Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Dret | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per realitzar un correcte seguiment d’aquesta assignatura es recomana haver cursat prèviament les assignatures de Dret Constitucional, Dret Civil i Dret Penal corresponents al 1er i 2on curs del Grau de Dret, donat que totes elles ofereixen una formació bàsica en relació a l’ordenament jurídic sense la qual no es poden entendre ni analitzar adequadament les qüestions que es tracten a Dret Processal I.
La docència de l'assignatura s'impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
Grup 01:
Teoria: Prof. Núria Reynal (català)
Seminari 11: Prof. Cristina Cortés (català)
Seminari 12: Prof. Miryam Oliva (català)
Seminari 13: Prof. Núria Reynal (català)
Grup 02:
Teoria: Prof. Francisco Ramos (castellà)
Seminari 21: Prof. Arantza Libano (castellà)
Seminari 22: Prof. Lluís Rodríguez (català)
Seminari 23: Prof. Francisco Ramos (castellà)
Grup 51:
Teoria: Prof. Arantza Libano (castellà)
Seminari 511: Prof. Cristina Oliva (castellà)
Seminari 512: Prof. Miryam Olivera (castellà)
Seminari 513: Prof. Arantza Libano (castellà)
Grup 70:
Teoria: Prof. Núria Reynal (català)
Seminari 70: Prof. Lluís Rodríguez (català)
Seminari 71: Prof. Núria Reynal (català)
L’objectiu essencial d’aquesta assignatura és el coneixement i comprensió dels elements bàsics del sistema processal, i en especial del sistema processal penal: els òrgans jurisdiccionals, les parts, i el procés.
Tema 1: Funcions del procés. Fonts del dret processal.
Tema 2. Les garanties constitucionals del procés.
Tema 3: L'organiztació jurisdiccional.
Tema 4: Els actes processals.
Tema 5: Sistemes d'enjudiciament penal. L'objecte del procés penal.
Tema 6: La jurisdicció i la competència penals.
Tema 7: Les parts en el procés penal.
Tema 8: Els judicis penals ordinaris.
Tema 9: La instrucció penal.
Tema 10: Les mesures cautelars penals.
Tema 11: El judici oral.
Tema 12: La conclusió del procés penal. La sentència. Recursos. Execució.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes magistrals | 22 | 0,88 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10 |
seminaris | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
avaluació | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 5, 10 |
treball personal de l'alumnat | 86 | 3,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
El procés d’aprenentatge de l'alumnat en el marc d’aquesta assignatura s’organitza a partir de tres tipus d’activitats formatives que s’exposen a continuació:
1.ACTIVITATS DIRIGIDES
Les activitats dirigides són totes aquelles que es desenvolupen a l’aula, en el horaris previstos per a l’assignatura i sota la direcció del professorat. Es divideixen en dues tipologies:
a) Classes magistrals: consisteixen en l’exposició per part del professorat de diversos aspectes del temari, prenent com a base la normativa aplicable. Pel correcte seguiment de les classes magistrals és imprescindible que tot l'alumnat disposi d’una recopilació normativa processal degudament actualitzada.
b) Seminaris: són activitats que l'alumnat desenvolupa a l'aula, individualment o en grups, sota la direcció del professorat. Poden consistir en la resolució de casos, análisi i discussió de decisions judicials, redacció d' escrits judicials, expoosicions orals, etc. L'assistència als seminaris, llevat de supòsits amb causa justificada, serà obligatòria pels estudiants.
2.ACTIVITATS SUPERVISADES
Consisteixen fonamentalment en tutories, entre el professorat i l'alumnat, quan es consideri necessari per acompanyar l'aprenentatge de l'alumnat.
3.ACTIVITATS AUTÒNOMES
Les activitats autònomes són totes aquelles en les quals l'alumnat s’organitza el seu temps i esforç de forma autònoma, ja sigui individualment o en grup.
Inclouen, per exemple, la recerca i l’estudi de bibliografia, l’elaboració d’esquemes o resums, la búsqueda de jurisprudència, l'elaboració d'activitats pràctiques avaluables que es duen a terme prèviament a la resolució a l'aula, entre altres.
En el marc d’aquesta assignatura la part essencial de les activitats autònomes es vincula al seguiment de les classes teòriques, a l’elaboració de les activitats pràctiques i a la preparació de l’examen.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
activitats pràctiques grupals | 25% | 5 | 0,2 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
activitats pràctiques individuals | 25% | 5 | 0,2 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
examen teòric i/o pràctic | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 7, 10 |
MODALITAT D'AVALUACIÓ CONTINUADA:
-Es realitzaran 3 tipus d'activitats d'avaluació, distribuïdes al llarg del curs.
-A l'inici de la docència de cada grup, cada professor indicarà el calendari d'aquestes activitats avaluables.
-Els tres tipus d'activitats d'avaluació consistiran en els següents i tindran el valor que s'indica en la qualificació final:
1) activitats pràctiques grupals i participació: 25%
2) dues activitats pràctiques individuals: 25%
3) examen teòric i/o pràctic: 50%
-Les activitats pràctiques grupals i individuals es duran a terme, com a regla general, en els seminaris. L’assistència als seminaris és obligatòria i comporta realitzar el treball que s’encarregui a l’aula i participar oralment al llarg de les diverses sessions.
-A més a més, el professorat pot establir mecanismes per incentivar l’assistència a les classes de teoria que, en el seu cas, vindran establerts el primer dia de classe i/o al campus virtual.
-La nota final de l'assignatura s'obtindrà de la mitjana de les diferents activitats. Els criteris per fer aquesdta mitjana són els següents:
-L'alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Si el valor de les activitatsrealitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l'assignatura por considerar l'estudiant com a no avañuable.
REAVALUACIÓ:
-L'alumnat que no superi l'avaluació continuada podrà presentar-se a un examen de reavaluació.
-Les activitats pràctiques no seran objecte de re-avaluació.
-La possibilitat de presentar-se a l'examen de reavaluació es supedita a l'obtenció per part de l'alumnat d'una qualificació mínima de 3'5 en la mitjana de l'assignatura.
MODALITAT D'AVALUACIÓ ÚNICA:
L’alumnat que segueixi aquest mètode d’avaluació única haurà de realitzar una prova final en la que haurà de demostrar l’adquisició del conjunt de competències de l’assignatura.
La prova final consistirà en tres activitats diferents amb un valor també divers:
a) Un examen final de tot el temari de l’assignatura (50%). Aquest examen serà tipus test.
b) La resolució d’un cas pràctic (25%). Per a la resolució del cas, l’alumnat podrà disposar com a material de la Llei d’Enjudiciament Criminal i de la Llei Orgànica del Poder Judicial.
c) L’exposició oral davant d’un tribunal format per tres professors/res (25%). S’oferiran dos temes, apartats o subepígrafs del tema. L’estudiant haurà d’escollir-ne un per a exposar-looralment. Tindrà un temps màxim de 10 minuts per a preparar l’exposició. L’estudiant haurà de fer la defensa durant 5 minuts i seguidament, haurà de respondre a les preguntes formulades pel tribunal.
La realització d’aquestes tres activitats es farà en un mateix dia.
Per superar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mínima de 2,5 punts a l’ examen; 1,25 punts al cas pràctic i 1,25 a l’exposició oral.
Si l’estudiant no supera alguna de les tres activitats, tindrà dret a la re-avaluació.
S'aplicarà el mateix criteri de no avaluable que per l'avaluació continuada.
PROCÉS DE REVISIÓ:
-Després de la realització i qualificació de cada activitat avaluable, el professorat fixarà una data perquè el alumnat interessat pugui demanar i fer les revisions oportunes.
CONDUCTES FRAUDULENTES:
L'alumnat que copiï o intenti copiar a un examen tindrà un 0 en l'examen.L'alumnat que presenti una pràctica en el que hi hagi plagi obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumnat suspendrà l'assignatura.
ÚS DE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
En el marc de les activitats a realitzar en els Seminaris es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport (com la cerca d'informació, la correció de textos o les traduccions). L'estudiant haurà d'identificar ambclaredat les parts que han estat generades amb aquesta tecnologia i especificar les eines emprades. La no transparència en l'ús de la IA en les activitats avaluables de l'assignatura es considerarà una falta d'honestedat acadèmica i podrà comportar una penalització parcial o total en la qualificació de l'activitat, o sancions de major entitat en casos greus.
BIBLIOGRAFIA OBLIGATORIA:
* CACHÓN CADENAS, Manuel; Introducción al enjuiciamiento civil, Atelier, Barcelona, última edició.
* RAMOS MÉNDEZ, Francisco; Enjuiciamiento criminal.13ª lectura constitucional, Atelier, Barcelona, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
BIBLIOGRAFIA RECOMANADA:
* ARMENTA DEU, Teresa; Lecciones de Derecho Procesal Penal, MarcialPons, Madrid, última edició.
* CERVELLÓ DONDERIS, Vicenta, Derecho penitenciario,Tirant lo blanch,Valencia, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
* CORTES DOMÍNGUEZ, Valentín; MORENO CATENA, Víctor; Derecho procesal penal,Tirant lo blanch, Valencia, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
* GIMENO SENDRA, Vicente; Derecho procesal penal, Dykinson, Madrid, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
* GÓMEZ COLOMER, Juan Luís; BARONA VILAR, Silvia; Introducción al Derecho Procesal. Derecho Procesal I, Tirant lo Blanch; València, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
* GÓMEZ COLOMER, Juan Luís; BARONA VILAR, Silvia; Proceso Penal. Derecho Procesal III, Tirant lo Blanch, València, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
* MONTERO AROCA, Juan et al; Derecho jurisdiccional, vol.III(Proceso penal), Tirant lo blanch,Valencia, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
* NAVARRO VILLANUEVA, Carmen; Ejecución de la pena privativa de libertad, Juruà, Porto, última edició (disponible a la biblioteca digital UAB).
No s'utilitza cap programari especial
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 13 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 21 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 22 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 23 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 511 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 512 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 513 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 701 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 702 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 70 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |