Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És imprescindible un bon domini del català i/o castellà oral i escrit per tal de poder realitzar les activitats que es proposen, així com un bon domini lector de la llengua anglesa i de les eines d’informàtica bàsiques. També és necessari un bon nivell de redacció escrita. Els continguts tractas a Psicologia Evolutiva I han d'estar assimilats.
Contextualització
L’objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d’identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal .
Es donaran a conèixer les principals qüestions que es plantegen dins la Psicologia Evolutiva sobre el desenvolupament humà al llarg del seu cicle vital.
Objectius formatius de l’assignatura
Quan l’estudiant acabi l’assignatura serà capaç de:
Tema 0. Introducció a l’assignatura
Tema 1. L'estudi dels processos de canvi en el desenvolupament
Tema 2. Etapes naturals i etapes socials
Tema 3. Optimització cognitiva i desenvolupament sostingut
Tema 4. Emocions i cognició
Tema 5. Funcionament cognitiu adult
Tema 6. Aprenentatge al llarg de la vida
Tema 7. Desenvolupament de la personalitat I
Tema 8. Desenvolupament de la personalitat II
Tema 9. Adolescència I
Tema 10. Adolescència II
Tema 11. Adultesa I
Tema 12. Adultesa II
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris - Casos | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Seminaris - Entrevistes | 9 | 0,36 | 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Sessions teoria | 19,5 | 0,78 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 5, 9, 14, 22, 23, 24, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca de documentació | 8 | 0,32 | 5, 14, 24, 28 |
Estudi | 22,5 | 0,9 | 3, 5, 7, 8, 11, 14, 20, 21, 24, 25 |
Lectura de textos | 17 | 0,68 | 3, 5, 7, 11, 14, 20, 21, 23, 24, 28 |
Treball de camp | 5 | 0,2 | 3, 5, 9, 14, 20, 22, 24, 25, 27, 28 |
Treballs en grup | 23 | 0,92 | 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Treballs individuals | 18 | 0,72 | 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Metodologia docent
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Examen presencial de resposta múltiple (setmana 7) | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 27, 28, 30, 31 |
Evidència 2: Examen presencial de preguntes d'elecció múltiple (setmana 19) | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Evidència 3: Pràctiques. Anàlisi de cas (setmana 17) | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Les activitats 1 i 2 conformen la nota de teoria (60%) i l'activitat 3 la de pràctiques (40%). Per a superar l'assignatura, la suma de les tres activitats, ponderades pel percentatge indicat, ha de donar una nota mínima de 5. No cal, doncs, aprovar per separat la teoria i les pràctiques.
Les activitats 1 i 2 és individual i presencial. I l’activitat 3 es presentarà individualment i de manera telemàtica. L'activitat 3 (portafoli) inclourà els continguts treballats a les sessions de seminari, referides a l'anàlisi de la trajectòria vital individual. La setmana de prensentació del portafoli serà la 17 i es podrà obtenir feddback del mateix durant la sessió de pràctiques de la setmana 20.
L'alumnat rebrà feed-back de les avaluacions 1 i 2 en format text, justificant les respostes correctes. Aquest document es penjarà al Campus Virtual les setmanes immediatament posteriors a l'examen (setmanes 8 i 20).
Es considerarà com a NO AVALUABLE la persona que hagi realitzat activitats el pes de les quals en l'avaluació de l'assignatura sigui menor del 40%. Si s'han realitzat activitats que permetrien arribar a un 66% o més de la nota màxima i no s'ha assolit la nota mínima de 5, es podrà accedir a un examen de recuperació de la part de teoria i/o a presentar el treball de pràctiques com a recuperació de les mateixes. L'examen de recuperació de la teoria consistirà en la realització de l’evidència 1 i/o 2, si no s’ha presentat, o la que hagi obtingut una menor puntuació. Si no s’ha presentat el portafoli de pràctiques, o aquesta és la nota més baixa, es presentarà una nova versió del mateix.
El lliurament de la traducció de les proves d'avaluació presencials es realitzarà si es cumpleixen els requeriments establerts en l'article 263 i es realita la seva sol·licitud la setmana 4 de manera telemàtica (e-formulari). Per a més informació, aneu al web de la Facultat.
En el cas d'alumnat repetidor, NO es planteja la possibilitat d'una PROVA DE SÍNTESI, sinó que caldrà seguir el procediment ordinari d'avaluació.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'avaluació única se sol·licita telemàticament (e-formulari) en el període específic que s'anuncia al web de la Facultat.
L'alumnat que s'acull a l'opció d'avaluació única renuncia a l'avaluació continuada i s'avaluarà de tots els continguts de l'assignatura en un sol acte d'avaluació, que es realitzarà en el mateix dia i lloc que la prova de la setmana 19 de l'assignatura (evidència 2).
Aquest acte d'avaluacióconstarà en la realització dels exàmens (evidències 1 i 2) presencials que seguiran el mateix format i comprendran els mateixos continguts que les evidències 1 i 2 de l'avaluació continuada. A banda de les dues proves, la persona lliurarà el treball de pràctiques corresponent a l’evidència 3.
La durada de l’avaluació única serà de tres hores pels exàmens, sense apunts ni material per a consultar.
Les condicions de superació de l'assignatura i d'accés a la recuperació de l'alumnat que s'aculli a l'avaluació única seran les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació continuada.
Per qualsevol de les evidències es pot fer ús de recursos d'IA, a excepció de les situacions d'avaluació.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Les lectures consistiran en articles que estaran disponibles en el Moodle de l'assignatura i capítols que seran referenciats en la mateixa plataforma.
A continuació es detalla una llista de manuals de referència relacionats amb l'assignatura:
Bennet, M. (Ed.) (1993). El nen com a psicòleg. Barcelona: Ediuoc.
Bruner, J. S. (1991). Actos de significado. Más allá de la revolución cognitiva. Madrid: Alianza.
Cole, M. (1999). Psicología Cultural. Madrid: Morata.
Harris, P. (1992). Las emociones en el niño. Madrid: Psicología minor.
Palacios J.; Marchesi A. & Coll, C. (2001). Desarrollo Psicológico y Educación.I. Psicología Evolutiva. Madrid: Alianza.
Perinat, A. (2003). Psicología del desarrollo. Un enfoque sistémico. Barcelona EDIUOC.
Perinat, A. (Comp.) (2003): Adolescentes del siglo XXI. Aproximación psicológica y social. Barcelona: EDIUOC.
Roche, R.(Comp) (2010) “La prosocialidad: nuevos desafíos” Buenos Aires. Ciudad Nueva.
Rodrigo, M. J. & Palacios, J. (1998) (coords.). Familia y desarrollo humano. Madrid: Alianza.
Rogoff, B. (1993). Aprendices del pensamiento. Barcelona: Paidós.
Rogoff, B. (2003). The Cultural Nature of Human Development. Oxford: Oxford University Press.
Turiel, E.; Enesco, I. & Linaza, J. (1989). El mundo social en la mente humana. Madrid: Alianza Psicología.
No en cal.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 213 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 214 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 413 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 414 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 512 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 513 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |