Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Logopèdia | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Conèixer i saber utilitzar el llenguatge tècnic bàsic associat a la Logopèdia; conèixer el funcionament habitual d'una sessió de Logopèdia. Ser capaç de llegir i entendre un article científic en llengua anglesa.
Conèixer la clínica i característiques generals d'alguns trastorns psicopatològics que es presenten en infants i adults. L’objectiu principal és estudiar alguns dels trastorns mentals més freqüents, per tal de fer-ne la detecció i derivació al professional adequat, adquirint els coneixements necessaris per adaptar l'actuació del/la logopeda o educador/a a les característiques de cada cas.
1. Introducció.
2. Trastorns de l'aferrament.
Concepte d'aferrament. Teories sobre l'aferrament. Tipus d'aferrament i conseqüències en el desenvolupament social i emocional.
3. Trastorns del comportament.
Trastorn negativista desafiant. Trastorn explosiu intermitent. Trastorn de la conducta.
4. Trastorns afectius.
Trastorns depressius. Trastorns bipolars.
5. Trastorns d'ansietat i relacionats.
Trastorn d’ansietat per separació. Trastorn d’ansietat generalitzada. Trastorn de pànic. Fòbies. Trastorn per estrès posttraumàtic. Trastorn obsessiu-compulsiu.
6. Esquizofrènia i altres trastorns psicòtics.
7. Trastorns de la personalitat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 24 | 0,96 | KM61, KM62, SM45 |
Seminaris | 12 | 0,48 | KM61, KM62, SM45 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories, seguiment i avaluació | 25 | 1 | KM61, KM62, SM45 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura i cerca de materials. | 86 | 3,44 | KM61, KM62, SM45 |
Classes magistrals i visualització de vídeos. Síntesi, anàlisi i debat dels continguts treballats.
ACTIVITAT DIRIGIDA
Classes de teoria i seminaris: classes magistrals i seminaris d'anàlisi de casos.
ACTIVITAT SUPERVISADA
Tutories opcionals: tutories de seguiment dels aprenentatges i revisió d'evidències.
ACTIVITAT AUTÒNOMA
Lectura comprensiva i crítica de materials i articles. Cerca de bibliografia.
Estudi: realització d'esquemes i resums.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1: Lliurament de seminaris 1 | 10 | 0 | 0 | KM61, KM62, SM45 |
Ev2: Lliurament de seminaris 2 | 10 | 0 | 0 | KM61, KM62, SM45 |
Ev3: Prova tipus test | 40 | 1,5 | 0,06 | KM61, KM62, SM45 |
Ev4: Prova tipus test 2 | 40 | 1,5 | 0,06 | KM61, KM62, SM45 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Ev1: Lliurament de seminaris 1. 10% de la nota final. Lliurament grupal, escrit i presencial. Setmana 1 (grup 111) i setmana 2 (grup 112).
Ev2: Lliurament de seminaris 2. 10% de la nota final. Lliurament grupal, escrit i presencial. Setmana 5 (grup 111) i setmana 6 (grup 112). És obligatori haver assistit als seminaris 2 i 3 (grup 111 setmanes 3 i 5, grup 112 setmanes 4 i 6).
Ev3: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Primer període avaluatiu.
Ev4: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu.
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Escrit |
||
Eina digital |
||
A l’aula |
Ev3: Prova tipus test. Lliurament individual, escrit i presencial. |
Lliurament Ev3: Primer període avaluatiu. |
Tutoria |
Ev1: Lliurament de seminaris 1. Lliurament grupal, escrit i presencial. Ev2: Lliurament de seminaris 2. Lliurament grupal, escrit i presencial. Ev3: Prova tipus test. Lliurament individual, escrit i presencial. Ev4: Prova tipus test. Lliurament individual, escrit i presencial. |
Lliurament Ev1: Setmana 1 (grup 111) i setmana 2 (grup 112). Lliurament Ev2: Setmanes 5 (grup 111) i setmana 6 (grup 112). Lliurament Ev3: Primer període avaluatiu. Lliurament Ev4: Segon període avaluatiu. |
L'alumnat que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a 'no avaluable'.
Prova de RECUPERACIÓ FINAL: Podrà optar-hi l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l'assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. A més, la nota final obtinguda a partir d'aquestes activitats haurà de ser, com a mínim, de 3,5 punts. Consistirà en un examen escrit amb preguntes sobre la teoria i els seminaris de tot el temari de l'assignatura, i la nota assolida solament serà aplicable quan representi una millora de l'assolida durant el curs. Període de recuperacions.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesino recuperable.
Pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀSI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informació al web de la Facultat).
En aquesta assignatura no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
AVALUACIÓ ÚNICA
Ev1: Lliurament de seminaris 1. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. 10% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu.
Ev2: Lliurament de seminaris 2. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. 10% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu.
Ev3: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu. Durada 45 minuts.
Ev4: Prova tipus test. 40% de la nota final. Lliurament individual, escrit i presencial. Segon període avaluatiu. Durada 45 minuts.
TAULA D’ACTIVITATS D’AVALUACIÓ ÚNICA |
|||
Nom i descripció de l’evidència |
<palign="center">Pes |
Durada en hores (de l’acte presencial) |
Data realització/entrega |
Ev1: Lliurament de seminaris 1. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. |
10% |
0 hores |
Segon període avaluatiu |
Ev2: Lliurament de seminaris 2. Lliurament del resum i anàlisi crítica d'un article científic. |
10% |
0 hores |
Segon període avaluatiu |
Ev3: Prova tipus test. |
40% |
¾ hora |
Segon període avaluatiu |
Ev4: Prova tipus test. |
40% |
¾ hora |
Segon període avaluatiu |
L'assignatura es considerarà SUPERADA quan la nota global obtinguda a partir de totes les activitats d'avaluació descrites sigui igual o superior a 4,9 (escala 0-10).
L'alumnat que hagilliurat evidències d’aprenentatge amb un pesigual o superior a 4 punts (40%) no podrà constar en actes com a 'no avaluable'.
S'aplicarà el mateix procés de recuperació que en l'avaluació continuada.
La revisió dela qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Pautes d'avaluació de la Facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
L’AVALUACIÓ UNICA SE SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat).
EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (EFORMULARI) (més informació al web de la Facultat).
En aquesta assignatura no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
(2022). DSM-5-TR. Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Text revision. American Psychiatric Association.
Belloch, A., Sandín, B. i Ramos, F. (2024). Manual de Psicopatología (Vol. 1 i 2). McGraw Hill.
World Health Organization. ICD-11 for Mortality and Morbidity Statistics. https://icd.who.int/browse/2025-01/mms/en
Bibliografia complementària
Ezpeleta, L. i Toro, J. (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid: Pirámide.
Hollo, A., Chow, J.C. & Wehby, J.H. (2019). Profiles of Language and Behavior in Students With Emotional Disturbance. Behavioral Disorders, 44(4), 195–204.
Im-Bolter, N. i Cohen, N.J. (2007). Language impairment and psychiatric comorbidities. Pediatric Clinics of North-America, 54(3), 525-542.
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |