Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana cursar l’assignatura d’Avaluació Psicològica Clínica en la Infància i l’Adolescència, que s’imparteix el mateix semestre.
Objectius Generals
Objectius Específics
1. Trastorns del Neurodesenvolupament.
a. Trastorn Específic de l'Aprenentatge.
b. Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
c. Trastorn per Dèficit d'Atenció/Hiperactivitat (TDAH).
2. Trastorns Disruptius, del Control dels Impulsos i de Conducta.
a. Trastorn Negativista Desafiant.
b. Trastorn de la Conducta.
c. Trastorn Explosiu Intermitent.
3. Trastorns Depressius.
4. Conducta Suïcida a la infància i l'adolescència.
5. Trastorns d'Ansietat.
a. Fòbies Específiques.
b. Trastorn d'Ansietat Social.
c. Trastorn d'Ansietat per Separació.
d. Trastorn d'Ansietat Generalitzada.
6. Trastorn Obsessiu-Compulsiu.
7. Trastorn d’Estrès Posttraumàtic.
8. Trastorns de la Conducta Alimentària.
a. Anorèxia Nerviosa.
b. Bulímia nerviosa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria (24h), seminaris i discussions guiades (12h) | 36 | 1,44 | 2, 14, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 7,5 | 0,3 | 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i ampliació de coneixements sobre els continguts de l'assignatura. Anàlisi dels casos presentats als seminaris i treball en grup. | 103,5 | 4,14 | 2, 7, 9, 10, 16, 23, 25 |
Dirigides
Classes de teoria: Classes magistrals amb suport multimèdia. Mida dels grups: 1/1
Classes de seminaris: Anàlisi i resolució de casos en format de seminari. Grups petits.
Supervisades
Tutories programades pel professorat per a la revisió d’activitats dirigides.
Autònomes
Lectura i síntesi dels continguts de l’assignatura. Ampliació de coneixements amb la cerca i l’anàlisi de referències actualitzades.
Anàlisi dels casos presentats als seminaris i treball en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 i Ev2 Examen 1 i examen 2 | 70% | 3 | 0,12 | 2, 7, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 19, 22, 24, 25, 27 |
Ev3 Cas Pràctic | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22, 23, 24, 26 |
Activitats d'avaluació continuada:
L'assignatura es considerarà superada quan s'hagin presentat les 3 evidències d’aprenentatge i s'hagi obtingut una qualificació global de 4,85 o superior.
No es contempla realitzar prova de síntesi per l'alumnat de 2ª matrícula o posterior.
Aquesta assignatura no preveu l'avaluació única.
L'alumnat que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% no podrà constar en actes com a "no avaluable".
Prova de recuperació final: Podrà optar-hi l’alumnat que hagi estat prèviament avaluat en un mínim de 2 de les 3 evidències i que la seva nota global estigui entre 3,5 i 4,8. Consistirà en una prova de síntesi de tots els continguts de l'assignatura. La nota només serà aplicable quan representi una millora respecte a la qualificació obtinguda anteriorment.
Evidència |
Denominació |
Pes |
Format |
Autoria |
Via |
Ev1 |
Examen 1 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev2 |
Examen 2 |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
Ev3 |
Cas pràctic |
30% |
Oral i Escrit |
Grup |
Presencial |
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Escrit |
||
Eina digital |
||
A l’aula |
Ev1: Prova tipus test. Lliurament individual, escrit i presencial. |
Lliurament Ev1: Primer període avaluatiu. Revisió de dubtes i d'algunes preguntes a l'aula (setmana 10). |
Tutoria |
Ev1: Prova tipus test. Lliurament individual, escrit i presencial. Ev2: Prova tipus test. Lliurament individual, escrit i presencial. Ev3: Presentació oral del treball en grup. Lliurament grupal, escrit i oral i presencial. |
Lliurament Ev1: Primer període avaluatiu. Revisió individual sota petició de tutoria. Lliurament Ev2: Segon període avaluatiu. Revisió individual sota petició de tutoria (setmana 20 o 21). Lliurament Ev3: En funció del grup de seminaris (112-setmanes 12 i 13; 111, 114 i 115-setmanes 13 i 15; 113-setmanes 12 i 15; 511-setmanes 12 i 14). Revisió individual sota petició de tutoria (setmana 20 o 21). |
Pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS A L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informació al web de la Facultat).
En aquesta assignatura es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica o d’informació i, específicament en l'Ev3, per la correcció de textos o la inserció de subtítols. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Nota: En cada tema es recomana una lectura específica de fàcil accés per l'alumnat.
Bibliografia fonamental
Manuals de referència:
American Psychiatric Association (2022). DSM-5-TR. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Text revision. American Psychiatric Association.
Belloch, A., Sandín, B. i Ramos, F. (2024). Manual de Psicopatología (Vol. 1 i 2). McGraw Hill.
Altres:
Ezpeleta, L., & Toro, J., (2014). Psicopatología del Desarrollo. Editorial Pirámide.
World Health Organization. ICD-11 for Mortality and Morbidity Statistics
Bibliografia complementària
Goldstein, S. & DeVries, M. (Eds.) (2017). Handbook of DSM-5 Disorders in Children and Adolescents. Springer International Publishing
Luby, J.L. (2006). Handbook of preschool mental health: development, disorders, and treatment. Guilford Press
Martin, A., Bloch,M. & Volkmar, F.R. (2018). Lewis’s Child and Adolescent Psychiatry: A comprehensive Textbook (fith Edition). Wolters Kluder Helathbb
Matson, J.L. (Ed.) (2017). Handbook of Childhood Psychopathology and Developmental Disabilities Treatment. Springer International Publishing
Rutter, M., Bishop, D., Pine, D., Scott, S., Stevenson,J., Taylor, E. & Thapar, A. (2008). Rutter’s Child and Adolescent Psychiatry (fifth edition). Blackwell Publisher.
Toro, J., (2010). El adolescente en su mundo. Pirámide.
Zero to Three (2016). DC:0-5. Diagnostic classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood. Authors.
www.APA.org/
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 115 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 511 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |