Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Genètica | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Les pròpies d'accés al grau.
És molt convenient tenir uns coneixements matemàtics bàsics per a un bon desenvolupament d'aquesta assignatura.
Les eines estadístiques són fonamentals per a la recerca i anàlisi dins de la Genètica i Genòmica. En aquesta assignatura de Bioestadística, no només entendrem i analitzarem dades experimentals sinó també com comunicar resultats estadístics de manera rigorosa i efectiva. Aquesta assignatura introdueix els conceptes bàsics d'estadística, el maneig de dades amb R i les tècniques bàsiques de visualització per representar les dades de manera clara i efectiva.
Els objectius del curs són:
Competències
Resultats d'aprenentatge
Els continguts que es treballaran inclouen:
A més, es treballarà paral·lelament amb R:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases de teoria | 30 | 1,2 | 3, 4, 6, 7, 8 |
Pràctiques d'ordinador | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12 |
Seminaris de problemes | 11 | 0,44 | 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de grup | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 20 | 0,8 | 1, 2, 5, 10, 11, 12 |
Hores d'estudi | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Els continguts de l'assignatura de Bioestadística s'orienten a proporcionar a l’estudiantat una introducció general als conceptes bàsics de l'estadística per entendre el raonament estadístic i utilitzar adequadament aquestes eines en el disseny i anàlisi d'experiments.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites. Primer parcial | 30% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 11 |
Proves escrites. Segon parcial | 40% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 11 |
Proves pràctiques | 15% | 1 | 0,04 | 9, 10, 12 |
Seminaris de problemes | 15% | 7 | 0,28 | 2, 5, 10, 11 |
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades mitjançant avaluació contínua, que inclou exàmens escrits, pràctics i els treballs individuals.
El sistema d'avaluació s'organitza en 3 mòduls, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final.
Teoria
Avaluació mitjançant dues proves parcials. El primer parcial tindrà un pes de 30% i el segon parcial tindrà un pes de 40%. La prova final de recuperació va dirigida als alumnes que no han superat alguna de les proves parcials i el seu pes en la nota final serà el mateix que el de cada parcial.
Problemes
L'avaluació de l'apartat dels problemes es porta a terme mitjançant la realització de problemes curts a classe.
Els alumnes han de resoldre i discutir els problemes davant dels seus companys. Aquest apartat representa el 15% de la nota final de l'assignatura.
Pràctiques
L'avaluació d'aquest apartat es porta a terme mitjançant una prova pràctica a l'aula d'informàtica en sessions d'una hora per a cada grup. En aquesta sessió pràctica, l'alumne ha d'utilitzar el programa estadístic idoni, introduir les dades d'un estudi, proposar una anàlisi del mateix i respondre a preguntes concretes. El pes d'aquesta prova és el 15% de la nota final de l'assignatura.
Els percentatges de problemes i pràctiques s'apliquen amb la condició que l'alumne superi les proves de teoria.
La nota mitjana de l'assignatura es calcula ponderant pels coeficients de cada apartat (teoria, problemes i pràctiques). No obstant això, s'exigeix una nota igual o superior a 4,5 en la segona prova parcial, o en la prova de recuperació percalcular la nota mitjana final. Els alumnes que hagin superat l'assignatura mitjançant les avaluacions parcials i volguessin millorar nota, podrien presentar-se a la prova de recuperació de l'apartat de teoria. L'alumne que es presenti per augmentar nota renúncia a la nota obtinguda en el parcial.
Els alumnes que no hagin participat en l'avaluació continuada i en el lliurament dels treballs de problemes, podran ser avaluats mitjançant la prova final. Així mateix, la seva nota final no pot superar el 70% de la nota màxima.
És necessari obtenir una nota final igual o superior a 5 per superar l'assignatura, mitjançant les proves parcials o de recuperació, en tot cas ponderant amb els apartats de problemes i pràctiques.
Els alumnes repetidors han de dur a terme totes les activitats d'avaluació incloent el lliurament de problemes i l'avaluació de l'examen pràctic.
L'assistència a les sessions pràctiques és obligatòria.
Per participar en la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Avaluació única
L'avaluació única consistirà en un únic examen que inclou tanta teoria (amb un pes del 70%) com a pràctiques d'ordinador (amb un pes del 15%) i pràctiques d'aula (amb un pesdel 15%). Aquesta prova és el 100% de la nota final de l'assignatura.
L'examen per a la valuació única coincidirà amb la data de la prova del segon parcial de la valuació continuada de l'assignatura. La recuperació de l'examen per a la valuació única coincidirà amb l'examen de recuperació de la valuació continuada.
Llibres
S’utilitzarà el programari R i l’entorn de desenvolupament RStudio, emprant paquets específics per a l’anàlisi estadística i la visualització de dades (com ara ggplot2, dplyr, tidyr, entre d’altres). Tot el programari necessari estarà instal·lat i disponible als ordinadors de la facultat.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 621 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 622 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 621 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 622 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 623 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 62 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |