV1 i EV2: PROVA ESCRITA |
S 9/20 |
En aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’estudiant en l’anàlisi i la reflexió personal. Si no existeix aquesta contribució significativa per part de l’estudiant pot comportar una penalització en la nota de l’activitat.
Fonamental:
Garcia Sevilla, Júlia (1999). Psicología de la atención. Madrid: Síntesis.
Hari, J (2023). El valor de la atención. Barcelona: Peninsula.
Morgado, Ignacio (2012). Cómo percibimos el mundo: Una exploración de la mente y los sentidos. Barcelona: Ariel.
Complementària:
Estaún, Santiago (2016). Una iniciació a la Psicofísica. Bellaterra. Publicacions UAB.
Goldstein, Bruce (2006). Sensación y percepción. Madrid: International Thomson Editores.
Johnson, Addie & Proctor Robert (2015). Atención. Teoría y práctica. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.
No aplicable
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |