Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Organització de Congressos i Esdeveniments

Codi: 101222 Crèdits: 3
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Turisme OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Albert Vancells Farraró
Correu electrònic:
albert.vancells@uab.cat

Equip docent

Ruth Domènech Fuentesauco

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No es necessita experiència prèvia en la gestió d'esdeveniments ni requisits previs.


Objectius

L’assignatura de Gestió d’Esdeveniments està dissenyada per proporcionar una comprensió profunda i pràctica de la planificació, organització i gestió d’esdeveniments.
Al llarg del curs, els/les estudiants adquiriran els coneixements i habilitats necessàries per concebre, dissenyar i executar esdeveniments amb un enfocament innovador, tenint en compte tant les tendències actuals com les demandes del mercat.
L’objectiu principal d’aquest curs és dotar els/les futurs/es professionals d’eines estratègiques i creatives per gestionar esdeveniments que no només siguin reeixits sinó que també generin experiències memorables per als assistents.
Els temes clau inclouran conceptualització d’esdeveniments, selecció i gestió de proveïdors, logística i producció, pressupostos i promoció d’esdeveniments en un entorn digital cada cop més interconnectat.
Els/Les estudiants aprendran a assignar recursos de manera eficaç, gestionar els costos de l’esdeveniment i assegurar que cada esdeveniment ofereixi el millor valor per al pressupost assignat, maximitzant el retorn de la inversió (ROI).
A més, la sostenibilitat serà un focus fonamental, ensenyant als estudiants com integrar pràctiques ecològiques i responsabilitat social en el procés de planificació d’esdeveniments, assegurant que els esdeveniments no només siguin exitosos sinó també respectuosos amb el medi ambient.
Els/Les estudiants aprendran a aprofitar les noves tecnologies i les xarxes socials com a eines potents per a la promoció i la implicació amb l’esdeveniment.
També desenvoluparan una comprensió sòlida de com crear esdeveniments que prioritzin la sostenibilitat, des de minimitzar residus i consum energètic fins a l’ús de materials sostenibles i la promoció de la inclusió social.
Així mateix, el curs farà èmfasi en habilitats de lideratge, negociació i treball en equip, essencials per gestionar projectes complexos en la indústria d’esdeveniments en constant evolució.
Durant el curs, els/les estudiants participaran activament en estudis de casos reals, projectes en equip i interaccions amb professionals del sector, fomentant una experiència d’aprenentatge dinàmica i en constant evolució.

En finalitzar aquest curs, els estudiants hauran de ser capaços de:

  1. Conceptualitzar i dissenyar esdeveniments de manera creativa i estratègica.
  2. Gestionar la logística, producció i pressupostos d’esdeveniments amb un enfocament professional i sostenible.
  3. Aplicar eines digitals per a la gestió i promoció d’esdeveniments.
  4. Analitzar i resoldre desafiaments relacionats amb l’organització d’esdeveniments, inclosa la gestió del pressupost i la sostenibilitat, en entorns reals.

 


Competències

  • Aplicar els conceptes relacionats amb els productes i empreses turístiques (econòmic i financer, recursos humans, política comercial, mercats, operatiu i estratègic) en els diferents àmbits del sector.
  • Definir i aplicar els objectius, les estratègies i les polítiques comercials en les empreses i entitats turístiques.
  • Demostrar iniciativa i actitud emprenedora en la creació i la gestió d'empreses del sector turístic.
  • Demostrar que coneix i entén el fenomen turístic en el marc de la sostenibilitat i la gestió de la qualitat.
  • Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  • Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  • Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  • Identificar el marc legal que regula les activitats turístiques i les entitats que les desenvolupen.
  • Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  • Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  • Proposar solucions alternatives i creatives a possibles problemes en l'àmbit de la gestió, la planificació, les empreses i els productes turístics.
  • Tenir orientació de servei al client.
  • Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  • Treball en grup.

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar els conceptes d'empresa relacionats amb els productes i les organitzacions turístiques en els diferents àmbits del sector i de les seves activitats.
  2. Aplicar la iniciativa i l'esperit emprenedor a un altre tipus de departaments, activitats, funcions i entitats, diferents als de referència, per fomentar la creació i la millora de la gestió turística.
  3. Demostrar un comportament ètic i d'adaptació a diferents contextos interculturals.
  4. Desenvolupar els principis i els criteris de la sostenibilitat i la gestió de qualitat del fet turístic i estendre'ls a altres activitats.
  5. Desenvolupar una capacitat d'aprenentatge autònom.
  6. Gestionar els recursos humans en les organitzacions turístiques.
  7. Identificar i aplicar els elements del dret públic (administratiu, fiscal i turístic) i els del dret privat que regulen determinades activitats i funcions i entitats turístiques.
  8. Identificar i aplicar els sistemes de certificació de la qualitat com a estratègia empresarial.
  9. Manejar les tècniques de comunicació a tots els nivells.
  10. Planificar i gestionar activitats partint de la qualitat i la sostenibilitat.
  11. Proposar solucions alternatives de manera creativa als problemes en la planificació i en la gestió de departaments, activitats o serveis de noves àrees del sector turístic, així com en entitats i productes turístics singulars.
  12. Tenir orientació de servei al client.
  13. Tenir visió de negoci, captar les necessitats del client i avançar-se als possibles canvis de l'entorn.
  14. Treball en grup.

Continguts

  • Introducció a la Gestió d’Esdeveniments.
  • Passos preliminars per planificar un esdeveniment.
  • Objectius SMART.
  • Tipus d’esdeveniments.
  • MICE.
  • Propòsit, abast i naturalesa d’un esdeveniment.
  • Diversitat i multiculturalitat.
  • Els 4 moments clau amb el client.
  • Briefing.
  • Proposta guanyadora.
  • Negociació.
  • Site Inspection.
  • Upselling i Crosselling.
  • BEO.
  • Planificació.
  • Diferents eines per planificar: VUCA, cronograma, EDT.
  • Com pot ajudar la IA als planificadors d’esdeveniments?
  • Transport i allotjament per a convidats.
  • Equipament audiovisual.
  • Menús, càtering i decoració.
  • Necessitats de recursos humans.
  • Pla de sostenibilitat.
  • Màrqueting, comunicació i promoció.
  • Pressupost.
  • Anàlisi DAFO.
  • Salut i seguretat.
  • Bases legals.
  • Dia de l’esdeveniment.
  • Resolució de problemes.
  • Relació amb el client.
  • Seguiment.
  • Avaluació de resultats.
  • PNL.
  • Pla de millora.

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes pràctiques amb ponents externs 0 0 1, 2, 4, 7, 8, 11
Classes teòriques 0 0 1, 2, 4, 7, 8, 11
Planificació d'esdeveniments, execució i assistència 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Tipus: Supervisades      
Tutories 0 0 1, 2, 3, 11, 13, 14
Tipus: Autònomes      
Casos pràctics 0 0 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 12, 13

Classes teòriques

Classes centrades en l'ensenyament dels conceptes bàsics utilitzats en la indústria de l'esdeveniment (principals associacions, formes de comunicació, eines d'organització, anàlisi d'esdeveniments, desenvolupament de ROI, etc.)

Classes pràctiques

Els estudiants treballaran conjuntament amb el professor casos reals a classe i faran l'anàlisi de les necessitats per aprendre l'habilitat esperada i aplicar-la correctament per a la gestió futura dels esdeveniments.

Estudis de casos i presentacions

La classe es dividirà en comissions, assignades pel professor, i es proposarà un cas per analitzar, desenvolupar i presentar a classe. Els casos seran referents a la indústria de l’esdeveniment i es centraran en els temes tractats a classe.

Planificació d'esdeveniments, execució i assistència

El professor de l'assignatura coordinarà l'organització d'un esdeveniment. Aquesta organització serà a càrrec dels estudiants, supervisats en tot moment pel professor. Això permetrà posar en pràctica els continguts explicats pel professor a l'aula.

Tutories presencials

L'organització de l'esdeveniment requerirà que els comitès es trobin amb el professor per tal de revisar les tasques atorgades, desenvolupar l'organització i planificar en conseqüència l'esdeveniment.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Casos pràctics i presentacions 30% 25 1 2, 3, 5, 6, 9, 11, 13, 14
Participació i assistència 10% 7 0,28 1, 5, 6, 8, 12, 13
Planificació d'esdeveniments 40% 28 1,12 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Test 20% 15 0,6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14

  AVALUACIÓ CONTÍNUA

Tots els/les estudiants que trien l’avaluació contínua han d’assistir obligatòriament a un mínim del 80% de les classes i organitzaran un esdeveniment com a presentació final de l’assignatura.
El sistema d’avaluació contínua consta dels següents requisits:
A) Assistència i participació a classe (10%) – assistència mínima del 80% de les classes.
B) Proposta guanyadora (20%) – preparació d’una proposta guanyadora pel teu client amb la finalitat d’obtenir la seva aprovació i poder començar l’organització de l’esdeveniment.
C) Activitat de reflexió sobre l’assignatura (10%) – Què han après i com ho podran aplicar en el seu futur.
D) Organització i presentació final (40%) – Organització d’un esdeveniment. L’assistència a la sessió final de presentacions de projectes serà obligatòria per aprovar l’assignatura.
E) Examen final (20%) – Test que cobreix els conceptes bàsics de l’assignatura.

INFORMACIÓ IMPORTANT: La comunicació oficial ONLINE entre el professor i els estudiants durant el curs es realitzarà a través de MOODLE o el correu oficial de la UAB.


AVALUACIÓ ÚNICA

Els/Les estudiants que trien l’avaluació global estan obligats sol.licitar aquesta modalitat a través de Tràmits en Línia a la web del centre. 
L’avaluació única consistirà en l’entrega de dos exercicis (que el professor indicarà a través del campus virtual) i un examen final. Tot s’haurà de lliurar el dia de l’examen d’avaluació única, establert per la Coordinació del Grau.


EXAMEN FINAL / REAVALUACIÓ

 L’examen de recuperació està destinat a estudiants que:

  • • No hagin aprovat l’avaluació contínua o global (nota mínima 5), o
    • No hagin complert el requisit d’assistència del 80% a l’avaluació contínua.
  • L’examen de recuperació cobrirà tota l’assignatura i consistirà en un test.
  • La nota màxima a la recuperació serà 5 sobre 10.

Aquest examen comptarà com el 100% de la nota final del curs.
La data i hora seran establertes per la FUAB al calendari oficial del curs.

 

 

NO AVALUABLE 

La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a la sessió de presentacions finals. 


Bibliografia

GUIDARA, W. (2022). Unreasonable Hospitality. Optimism Press.

HERNANDEZ, L. (2021). Customer Experience Guía Práctica. Kolima.

KAIROS, C. (2022). The Branding Method. Independently Published.

KOTLER, P. (2023). Marketing 6.0. Wiley John + Sons.

QUINN, Bernadette (2013) Key Concepts in Event Management. Publisher: Sage Publications Ltd

EDVI GRACIA, Ardani (2017) The Importance of the Venue Selection in an Event Organization Case Study: Special Event Organization Rencontre Alumni Enterprise 1 & 2. E-Journal of Tourism, Vol 4, Iss 1 

Cheryl MALLEN and Lorne ADAMS (2013) Event management in sport, recreation and tourism: theoretical and practical dimensions.  Publisher: Routledge

FENICH, George G. (2015) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events and Conventions, Global Edition. eBook

GETZ, Donald (2018) Event Evaluation: Theory and Methods for Event Management and Tourism. eBook

LUNDERGER, Erik; AMBRECHT, John;ANDERSSON, Tommy D.; GETZ, Donald (2017) The Value of Events. eBook 


Programari


No existeix.


Grups i idiomes de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 2 Anglès primer quadrimestre matí-mixt