Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Economia | OT | 3 |
Economia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura 102346 Seminari Programa Universitat Empresa és una assignatura impartida en el marc del programa de Cooperació Educativa en alternança PROGRAMA UNIVERSITAT EMPRESA (PUE).
Aquesta assignatura només està disponible per a estudiants de grau d’Economia i d’ADE en català/castellà.
Com que es tracta d’una assignatura del Programa de Cooperació Educativa Universitat-Empresa que possibilita l’obtenció de la menció PUE al grau corresponent, el desenvolupament acadèmic fa possible i necessari un nivell del Seminari PUE suficient i adequat al perfil de les pràctiques en empreses i institucions. El Seminari PUE té docència durant el primer quadrimestre, abans de l’inici del primer període de pràctiques.
Requisits previs a l’inici de l’assignatura:
Haver estat admès per la Comissió d’Admissió a la Menció PUE establerta a la Facultat d’Economia i Empresa, aplicant els criteris de mèrit acadèmic que inclouen: expedient acadèmic, nombre d’ECTS superats, competència lingüística i idoneïtat de l’alumne als perfils de pràctiques.
1. Marca Personal: L’impacte del màrqueting personal en la feina
1.1. Perfilant el meu futur. El propòsit: Defineix el teu objectiu professional.
1.2. Les empreses “objectiu” i els llocs de treball: Perfila el tipus d’activitat o contingut del teu lloc ideal.
1.3. Que el teu CV impacti.
1.4. Desenvolupa el teu perfil de LinkedIn perquè es diferenciï de la resta. Construeix el millor perfil de LinkedIn i treballa les xarxes socials d’ocupació: InfoJobs, Viadeo, Xing, Monster, Twitter, Indeed, Empleomarketing, Womenalia, etc.
1.5. Desenvolupa el teu Storytelling utilitzant tècniques de Design Thinking.
1.6. L’entrevista de feina: Com afrontar una entrevista de feina? Quins factors clau cal tenir en compte? Quines respostes no has de donar mai? Trucs i consells per a una entrevista de feina.
1.7. Defineix la teva proposta de valor i els teus missatges.
1.8. Desenvolupa i treballa la teva xarxa de contactes i les teves habilitats i competències socials.
2. Competències digitals: IT i dades
2.1. Transformació digital.
2.2. Aplicacions web.
2.3. Excel professional.
2.4. Power BI i visualització de dades.
2.5. Microsoft Project.
2.6. Intel·ligència artificial.
3. Competències directives
3.1. Comprensió de l’entorn econòmic i empresarial. Competències directives necessàries.
3.2. Pensament crític i resolució de problemes.
3.3. Comunicació eficaç. Com parlar en públic.
3.4. Treball en equip.
3.5. Negociació, influència i empatia.
3.6. Gestió de les relacions i networking.
3.7. Gestió de projectes.
3.8. Bones pràctiques en la relació client-proveïdor en la prestació de serveis de consultoria.
3.9. Les 4 disciplines per al domini i la millora dels processos. Interpretació de KPIs i mètriques clau de negoci. Presa de decisions basada en dades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | 4, 5 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual i/o en grup per a la preparació d'exercicis proposats a les classes | 96,5 | 3,86 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tractant-se d’un contingut eminentment pràctic, els alumnes apliquen de manera constant i immediata els coneixements adquirits en els exercicis i pràctiques que es duen a terme a l’aula. Aquest plantejament permet fer una avaluació continuada de l’evolució dels estudiants, facilita la detecció de possibles dificultats que puguin tenir en alguna matèria o tema, dona la possibilitat de resoldre dubtes i permet recomanar exercicis complementaris de reforç si es considera necessari.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a les classes | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Examen final | 10% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5 |
Examen parcial 1 | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5 |
Examen parcial 2 | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5 |
L’avaluació final és el resultat d’un examen, també pràctic, en el qual els estudiants hauran de realitzar una sèrie d’exercicis similars als que s’han anat realitzant a les sessions del seminari i els que s’han anat proposant per resoldre fora de l’aula, dins del temps que cada estudiant ha de dedicar al treball personal.
El pes de l’avaluació continuada (elaboració de pràctiques) i seguiment de classes (30%), i avaluació parcial (60%), és d’un 90%.
L’avaluació final té un pes del 10% en la qualificació final de l’assignatura.
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/nou-reprogramacio-de-proves
Arrodoniment de qualificacions finals
D'acord amb l'article 266 (Resultats de l’avaluació) de la Normativa Acadèmica de la UAB (article modificat per acord de Consell de Govern de 12 de juliol de 2023), punt 4, la nota final d'una assignatura s’arrodonirà al número sencer més proper quan estigui a una dècima d’un valor que comporti un canvi a una qualificació qualitativa superior.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora dela revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Avaluació única
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA)
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús restringit de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA), exclusivament en tasques de suport, com la cerca d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en una activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Donada l’evolució constant de la majoria dels temes abordats en aquesta assignatura, especialment aquells que fan referència a les competències digitals, es proporcionarà la documentació i els enllaços de suport al llarg del seminari.
Per exemple, Excel rep actualitzacions mensuals, motiu pel qual la documentació escrita (llibres) no pot reflectir de manera actualitzada totes les funcionalitats disponibles. És per aquest motiu que es recomana la consulta directa dels enllaços a la documentació, suport i tutorials que proporciona Microsoft des de la mateixa ajuda d’Excel. Un enllaç inicial que dona accés a centenars d’articles i tutorials, estructurats per temàtiques, és: https://support.microsoft.com/ca-es/excel. A més de l’enllaç oficial de Microsoft, a la xarxa es poden trobar centenars de referències a temes específics d’Excel simplement introduint el concepte desitjat al cercador.
Microsoft Excel, Power BI, Microsoft Project...
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 13 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 13 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |