Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Logopèdia | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per un aprofitament adequat de l’assignatura, convé que l’estudiant tingui uns coneixements sòlids del desenvolupament normatiu del llenguatge i una àmplia informació dels principals trastorns del llenguatge, així com dels mateixos trastorns, però associats a les psicopatologies més prevalents.
Contextualització
En l’exercici professional de la logopèdia, l’avaluació psicològica dels pacients és un element molt rellevant. Primerament, perquè durant el procés diagnòstic inicial, a més de l’avaluació estrictament logopèdica, és necessari avaluar altres aspectes de la persona, com les capacitats cognitives o la personalitat. I en segon lloc, perquè durant la intervenció terapèutica és imprescindible realitzar una avaluació continuada d’aspectes no relacionats directament amb els problemes de llenguatge, amb l'objectiu de poder valorar de forma objectiva els efectes del procés terapèutic.
Objectius formatius de l’assignatura
1. Principis bàsics de l'avaluació psicològica
2. Avaluació en els trastorns del neurodesenvolupament
3. Avaluació dels trastorns de conducta
4. Avaluació d'altres aptituds
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi d'instruments i tècniques d'avaluació (12h. pràctiques) | 12 | 0,48 | KM60 |
Anàlisi d'instruments i tècniques d'avaluació (24h. teòriques) | 24 | 0,96 | KM60 |
Tipus: Supervisades | |||
Aplicació de tècniques d'avaluació | 20 | 0,8 | CM23 |
Discussions de grup | 16 | 0,64 | CM23 |
Estudi de casos | 12 | 0,48 | CM23 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures científiques | 14 | 0,56 | SM45 |
Treballs individuals | 18 | 0,72 | SM45 |
Metodologia docent
- Exposicions magistrals
- Descripció de material psicomètric
- Exposició de casos
- Pràctiques supervisades
- Fòrums de discussió
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 Treball individual | 30% | 20 | 0,8 | CM23 |
Ev2 Prova escrita | 40% | 2 | 0,08 | KM60 |
Ev3 Discussions col·lectives | 30% | 12 | 0,48 | SM45 |
Aquesta assigantura no contempla l'avaluació única.
Ev1. Treball individual: autoria individual, format escrit, via telemàtica (primer període avaluatiu)
Ev2. Prova escrita: autoria individual, format escrit, via presencial (segon període avaluatiu)
Ev3. Discussions col·lectives: autoria individual i col·lectiva, format oral i escrit, via presencial (primer i segon període avaluatiu) Per tractar-se de discussions col·lectives, la Ev3 no és recuperable.
Estudiant avaluable: Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes inferior a 4 punts (40%), constarà com a "no avaluable"
Assignatura superada: Quan la nota acumulada sigui igual o superior a 5,0 (50%)
Proves de recuperació: Podrà optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que no hagi adquirit els criteris establerts per superar l'assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No és preveu que l'alumnat de 2a oposterior matrícula, s'avaluï mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
Link d'accés a les pautes d'avaluació de les titulacions de la facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informacióal web de la Facultat).
Modelo 1 - Uso prohibido: "En esta asignatura, no se permite el uso de tecnologías de Inteligencia Artificial (IA) en ninguna de sus fases. Cualquier trabajo que incluya fragmentos generados con IA será considerado una falta de honestidad académica y puede acarrear una penalización parcial o total en la nota de la actividad, o sanciones mayores en casos.
Tipo de retonro |
EV Y TIPOS
|
SEMANA
|
Escrita | ||
Herramients digital | ||
En clase | ||
Tutoría
|
Ev1-2-3 | 20 |
BIBLIOGRAFIA
Fonamental
Complementària
No aplicable
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |