Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver superat les assignatures Fonaments de Psicobiologia I i Fonaments de Psicobiologia II del primer curs del Grau en Psicologia, així com l'assignatura Psicologia Fisiològica I del primer semestre del segon curs.
És recomanable tenir coneixements d'anglès.
L’objectiu general de l’assignatura consisteix en l’adquisició de coneixements relatius als fonaments biològics del son i la vigília, les conductes motivades, les emocions i els processos d’aprenentatge i memòria, mitjançant l’estudi exhaustiu d’aquestes conductes tant en condicions fisiològiques normatives com en situacions alterades. Aquest enfocament permetrà comprendre les bases neurals subjacents als processos descrits, tenint en compte el context i la perspectiva de gènere.
En acabar el curs, l’alumnat haurà de ser capaç de:
Tema 1. SON i VIGÍLIA
Tema 2. REFORÇ
Tema 3. GANA
Tema 4. CONDUCTES SEXUAL i PARENTAL
Tema 5. EMOCIONS
Tema 6. APRENENTATGE i MEMÒRIA
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals o invertides amb TIC | 28,5 | 1,14 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 14, 15, 16, 18 |
Classes pràctiques (12h d'aula i 4h de laboratori) | 16 | 0,64 | 2, 3, 4, 5, 6, 13, 14, 15, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment individualitzades i/o en grups petits (de forma virtual i/o presencial) | 8,5 | 0,34 | 9, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta i lectura comprensiva de diversos materials | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22 |
Estudi de la matèria | 42 | 1,68 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 18, 19, 20, 21, 22 |
Exercicis i activitats | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Recerca informació | 11 | 0,44 | 2, 17 |
ACTIVITAT DIRIGIDA (30%)
a) Teoria (TE) (19 sessions d'1,5 hores). Sessions presencials basades en:
b) Pràctiques d'aula (PAUL) (6 sessions de 2 hores). Seminaris presencials de treball en grup, basats en:
c) Pràctiques de laboratori (PLAB) (2 sessions de 2 hores). Tallers per facilitar l'aprenentatge pràctic i empíric del contingut de l'assignatura, basats en:
ACTIVITAT SUPERVISADA (5%)
Tutories. Seguiment, de forma presencial o virtual, amb el professorat de forma individual o en grup. Entre d'altres, es tracten aspectes com:
ACTIVITAT AUTÒNOMA (60%)
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ (5%)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1. Prova test i de desenvolupament (individual, escrita) | 45% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 18, 21, 22 |
EV2. Prova test i de desenvolupament (individual, escrita) | 45% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 21 |
EV3 (opcional). • Activitats Moodle d'autoavaluació | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
L’AVALUACIÓ CONTINUADA de l’assignatura permet que l’estudiant pugui conèixer el seu progrés acadèmic i es durà a terme mitjançant la realització de diferents proves en les quals l'alumnat haurà de demostrar que ha assolit les competències, ha aconseguit els objectius i superat els resultats d’aprenentatge corresponents. De cadascuna de les activitats d’avaluació següents s’indica el seu pes en la nota final, la durada de la prova i quan es realitza (vegeu al final l'enllaç al calendari d'avaluacions):
1. EV1. Evidència d’aprenentatge 1 (obligatòria): prova presencial individual escrita de desenvolupament i/o preguntes curtes/test sobre els temes 1, 2 i 3 (45%; 1,5 hores; primer període d'avaluació).
2. EV2. Evidència d’aprenentatge 2 (obligatòria): prova presencial individual escrita de desenvolupament i/o preguntes curtes/test sobre els temes 4, 5 i 6 (45%; 1,5 hores; segon període d'avaluació).
3. EV3. Evidència d’aprenentatge 3 (optativa): activitats d’autoavaluació a la plataforma Moodle. Prova individual (10%).
L’assignatura ofereix la possibilitat d'AVALUACIÓ ÚNICA (vegeu enllaç al final per informació sobre normativa, sol·licitud, termini), la qual suposa la renúncia a l’avaluació continuada i implica la realització en una única data de les evidències EV1, EV2 (obligatòries) i EV3 (optativa).
La data de realització i lliurament correspondrà a la data del segon període d'avaluació. La descripció, el pes i la durada presencial de les evidències són els mateixos que els explicitats en els apartats 1 – 3 anteriors. S’aplicarà el mateix procés de recuperació que el de l’avaluació continuada (vegeu el següent apartat e).
Els CRITERIS d'AVALUACIÓ són els següents:
a) Realització de totes les evidències d’aprenentatge obligatòries (EV1 i EV2).
b) Es considerarà avaluable l’alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40%.
c) La nota final de l’assignatura s’obtindrà a partir de la suma ponderada dels resultats obtinguts en totes les activitats d’avaluació realitzades.
d) S’aprovarà l’assignatura amb una suma ponderada (de totes les evidències realitzades) que sigui igual o superior a 5 punts sobre 10, amb un mínim de 3,5 punts (en una escala de 0 - 10) en cadascuna de les 2 evidències obligatòries (EV1 i EV2). En cas de no assolir els requisits establerts, la nota màxima que es consignarà a l'expedient acadèmic podrà ser de 4,5 punts.
e) A la prova de recuperació, realitzada en el període de recuperacions establert per la facultat, podrà optar l'alumnat que hagi realitzat les evidències obligatòries EV1 i EV2 i hagi obtingut una qualificació global d’avaluació (EV1+EV2+EV3) entre 3,5 i 4,9 punts sobre 10. La prova de recuperació consistirà en la repetició de l'EV1 i/o de l'EV2. El criteri d'assignatura superada serà el mateix que el descrit a l'apartat d, un cop substituïda la nota de l'evidència/es recuperada/es. Així doncs, cal obtenir una puntuació mínima de 3,5 en la prova de recuperació d'una evidència concreta (EV1 i/o EV2) per tal de poder superar l'assignatura (amb una nota global igual o superior a 5). Si s'opta a recuperació la nota numèrica màxima possible de l'assignatura serà de 7 sobre 10.
-------------------
Enllaç a les Pautes d'avaluació, als Criteris de traducció de proves d'avaluació, al Calendari d'avaluacions i a la informació sobre l'Avaluació única de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
-------------------
PROGRAMACIÓ DE LA DEVOLUCIÓ D'EVIDÈNCIES i ACTIVITATS
Tipus de devolució |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Tutoria |
Ev1 (Setmana 7) prova escrita individual |
Ev1 (setmana 10) |
Tutoria |
Ev2 (setmana 19) prova escrita individual |
Ev2 (Setmana 20) |
A l'aula |
Ev3a activitat Moodle (Temes 1, 2 i 3) Ev3b activitat Moodle (Temes 4, 5 i 6) |
Ev3a (PAUL-3) Ev3b (PAUL-6) |
En negreta la bibliografia fonamental (triar un dels manuals de referència), la resta és bibliografia complementària.
Cap específic
Ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 21 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 22 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 31 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 32 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 42 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 114 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 213 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 214 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 313 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 314 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 413 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 414 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 511 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 512 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 513 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |