Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha pre-requisits per cursar l'assignatura.
Aquesta assignatura ofereix una perspectiva general i introductòria que es pot relacionar amb els àmbits de la Psicologia de la Salut i de la Psicologia de l’Esport i de l’Activitat Física.
Els objectius formatius de cara als alumnes són aprendre a:
Tema 1. Fonaments teòrics i evidències científiques.
Tema 2. Condició física saludable.
Tema 3. Planificació d’un programa de condicionament físic saludable.
Tema 4. Models teòrics i d’intervenció.
Tema 5. Estil de Vida Actiu, Saludable i Sostenible.
Tema 6. Beneficis de l’activitat física saludable.
Tema 7. Motivació cap a la pràctica d’exercici.
Tema 8. Activitat Física i Psicologia de la Salut.
Tema 9. Estratègies d’adherència cap a l’exercici físic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aplicació en casos pràctics | 12 | 0,48 | 4, 6, 9, 10, 14 |
Instruments d'avaluació i d'intervenció | 6 | 0,24 | 4, 9, 10, 15 |
Sessions de continguts teòrics | 18 | 0,72 | 2, 3, 8, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Assessorament sobre avaluació i intervenció | 4 | 0,16 | 1, 3, 6, 9, 10, 14 |
Supervisió en l'aplicació d'instruments d'avaluació i intervenció | 6 | 0,24 | 4, 5, 6, 9, 10 |
Tutories prèvies a la prova escrita | 6 | 0,24 | 2, 3, 7, 8, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de casos pràctics en avaluació i intervenció | 36 | 1,44 | 1, 3, 4, 6, 9, 10 |
Estudi de continguts de la prova escrita | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15 |
Pràctica i domini dels instruments d'avaluacio i d'intervenció | 20 | 0,8 | 3, 4, 5, 9, 10 |
La metodologia de l'asignatura es basarà en el desenvolupament seriat i coordinat d'un seguit d'activitats (dirigides, supervisades i autònomes) que guiaran a l'estudiant cap a l'assoliment dels resultats d'aprenentatge. Es donarà molta importància al debat de lectures especialitzades, sota la base d’un guió de discussió elaborat prèviament i orientat a que els estudiants presentin síntesis crítiques d’articles científics vinculats amb la temàtica de l’assignatura.
Sessions de Docència Dirigida
Activitat Supervisada
Activitat autònoma
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Prova escrita | 40 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 6, 7, 8, 13, 15 |
EV2: Informes escrits i participació en les sessions | 10 | 0 | 0 | 5, 6, 7, 9, 10, 12 |
EV3: Presentació Oral de treballs | 20 | 0 | 0 | 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11 |
EV4: Pràctiques | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 14, 15 |
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades per mitjà de: proves escrites; informes escrits i participació activa en les diferents activitats; i presentacions orals dels treballs en grup realitzats.
El sistema d'avaluació recomanat inclou els següents aspectes, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
RETORN DE LES EVIDÈNCIES:
Es considera l'assignatura superada quan l'alumne assoleix un total d'almenys 5 punts en l'avaluació final, amb un mínim de 4,5 punts (en una escala 0-10) en les evidències EV1, EV3 i EV4. En cas de no assolir aquests requisits la nota màxima que es pot obtenir és de 4.5 punts.
Es considera estudiant avaluable tot aquell que hagi acumulat almenys un 40% del pes de les evidències d'aprenentatge.
Es considera estudiant no-avaluable tot aquell que no hagi acumulat almenys un 40% del pes de les evidències d'aprenentatge.
La recuperació consistirà en una prova escrita global que serà la nota final a consignar en les actes. Es pot presentar a la recuperació tot aquell estudiant que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat evidències amb un pes igual o major a 2/3 de la qualificació total i hagi obtingut una qualificaciófinal inferior a 5 punts i major o igual a 3.5 punts.
No es preveu quel'alumnat de segona o posterior matrícula s’avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
AVALUACIÓ ÚNICA: Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema
d’avaluació única.
ÚS DE LA IA: Ús permès. En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com
a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució
significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines
parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica
sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA
es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o
sancions majors en casos de gravetat.
Enllaç a les pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
BIBLIOGRAFIA FONAMENTAL:
(MANUAL DE REFERÈNCIA) Capdevila, Lluis (2005) Actividad física y estilo de vida saludable. Girona: Documenta Universitaria.
Pintanel, Monica, Capdevila, Lluis, y Niñerola, Jordi (2006) Psicología de la actividad física y salud: guía práctica. Girona: Documenta Universitaria.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA:
Capdevila,Lluis (2008), Activitat física, conducta alimentària i salud. En F.Suay (Ed), Psicobiologia de l’esport i de l’ activitat física, pp. 59-80.Valencia: Publicacions Universitat de València.
Capdevila,L, Niñerola,J i Pintanel,M. (2004), Motivación hacia la actividad física: El autoinforme de motivos en la practica de ejercicio físico. Revista de Psicología del Deporte, 13 (1), 55-74.
Grau-Pellicer, M.; CAPDEVILA, L.; Lalanza J.F. and Jovell-Fernandez, E. (2019). Impact of mHealth technology on adherence to healthy Physical Activity after stroke: a randomized study. Topics in Stroke Rehabilitation. DOI: 10.1080/10749357.2019.1691816
Niñerola,J; Capdevila,L, i Pintanel,M. (2006), Barreras percibidas en el ejericico físico: el autoinforme de barreras para la práctica de ejercicio físico. Revista de Psicología del Deporte, 15 (1), 53-69.
Parrado, Eva, Cervantes, Julio, Ocaña, Marta, Pintanel, Monica,Valero, Montse y Capdevila, Lluis (2009). Evaluación de la conducta activa: el Registro Semanal de Actividad Física (RSAF). Revista de Psicología del Deporte, 8(2), 197-216.
Zapata-Lamana R, Lalanza JF, Losilla J, Parrado E, Capdevila L. (2020). mHealth technology for ecological momentary assessment in physical activity research: a systematic review. PeerJ 8:e8848. https://doi.org/10.7717/peerj.8848
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |