Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació social | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta és una assignatura obligatòria de tercer. Requereix tenir aprovades les assignatures d'Antropologia i Filosofia de l'Educació i de Bases sociopolítiques de l'educació.
1. Conèixer la genesi i la conceptualització bàsica de l’educació sociocomunitaria i les seves relacions amb altres dimensions socioeducatives
2. Conèixer els fonaments teórics de l’educació sociocomunitaria
3. Conèixer les diferents tradicions acadèmiques i professionals de l’educació sociocomunitària.
4. Aprendre a dissenyar un projecte d’educació sociocomunitària
5. Conèixer i saber aplicar els mètodes, tècniques i activitats d’educació sociocomunitaria.
6. Conèixer experiències i projectes d’educació sociocomunitària
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes i seminaris | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25 |
Tipus: Supervisades | |||
Disseny i elaboració d' un projecte d' educació sociocomunitària | 30 | 1,2 | 3, 5, 10, 16, 18, 19, 23, 25 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i recerca d'informació | 75 | 3 | 3, 4, 6, 8, 9, 10, 16, 18 |
El protagonista en el procés d'ensenyament - aprenentatge és l'estudiant i en aquest sentit s'ha planificat una metodologia activa i participativa, fonamentada en la recerca. Hi ha 4 tipus d'activitats:
1.-Dirigides, presencials en gran grup: inclouen exposicions per part del professorat dels continguts del temari i presentacions puntuals d'experiències i estudis de casos per part de professionals en actiu (30 hores)
2.-Superivisades: en els seminaris els/ les estudiants realitzaran activitats pràctiques en petits grups sobre tècniques i accions específiques sobre el temari. Tant les activitats pràctiques de recerca, com el desenvolupament del treball són supervisades pel professorat. (15 hores)
3.-Autònomes: els / les estudiants tindran espais de treball autònom individual i en parella per analitzar una experiència comunitària i per elaborar un projecte sociocomunitari respectivament (75 hores)
4.-Avaluatives: destinades a la verificació i qualificació dels assoliments aconseguits.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi d'un projecte o una iniciativa comunitària | 10% | 0 | 0 | 2, 3, 5, 9, 13, 18, 19, 20, 21, 25 |
Disseny i elaboració d'un projecte d'educació sociocomunitària | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 16, 22, 23, 24 |
Examen final | 45% | 0 | 0 | 3, 6, 9, 10, 11, 12, 14 |
Participació a l'aula i implicació en les dinàmiques | 5 % | 0 | 0 | 3, 6, 7, 15, 17 |
Treball de recerca, elaboració d'informació i aplicació de tècniques a l'aula | 15% | 0 | 0 | 2, 4, 7, 9, 12, 22 |
L'assignatura contempla dues modalitats d'avaluació: única i continua. Ambdues modalitats requereixen lliurar les mateixes evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d'aprenentatge establerts a l'assignatura.
Són requisits obligatoris:
1.-Realitzar totes les activitats d’avaluació requerides. Es considerarà no avaluable sinó es fan totes.
2.- L'assistència, com a mínim, al 80% de les classes i dels seminaris, en el cas contrari es considerarà no avaluable.
3.-Cal advertir que el plagi de qualsevol text en els treballs de curs o la còpia a les activitats avaluatives serà motiu de suspens
S’avaluarà l’actitud positiva vers l’aprenentatge i la participació a les sessions.
L'avaluació continua implica la regularitat en el lliurament de les tasques i treballs:
-análisi projecte comunitari: 24 d'octubre
-treball recerca i aplicació de tècniques: per grups des de l'octubre fins al desembre
-disseny projecte comunitari: 16 de gener
L'avaluació única implicarà l'entrega de totes les activitats el 23 de gener.
L'examen final serà el 16 de gener, i l'examen de recuperació serà el 30 de gener per tots dos casos d'avaluació. Aquest últim consistirà en un una prova amb 15 preguntes sobre el total de continguts de l'assignatura.
Es notificarà en un termini no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic les devolucions, retorns o qualificació segons sigui el cas de les activitats d'avaluació.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en [tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions . L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
No es podrà fer prova de sintesi per l'alumnat procedent de la segona matrícula.
|
Activitats d’Avaluació |
%de la nota |
PART GRUPAL |
Treballde recerca, elaboració d'informació i aplicació de tècniques a l'aula |
15% |
Disseny i elaboració d’un projecte d’educació sociocomunitària |
25% |
|
PART INDIVIDUAL |
Participació a l’ aula i implicació a les dinàmiques |
5% |
Anàlisis d'una iniciativa o un projecte comunitari |
10% |
|
Examen final |
45% |
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Bibliografia
Materials de disseny i metodologia de la intervenció
Llibres de tècniques d’intervenció
Revistes i enllaços web
1. Educación Social. Revista de Intervención socioeducativa. Institut de formació Pere Tarrés.
2. Pedagogia social. Revista Interuniversitaria. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
3. Quaderns d’animació i educació social. http://www.quadernsanimacio.com
4. Quaderns d'educació social. Col.legi d'educadores i educadors socials de Catalunya
5. Community Development Journal
6. European Journal of Social work
7. Social work education
8. Social Education
9. International Journal of Social Education
10.El Pas. http://www.diba.es/elpas/index.asp
11.Fundació Jaume Bofill. http://www.fbofill.cat/
12.Eduso. Net el portal de l’educació social. http://www.eduso.net/
13. Dixit Centre de Documentació de Serveis Socials. http://dixit.gencat.cat/portal/index.html
14. Coordinadora per a l’Animació Sociocultural de Catalunya http://www.cascat.org/
15. International Journal of Social Pedagogy
16.Xarxanet: entitats i voluntaris per un món millor http://xarxanet.org/
17. https://trabajosocialaquiyahoraonline.wordpress.com/
18. https://www.trama.confavc.cat/acci%C3%B3-comunit%C3%A0ria
C3%A0riaCap
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |