Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per matricular-se en aquesta assignatura no són necessaris prerequisits.
L’objectiu principal d’aquesta assignatura és donar les eines i proporcionar els coneixements necessaris per a la comprensió de les característiques bàsiques de la producció artística i cultural a l’Àsia Oriental. Es profunditzaran nombrosos aspectes d’aquesta producció per contribuir a la formació d’una visió interdisciplinària dels Estudis d’Àsia Oriental. Durant l’assignatura es desenvoluparan competències lligades a la promoció i difusió de la producció cultural d’Àsia Oriental.
Part 1 – La producció artística a Àsia Oriental: entre passat, present i futur
Al llarg de la primera part de l'assignatura presentarem la producció artística a l'Àsia Oriental (Xina, Japó i Corea). Veurem com concepcions estètiques i pràctiques artístiques s'han estès per tota l'àrea geogràfica. Analitzarem les principals tendències artístiques a l'Àsia Oriental. Ens centrarem en els artistes i moviments artístics més destacats per poder comprendre l'evolució de la producció artística a la regió. Veurem també com la producció artística està profundament condicionada i constantment relacionada amb els grans canvis de la societat de l'àrea.
Part 2 - Les claus de la cultura popular a l’Àsia Oriental
A la segona part de l'assignatura presentarem el concepte de cultura popular, entès com el conjunt de pràctiques, productes i activitats realitzades en una regió específica, i l'aplicarem a l'àmbit d'Àsia Oriental. Durant aquestes sessions, estudiarem la forma en què persones i grups al Japó, Corea del Sud i la Xina participen i donen forma a la seva cultura, així com el paper que diferents indústries i pràctiques de consum han exercit al llarg de la seva història recent.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats d'anàlisis d'obres i fonts primàries i secundàries. | 13 | 0,52 | 1, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 14, 15 |
Debats | 5 | 0,2 | 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Transmissió dels continguts de l'assignatura a través de suports visuals i textuals. | 40 | 1,6 | 3, 4, 5, 10 |
Tutories individuals i col·lectives. | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Exposició oral | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 |
Treball de grup | 15 | 0,6 | 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball individual | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual: lectura de textos, visionat de material audiovisual, etc. | 14 | 0,56 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 14, 15, 16 |
Una part rellevant de les classes es basarà en la transmissió dels continguts de l’assignatura a través de suport visual i textual: powerpoint, vídeos, textos, etc. Es donarà particular importància als moments d’anàlisis d’obres i fonts primàries i secundàries, en les quals la participació activa de l’alumnat serà fonamental. Aquestes parts de les classes es desenvoluparan a través de comentaris, discussions i debats. La realització de tasques individuals o en grup contribuirà a profunditzar determinades temàtiques de l’assignatura. En aquests últims casos també es realitzaran presentacions orals, perquè l’alumnat comparteixi els seus progressos. Al llarg del curs es realitzarà una feina de tutoria individual i col·lectiva, per poder ajudar i assessorar l’alumnat en la realització de les tasques, o en profunditzar aspectes de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 30% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 14, 15, 16 |
Informes seminaris | 20% | 5 | 0,2 | 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16 |
Treball de grup | 30% | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Treball individual | 20% | 17 | 0,68 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 15, 16 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Activitats d'avaluació
30% Examen escrit
Es realitzarà una prova escrita sobre els continguts de les dues parts de l’assignatura.
20% Treball individual
El treball individual consisteix en realitzar l’anàlisi de l‘obra d’un/a artista, creatiu/va, dibuixant, dissenyador/a, director/a de cine, músic o grup de música, il·lustrador/a, etc.
30% Treball de grup
El treball de grup consistirà en la preparació d’un producte de difusió i promoció cultural (majors detalls s’especificaran a classe).
20% Informe seminaris
Al llarg del semestre es realitzaran seminaris sobre temes concrets de l’assignatura; l'alumnat hautà de realitzar una pràctica escrita relacionada amb aquestes sessions.
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de laFTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
40% Treball individual
Treball individual escrit i prova oral sobre una temàtica escollida entre una selecció indicada prèviament pel professorat.
40% Examen escrit
Prova escrita sobre els continguts de l’assignatura.
20% Treball pràctic
El treball consistirà en la preparació d'un producte de difusió i promoció cultural.
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada.
Part 1
Bush, Susan, & Shih, Hsio-yen (Eds.). (1985). Early Chinese texts on painting. Cambridge: Harvard University Press.
Cheng, François (1993). Vacío y plenitud. Madrid: Siruela.
Chong, Doryun, Hayashi, Michio & Sumitomo, Fumihiko (2012). From postwar to postmodern: art in Japan, 1945-1989: primary documents. New York: The Museum of Modern Art, New York.
Chung, Yeon Shim, & Kim, Sunjung, et al. (2020). Korean art from 1953: collision, innovation, interaction. London: Phaidon Press.
Clunas, Craig (1997). Art in China. Oxford: Oxford University Press.
Jungmann, Burglind (2014). Pathways to Korean Culture - Painting of the Joseon Dynasty, 1392-1910. London: Reaktion Books.
Horlyck, Charlotte (2017). Korean Art: from the 19th Century to the Present. London: Reaktion Books.
Munroe, Alexandra (Ed.). (1994). Japanese art after 1945: scream against the sky. New York: Harry N.Abrams; Japan: Yokohama Museum of Art.
Noritake, Tsuda (2009). A History of Japanese art: from prehistory to the Taisho period. North Clarendon: Tuttle Publication.
Wichmann, Siegfried (1999). Japonisme: the Japanese influence on Western art since 1858. London: Thames and Hudson.
Wu, Hung, (Ed.). (2010). Contemporary Chinese Art: Primary Documents. New York: MoMa.
Part 2
Acuña, B.P., i von Feigeblatt, O.F. (Eds). (2013), Popular Culture: A Reader. Cambridge Scholars Publishing.
Choe, Y. i Hyun Kim, K. (2014). The Korean Popular Culture Reader. Durham y Londres: Duke University Press.
Clements, J. (2013). Anime: A History. Londres: Palgrave MacMillan.
Iwabuchi, K.; Tsai, E. i Berry, C. (2017). Routledge Handbook of East Asian Popular Culture.Nueva York: Routledge.
Latham, K. (2007). Pop Culture China! Media, Arts, and Lifestyle. Bloomsbury Publishing.
Louie, K. (ed.) (2009). The Cambridge Companion to Modern Chinese Culture. Cambridge: Cambridge University Press.
Moskowitz, M. L. (ed.) (2011). Taiwan Popular Culture: Charismatic Modernity. Londres i Nueva York: Routledge.
Kim, Y. (ed.) (2023). Introducing Korean Popular Culture. Londres: Routledge.
Steinberg, M. (2012). Anime’s Media Mix.Franchising Toys and Characters in Japan. Minneapolis i Londres: University of Minnesota Press.
Yong Jin, D. (2023). Understanding the Korean Wave: Transnational Korean Pop Culture and Digital Technologies. Taylor & Francis.
Wang, K. J. (2020) Hong Kong Popular Culture. Worlding Film, Television, and Pop Music. Springer.
No es farà ús de programari específic per aquesta assignatura.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |