Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana:
Aquesta assignatura es considera de formació bàsica i obligatòria dins del Grau en Psicologia de la UAB. Està ubicada al primer semestre de segon curs, després d’haver cursat a primer curs les assignatures "Fonaments de Psicobiologia I" i "Fonaments de Psicobiologia II". Es consideraran assolits els coneixements bàsics de genètica, neurofisiologia, neuroquímica i neuroanatomia funcional, estudiats a les assignatures precedents. La Psicologia Fisiològica té un caràcter multidisciplinari, ja que requereix de les aportacions de moltes ciències, principalment psicologia, biologia i bioquímica.
L’objectiu general de l’assignatura és l'adquisició de coneixements sobre les bases biològiques (fonamentalment el sistema neuroendocrí) dels següents processos mentals: consciència, percepció dels estímuls sensorials i planificació i execució de la conducta motora. Aquest objectiu permetrà comprendre les bases subjacents als processos descrits, en diferents contextos i tenint en compte la perspectiva de gènere. Ens proposem que en finalitzar l’assignatura l'alumnat serà capaç de:
Tema 1. Sensació i Percepció
Tema 2. Sentits somàtics
Tema 3. Visió
Tema 4. Audició
Tema 5. Sentits químics: gust i olfacte
Tema 6. Control del moviment
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb TIC's i debats | 28,5 | 1,14 | 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Classes pràctiques (12h d'aula i 4h de laboratori) | 16 | 0,64 | 1, 4, 6, 10, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment individualitzats i/o en grups petits (de forma virtual i/o presencial) | 8,5 | 0,34 | 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta i lectura comprensiva de diversos materials | 20 | 0,8 | 1, 4, 6, 10, 13 |
Estudi de la matèria | 42 | 1,68 | 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Exercicis i activitats | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15 |
Recerca informació | 11 | 0,44 | 1, 6, 13 |
ACTIVITAT DIRIGIDA (30%)
ACTIVITAT SUPERVISADA (5%)
Tutories. Seguiment, de forma presencial o virtual, amb el/la professor/a de forma individual i/o en grup. Entre d'altres, es tracten aspectes com:
ACTIVITAT AUTÒNOMA (60%)
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ (5%)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Prova presencial individual escrita de desenvolupament i/o preguntes curtes/test | 45 | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 9, 10, 11, 14, 15 |
EV2. Prova presencial individual escrita de desenvolupament i/o pregunta curta. | 45 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12, 15 |
EV3. Activitats Moodle d'autoavaluació. | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
L’avaluació continuada de l’assignatura permet que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés i es durà a terme mitjançant la realització de diferents proves en les quals l'alumnat haurà demostrar que ha assolit les competències, aconseguit els objectius i superat els resultats d’aprenentatge corresponents. De cadascuna de les activitats d’avaluació següents s’indica el seu pes en la nota final, la durada de la prova i quan es realitza:
L’assignatura ofereix la possibilitat d'AVALUACIÓ ÚNICA (vegeu enllaç al final per informació sobre normativa, sol·licitud, termini), la qual suposa la renúncia a l’avaluació continuada i implica la realització en una única data de les evidències EV1 i EV2 (obligatòries) i Ev3 (optativa). La data de realització i correspondrà a la data del segon període d'avaluació. La descripció, el pes i la durada presencial de les evidències són els mateixos que els explicitats en els apartats 1 – 3 anteriors. S’aplicarà el mateix procés de recuperació que el de l’avaluació continuada (vegeu el següent apartat e). L’AVALUACIÓ UNICA ES SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat).
L’assignatura no ofereix la possibilitat de fer una prova de síntesi.
El lliurament de la traducció de les proves d'avaluació presencials podrà ser sol·licitat si es compleixen els requeriments establerts en l'article 263 i es realitza la seva sol·licitud la setmana 4 telemàticament (E-formulari, més informació al web de la facultat). En qualsevol cas, l'equip docent decidirà la pertinença o no de realitzar les traduccions
Els CRITERIS d'AVALUACIÓ són els següents:
a) Realització de totes les evidències d’aprenentatge obligatòries (EV1 i EV2).
b) Es considerarà avaluable l’alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40%.
c) La nota final de l’assignatura s’obtindrà a partir de la suma ponderada dels resultats obtinguts en totes les activitats d’avaluació realitzades.
d) S’aprovarà l’assignatura amb una suma ponderada (de totes les evidències realitzades) que sigui igual o superior a 5 punts sobre 10, sempre que s’hagi obtingut un mínim de 3,5 punts (en una escala de 0 - 10) en cadascuna de les 2 evidències obligatòries (EV1 i EV2). En cas de no assolir aquests dos requisits, la nota màxima que es consignarà a l'expedient acadèmic podrà ser de màxim 4,5 punts.
e) A la prova de recuperació, realitzada en el període de recuperacions establert per la facultat, podrà optar-hi l'alumnat que hagi realitzat les evidències obligatòries EV1 i EV2 i que obtingui una qualificació global (EV1+EV2+EV3) entre 3,5 i 4,85 punts sobre 10.La prova de recuperació consistirà en la repetició de l'EV1 i/o EV2. El criteri d'assignatura superada serà el mateix que per a l'apartat "d", un cop substituïda la nota de l'evidencia/es recuperada/es. Així doncs, cal obtenir una puntuació mínima de 3,5 en la prova de recuperació d'una evidència concreta (EV1 i/oEV2) per tal de poder superar l'assignatura (amb una nota global igual o<spanlang="CA"> superior a 5). Si s'opta a recuperació la nota numèrica màxima possible de l'assignatura serà de 7 sobre 10.
-------------------
Enllaç a les Pautes d'Avaluació de les Titulacions de la Facultat de Psicologia
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Tutoria |
Ev1 (Setmana 9) prova individual escrita |
Ev1 (Setmana 11) |
Tutoria |
Ev2 (Setmana 19) prova individual escrita |
Ev2 (Setmana 20) |
A l’aula |
Ev3a activitats Moodle (Temes 1, 2 i 3) Ev3b activitats Moodle (Temes 4, 5 i 6) |
Ev3a (PAUL4) Setmana 8 Ev3b (PAUL6) G1 Setmana 15 i G2, 3, 4 i 5 Setmana 14 |
En negreta la bibliografia fonamental (triar un dels manuals de referència), la resta és bibliografia complementària.
Ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA)
L’equip docent de l’assignatura considera que l’estudiant pot fer un ús de la IA exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions.
L’equip també adverteix els estudiants del perill de la manca de veracitat que la informació proporcionada per la IA pot comportar, i recomana l’estudi del contingut de l’assignatura a partir dels textos i manuals recomanats.
En canvi, per la realització de l’activitat d’avaluació EV3 (activitats d’autoavaluació), l’ús de la IA està terminantment prohibit. El seu ús es considera una falta greu d'honestedat acadèmica i, en cas de ser detectat, la nota de la EV3 serà de 0 punts.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 114 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 213 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 214 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 511 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 512 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 513 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |