Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació social | OB | 2 |
Pedagogia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura s'aconsella haver superat l'assignatura de El procés ensenyament-aprenentatge
1.- Teoria i disseny curricular: aspectes teòrics i aplicats.
2.- Elaboració de plans i programes de formació.
3.- Seguiment i avaluació de plans i programes de formació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Gran grup, modalitat virtual/ a distància | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Seminaris presencials | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració en grup i lliurament en plataforma virtual les 3 proves pràctiques | 60 | 2,4 | 9, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura dels dossiers-unitats didàctiques, estudi i preparació de proves d'avaluació | 150 | 6 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 15 |
El plantejament metodològic de l'assignatura parteix de centrar l'activitat del procés en l'aprenentatge de l'alumnat. Per tal de permetre l'assoliment d'aquest principi, l'estudiantat haurà de ser actiu i autònom en tot el procés, essent missió del professorat ajudar-lo en aquesta tasca. En aquest sentit, es:
1) donarà suport a l'estudiantat en tot moment aportant la informació i els recursos necessaris per a que es doni l'aprenentatge,
2)vetllarà per l'aprenentatge autònom de l'estudiantat proposant-li diferents activitats d'ensenyament aprenentatge (individuals i grupals, teòriques i pràctiques) sota el principi de multivarietat metodològica.
Prioritariament s'utilitzaran les metodologies d'aprenentatge basat en projectes, l'estudi de casos, l'aula invertida i tècniques de treball cooperatiu (puzzle).
Durant el desenvolupament de l'assignatura es proposaran, en la mesura del possible, anàlisi de casos que relacionin educació/formació i gènere, per tal de treballar la perspectiva de gènere en el context de la pedagogia i l'educació social.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament de 3 projectes/proves pràctiques: bloc 1, bloc 2 i bloc 3 (avaluació grupal) | 39% (13%+13%+13%) | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentació d'assoliments grupals, activitats d'aula, activitats reflexives sobre material ad-hoc, etc. (grupals i/o individuals) | 10% | 0 | 0 | 1, 4, 9, 12, 13, 14 |
3 proves escrites: bloc 1, bloc 2 i bloc 3 (avaluació individual) | 51% (17%+17%+17%) | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'alumnat haurà de lliurar tres tipus d'evidències:
• 3 projectes, proves pràctiques,... de caràcter grupal (1 del primer bloc, 1 del segon bloc i 1 del tercer bloc).
• 3 proves escrites individuals (1 del primer bloc, 1 del segon bloc i 1 del tercer bloc).
• Presentació amb qualitat dels assoliments grupals, activitats d'aula grupals i/o individuals, activitats reflexives sobre material ad-hoc, etc. (durant tot el curs)
Els projectes, proves pràctiques... tenen una finalitat formativa des del punt de vista de la seva avaluació, ja que podran ser revisades/recuperades pel grup en funció de la tasca lliurada.
Les proves teòriques de cada un dels blocs de continguts, tenen una finalitat sumativa i han de ser una síntesi individual de l’estudi, de la realització, la discussió i la reflexió del treball grupal, etc. Pel seu caràcter, quan una prova estigui suspesa es podrà recuperar.
La presentació d'assoliments grupals, activitats d'aula grupals i/o individuals, activitats reflexives sobre material ad-hoc, etc. per la seva naturalesa NO són recuperables.
La realització i la superació de els 3 projectes/proves pràctiques grupals (i la seva presentació) i de les 3 proves escrites individuals són indispensables per superar l’assignatura. En cas que l'alumnat no presenti alguna d'aquestes evidències l'assignatura serà considerada “no avaluable”.
Cal considerar que el feedback i el retorn de les proves i activitats avaluativas es realitzarà en un termini màxim de 20 dies hàbils.
Es lliurarà la primera pràctica/projecte en finalitzar el bloc 1 i es farà la primera prova individual el dia19/11/2025 per al grau de Pedagogia i l'11/11/2025 per al grau d'Educació Social.
Es lliurarà la segona pràctica/projecte en finalitzar el bloc 2 i es farà la segona prova individual el dia 04/03/2026 per al grau de Pedagogia i el 03/03/2026 per al grau d'Educació Social.
Es lliurarà la tercera pràctica/projecte en finalitzar el bloc 3 i es farà la tercera prova individual el dia 20/05/2026 pel grau de Pedagogia i el 19/05/2026 per al grau d'Educació Social.
Les pràctiques/projectes i exàmens de recuperació corresponents al bloc I, II i III es realitzaran/lliuraran el dia 17/06/2026 per al grau de Pedagogia i el 16/06/2026 per al grau d'Educació Social.
Es valorarà la implicació, iniciativa i autonomia en la realització de les diferents activitats. De la mateixa manera, per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
En totes les situacions en què s’evidenciï que s'ha realitzat un plagi, l'assignatura es considerarà suspesa
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'intel·ligència artificial (IA) en cap de les fases. Qualsevoltreball que inclogui fragments, elements, etc... generats amb IA serà considerat una manca d'honestedatacadèmica i l'assignatura es considerarà suspesa a tots els efectes.
AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat haurà de fer i lliurar tres tipus d'evidències individuals:
• Realització d'una prova escrita individual presencial a l'aula (blocs 1, 2 i 3), el dia 20/05/2026 per al Grau de Pedagogia i el 19/05/2026 per al grau d'Educació Social (51% de la nota).
• Realització (en temps i forma), i entrega en moodle i/o paper de 3 proves pràctiques/projectes individuals (i les seves presentacions multimedia) el dia 20/05/2026 per al Grau de Pedagogia i el 19/05/2026 per al grau d'Educació Social (39% de la nota).
• Realització (amb qualitat, en temps i forma) i entrega en moodle i/o paper d'un portafoli individual que integri TOTES les activitats d'aula, aportacions/presentacions de les activitats, activitats reflexives sobre material ad-hoc, etc... el dia 20/05/2026 per al Grau de Pedagogia i el 19/05/26 per al grau d’Educació Social (10% de la nota).
La realització i superació dels 3 projectes/proves pràctiques (i la seva presentació multimedia) i de les 3 proves escrites són indispensables per superar l'assignatura. En cas que l'alumnat no presenti alguna d'aquestes evidències l'assignatura serà considerada “no avaluable”..
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
La recuperació de la prova escrita i el lliurament de les 3 pràctiques-projectes (i la seva presentació multimedia) es realitzarà el mateix dia que la recuperació de l’alumnat d'avaluació continuada-formativa, el dia 17/06/2026 per al grau de Pedagogia i el 16/06/2026 per al grau d'Educació Social.
El portafoli que integraTOTES lesactivitats d'aula, aportacions/presentacions de les activitats, activitats reflexives sobre material ad-hoc, etc... per la seva naturalesa NO és recuperable.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Es valorarà la implicació, iniciativa i autonomia en la realització de les diferents activitats. De la mateixa manera, per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
En totes les situacions en què s'evidencia que s'ha realitzat un plagi, l'assignatura es considerarà suspesa a tots els efectes.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'intel·ligència artificial (IA) en cap de les fases. Qualsevoltreball que inclogui fragments, elements, etc... generats amb IA, serà considerat una manca d'honestedat acadèmica i l'assignatura es considerarà suspesa a tots els efectes.
AVALUACIÓ amb PROVA de SÍNTESI FINAL. Aquesta assignatura no considera aquesta possibilitat
Cabrera F. (2000). Evaluación de la formación. Síntesis.
Gairín, J. (2010). La evaluación del impacto en programas de formación. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 8 (5), 19-43. https://doi.org/10.15366/reice2010.8.5.001
Gijón, J. (coord.) (2016). Formación por competencias y competencias para la formación. Perspectivas desde la investigación. Síntesis.
Imbernón, F. (2016). Diseño, desarrollo y evaluación de los procesos de formación. Síntesis.
Jiménez, C. i Cisneros, F. (Coord) (2022). Guía de buenas prácticas docentes en genero e igualdad. UMAeditorial. https://riuma.uma.es/xmlui/handle/10630/24709
Tejada, J. (Coord.) (2022). Evaluación de aprendizajes en educación superior. De la teoría a la práctica. Aula Magna-Mc GrawHill.
Tejada, J. i Giménez, V. (Coord.) (2007). Formación de formadores. Escenario institucional. Thomson.
Tejada, J. i Giménez, V. (Coord.) (2007). Formación de formadores. Escenario aula. Thomson.
Tejada, J. (2005). Didáctica-Currículum. Diseño, desarrollo y evaluación curricular. Davinci.
Sepúlveda, F. i Rajadell, N. (Coords.) (2002). Didáctica general para psicopedagogos. UNED.
No es requereix de cap programari
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | anual | matí-mixt |