Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Musicologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit per a la matrícula d'aquesta assignatura.
Tema 1. Modernisme i avantguarda en pràctica: els inicis del segle XX.
Tema 2. El panorama d'entreguerres: le retour à l’ordre.
Estudi de cas I. Revolució sobre l'escena: els Ballets Russes de Diaghilev (1909-1929).
Tema 3. La música en temps de crisi: música, política i regímens autoritaris.
Tema 4. Músiques per a després d'una guerra: Darmstadt i la segona avantguarda.
Estudi de cas 2. Un músic en temps conflictius: Olivier Messiaen.
Tema 5. El pluralisme ‘postmodern’ (I): concepte i pràctiques de la intertextualitat musical.
Tema 6. El pluralisme ‘posmodern’ (II): accions musicals, experiències espacials i acusmàtiques.
Tema 7. Repensant la forma com a procés: propostes minimalistes.
Tema 8. La fi de la dinàmica d'avantguardes: cap a una nova expressió musical.
Tema 9. El gest sonor (I): nous recursos tímbrics i corporalitat performativa.
Tema 10. Hibridació, crossbreeding i globalització: noves vies.
Tema 11. La música a l'era digital: fi de l'història o història sense fi?
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari analític de partitures | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
Sessions teòrico-pràctiques | 26 | 1,04 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures i comentaris de fonts bibliogràfiques | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
Seminaris de comentaris de textos i audicions | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
Tutoria individual | 2 | 0,08 | |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació, elaboració del dossier d'audicions, anàlisi i estudi personals | 67 | 2,68 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
L'assignatura té un perfil que combina el caràcter teòric i el pràctic. Així, s’hi alternaran sessions expositives de formació general teòrica amb d’altres on el vessant pràctic és l’eix [comentaris analítics de partitures i textos i estudis de cas], amb l'ús de metodologies d'aula inversa. Aquestes activitats seran tant de tipus col·lectiu com a partir del debat a l’aula en subgrups petits, fins a on la mida del grup-classe ho permeti.
1. Lliçons expositives: conceptualització i síntesi de cadascun dels temes d'estudi.
2. Sessions pràctiques, per a la realització d'anàlisis de textos i partitures a l'aula en grups reduïts, amb una posada en comú final.
3. Tutories: segons les necessitats docents, es plantegen dues sessions de tutoria (una de grupal i una altra d'individual). S'hi supervisarà fonamentalment el treball autònom de l’estudiant i es resoldran els dubtes eventuals sobre l'assignatura.
A l'Aula Moodle de la UAB s'obrirà, a l'inici de les activitats de l'assignatura, un espai específic on es trobaran els materials i els enllaços necessaris per preparar l'assignatura, d'acord amb el ritme temporal de desenvopulament dels continguts i segons les condicions legals de (C). En aquest sentit, l'Aula Moodle de l'assignatura és l'espai de referència de les seves activitats i actuarà com a repositori únic dels seus materials docents i comunicacions; tota consulta relativa a l'assignatura haurà de transmetre's pel mail associat a aquesta Aula Moodle i, per tant, no s'atendran consultes sobre l'assignatura enviats mitjançant l'adreça electrònica general del professor.
Llistat d'audicions complementàries [Temes 1-5 i 7]
Tema 1
GUSTAV MAHLER, Simfonia n. 2 ‘Resurrecció’ (1888/94)
CARL NIELSEN, Simfonia n. 4 ‘Inexhaurible’ (1914/16)
MAURICE RAVEL, Miroirs (1904/05)
CLAUDE DEBUSSY, La Mer (1903/1909)
ARNOLD SCHÖNBERG, Pierrot lunaire op. 21 (1912)
CHARLES IVES, Three Places in New England (1910/14, rev. 1929)
FRANZ SCHREKER, Kammersymphonie (1916)
LEOŠ JANAČEK, Sinfonietta (1926)
Tema 2
REBECCA CLARKE, Sonata per a viola i piano (1919)
IGOR STRAVINSKY, Apollon Musagète (1927/28)
WILLIAM WALTON, Belshazzar’s Feast (1930/31)
PAUL HINDEMITH, Kammermusik n. 1 op. 24/1 (1921)
ALBERTO GINASTERA, Estancia op. 7 (1941)
ARNOLD SCHÖNBERG, Quintet de vent op. 26 (1924)
ALBAN BERG, Der Wein (1929)
ANTON WEBERN, Variacions per a piano op. 27 (1936)
Tema 3
OLIVIER MESSIAEN, Quatuor pour la fin du temps (1940)
BENJAMIN BRITTEN, Les Illuminations (1940)
ANDRÉ JOLIVET, Les Trois Complaintes du Soldat (1940)
DMITRI SHOSTAKOVICH, Simfonia n. 8 (1941)
LUIGI DALLAPICCOLA, Il prigioniero (1944/48)
Tema 4
ELISABETH LUYTENS, Six tempi op. 42 (1957)
KARLHEINZ STOCKHAUSEN, Zyklus (1959)
HENRI POUSSEUR, Scambi (1958)
ROBERT GERHARD, Simfonia n. 3 ‘Collages’ (1960)
LUIGI NONO, Intolleranza 1960 (1960)
GYÖRGY LIGETI, Nouvelles aventures (1962/65)
WITOLD LUTOSŁAWSKI, Concert per a violoncel i orquestra (1969/70)
PIERRE BOULEZ, cummings ist der Dichter (1970)
Tema 5
GEORG ROCHBERG, Nach Bach (1964)
PETER MAXWELL DAVIES, Tenebrae super Gesualdo (1972)
ALFRED SCHNITTKE, Quartet de corda n. 3 (1983)
LUCIANO BERIO, Rendering (1989/90)
SOFIA GUBAIDULINA, Reflections on B-A-C-H (2002)
Tema 7
TERRY RILEY, In C (1964)
MORTON FELDMAN, Rothko Chapel (1971)
PHILIP GLASS, Quartet de corda n. 3 ‘Mishima’ (1985)
ARVO PÄRT, Berliner Messe (1990)
JOHN ADAMS, Dr. Atomic (2005)
CAROLINE SHAW, Entr'acte (2011)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dossier d'audicions musicals complementàries | 40 % | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 30, 31 |
Prova parcial 1 | 30 % | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29, 31 |
Prova parcial 2 | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 31 |
1. Es proposa el sistema d’avaluació continuada, combinant, a més de les dues proves teòriques establertes (dates previstes: 8 d'abril de 2026 i 1 de juny de 2026), la realització d'un dossier d'audicions complementàries corresponents als temes 1-5 i 7, el llistat orientatiu de les quals s'ofereix a la fi de l'epígraf precedent. Es determinarà una data concreta de lliurament de la versió definitiva del dossier dins del període 8-19 de juny de 2026.
INSTRUCCIONS PER A L'ELABORACIÓ DEL DOSSIER D'AUDICIONS:
2. La superació dels tres ítems d'avaluació és independent i obligatòria per completar el recorregut de l'assignatura; els percentatges que s'hi adjudiquen són indivisibles. No es contemplarà la possibilitat de superar l'assignatura sense el lliurament i avaluació positiva d'aquests tres ítems i en cap cas es realitzaran mitjanes de qualificacions amb una nota parcial suspensa.
3. La possibilitat de recuperació es limita a un 40% de la qualificació global, és a dir, a una de les proves parcials o el dossier d'audicions, prèvia consulta amb el professor responsable i en la data establerta a l'efecte per la Facultat. La qualificació màxima assolible en el procés de recuperació d'aquest ítem és de 6.
4. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
5. Es considerarà "no avaluable" l'alumne/-a que no lliuri elements d'avaluació per sobre del 40% de la qualificació final, d'entre els establerts en aquest apartat; en qualsevol altre cas, l'alumne/-a haurà començat el procés d'avaluació i, per tant, rebrà la qualificació numèricaque li pertoqui sobre la base dels ítems lliurats.
OBSERVACIONS RELLEVANTS
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica o d'informació i per a la traducció de textos. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts de l'activitat han estat generades amb aquestes tecnologies, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en activitats avaluables es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
AVALUACIÓ ÚNICA [data prevista: 2 de juny de 2026]: 1) Prova test de comprensió conceptual i factual [30%]; 2) Prova escrita de contextualització històrica [30%]; 3) Dossier d'audicions complementàries [40%]. S’hi aplicarà els mateixos requisits, format d'evidències i percentatges per a la recuperació, en la data fixada per a la Facultat a aquest propòsit.
Bibliografia general
Antokoletz, Elliott. A History of Twentieth-Century Music in a Theoretical-Analytical Context. London and New York: Routledge, 2014.
Auner, Joseph. La música en los siglos XX y XXI. Madrid: Akal, 2017.
Berger, Karol - Anthony Newcomb (eds.). Music and the Aesthetics of Modernity. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2005.
Carredano, Consuelo - Victoria Eli (eds.). Historia de la música en España e Hispanoamérica, vol. 8: La música en Hispanoamérica en el siglo XX. Madrid: Fondo de Cultura Económica, 2015.
Cook, Nicholas - Anthony Pople (eds.). The Cambridge History of Twentieth-Century Music. Cambridge / New York: Cambridge University Press, 2004.
Cooke, Mervyn (ed.). The Cambridge Companion to Twentieth-Century Opera. Cambridge / New York: Cambridge University Press, 2008.
Cox, Christoph - Daniel Warner (eds.). Audio Culture. Readings in Modern Music. New York: Continuum, 2006.
Dibelius, Ulrich. La música contemporánea a partir de 1945. Madrid: Akal, 2004.
Donin, Nicolas (ed.). Un siècle d’écrits réflexifs sur la composition musicale. Anthologie d’auto-analyses, de Janáček à nos jours. Genève: Droz / Haute école de musique de Genève, 2019.
Floros, Constantin. New Ears for New Music. Bern et al.; Peter Lang Verlag, 2013.
González Lapuente, Alberto (ed.). Historia de la música en España e Hispanoamérica, vol. 7: La música en España en el siglo XX. Madrid: Fondo de Cultura Económica, 2012.
Griffiths, Paul. Modern Music and after. Directions since 1945. New York: Oxford University Press, 1995.
Hamer, Laura (ed). The Cambridge Companion to Women in Music since 1900. Cambridge: Cambridge University Press, 2021.
Illiano, Roberto (ed.). Twentieth-Century Music and Mathematics. Turnhout: Brepols, 2019.
Kostelanetz, Richard - Joseph Darby (eds.). Classic Essays on Twentieth-Century Music. A Continuing Symposium. New York: Schirmer, 1996.
Lester, Joel. Enfoques analíticos de la música del siglo XX. Madrid: Akal, 2005.
Marco, Tomás. Escuchar la música de los siglos XX y XXI. Madrid: Fundación BBVA, 2017.
Marco, Tomás. De la tradición a más allá de la posmodernidad. Historia de la ópera de los siglos XX y XXI. Madrid: Galaxia Gutenberg, 2023.
Morgan, Robert P. La música del siglo XX. Una historia del estilo musical en la Europa y la América modernas. Madrid: Akal, 1994.
Solomos, Makis. De la música al sonido. La emergencia del sonido en la música de los siglos XX y XXI. Madrid: Ed. Akal, 2025.
Whittall, Arnold. Musical Composition in the Twentieth Century. Oxford: Oxford University Press, 1999.
Whitall, Arnold. Exploring Twentieth-Century Music. Tradition and Innovation. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
Bibliografia complementària
Adell, Joan-Elies - Jaume Radigales (eds.). (Des)acords. Música i músiques als Països Catalans (1975-2009). Vilanova i la Geltrú: El Cep i la Nasa, 2009.
Albright, Daniel. Music’s Monisms. Disarticulating Modernism. Chicago: The University of Chicago Press, 2021.
Beal, Amy C. New Music, New Allies. American Experimental Music from the Zero Hour to Reunification. Berkeley, CA: University Of California Press, 2006.
Besada, José Luis. Metamodels in Compositional Practices. The Case of Alberto Posadas's Liturgia fractal. París: Delatour, 2017.
Blánquez, Javier. Una invasión silenciosa. Cómo los autodidactas del pop han conquistado el espacio de la música clásica. Barcelona: Capitán Swing, 2014.
Bofill Levi, Anna. Los sonidos del silencio. Aproximación a la historia delacreación musical de las mujeres. Barcelona: Aresta, 2015.
Born, Georgina. Rationalizing Culture: IRCAM, Boulez, and the Institutionalization of the Musical Avant-Garde. Berkeley, CA: University of California Press, 1995.
Bosseur, Dominique - Jean-Yves Bosseur. Révolutions musicales. La musique contemporaine depuis 1945. Évreux: Minerve, 1999 (5.ª ed.).
Bosseur, Jean-Yves - Pierre Michel. Musiques contemporaines. Perspectives analytiques (1950-1985). Évreux: Minerve, 2007.
Bosseur, Jean-Yves. Musiques traditionelles et création contemporaine. Paris: Éditions Minerve, 2022.
Bowie, Andrew. Music, Philosophy and Modernity. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Carroll, Mark. Music and Ideology in Cold War Europe. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
Charles Soler, Agustín. Análisis de la música española del siglo XX. En torno a la generación del 51. Valencia: Rivera Editores, 2002.
Chew, Geoffrey (ed.). New Music in the New Europe 1918-1938. Ideology, Theory and Practice. Prague: Koniasch Latin Press, 2007.
Cobussen, Marcel - Vincent Meelberg - Barry Truax. The Routledge Companion to Sounding Art. London / New York: Routledge, 2017.
Collins, Nick - Julio d’Escrivan (eds.). The Cambridge Companion to Electronic Music. Cambridge: Cambridge University Press, 22017.
Creació musical contemporània a Catalunya. Barcelona: Associació Catalana de Compositors, 2013.
Darbon, Nicolas. Musica Multiplex. Dialogique du simple et du complexe en musique contemporaine. Paris: L'Harmattan, 2007.
Dávila, Ana María - Javier Pérez Senz. Compositors d'avui. Guia de la música contemporània a Catalunya. Barcelona: Caixa Catalunya - Obra Social, 2008.
Doce notas preliminares, 8 (2001). "Postmodernidad, veinte años después".
Dufourt, Hugues. La musique spectrale. Une révolution épistémologique. Paris: Delatour, 2014.
Dufourt, Hugues - Joël-Marie Fouquet. La musique depuis 1945. Matériau, esthétique et perception. Sprimont: Mardaga, 1996.
Eichler, Jeremy. El eco del tiempo. La Segunda Guerra Mundial, el Holocausto y la música de la memoria. Barcelona: Paidós Ibérica, 2024.
Fairclough, Pauline. Clásicos para las masas. Moldeando la identidad musical soviética bajo los regímenes de Lenin y Stalin. Madrid, Akal Música, 2021.
Fernández Guerra, Jorge. Cuestiones de ópera contemporánea. Metáforas de supervivencia. Madrid: Ed. Gloria Collado, 2009.
Fosler-Lussier, Danielle. Music in America's Cold War Diplomacy. Oakland, CA: University of California Press, 2015.
Fulcher, Jane F. The Composer as Intellectual. Music and Ideology in France 1914-1940. Oxford / New York: Oxford University Press, 2005.
Gann, Kyle. American Music in the Twentieth Century. New York: Schirmer, 1997.
Gendron, B. Between Montmartre and the Mudd Club. Popular Music and the Avant-Garde. Chicago / London: University of Chicago Press, 2002.
Gloag, Kenneth. Postmodernism in Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2012.
Grant, M. J. Serial Music, Serial Aesthetics. CompositionalTheory in Post-War Europe. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Guldbrandsen, Erlang. Transformations of Musical Modernity. Cambridge: Cambridge University Press, 2015.
Heile, Björn (ed.). The Modernist Legacy. Essays on New Music. Aldershot: Ashgate, 2009.
Herrera, Eduardo. Elite Art Worlds. Philanthropy, Latin Americanism and Avant-garde Music. New York: Oxford University Press, 2020.
Hodgkinson, Tim. Music and the Myth of Wholeness. Toward a new aesthetic paradigm. Cambridge, MA / London: The MIT Press, 2016.
Holmes, Thom. Electronic and Experimental Music: Pioneers in Technology and Composition. London and New York: Routledge, 2016.
Iddon, Martin (ed.). The Cambridge Companion to Serialism. New York: Cambridge University Press, 2023.
Iges, José et al. MASE. Historia y presencia del arte sonoro en España. Madrid: Bandaàparte Editores, 2015.
Iverson, Jennifer. Electronic Inspirations. Technologies of the Cold War Musical Avant-Garde. Oxford et al.: Oxford University Press, 2018.
Jedrzejewski, Franck. La musique dodécaphonique et sérielle: une nouvelle histoire. Turnhout: Brepols Publishers, 2021.
Johnson, Steven. The New York School of Music and the Visual Arts. New York: Routledge, 2002.
Kahn, Douglas - Gregory Whitehead. Wireless imagination. Sound, radio and the avant-garde. Cambridge, MA: The MIT Press, 1992.
Koay, Kheng K. The Kaleidoscope of Women’s Sounds in Music of the Late 20th and Early 21st Centuries. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2015.
Kolb-Neuhaus, Roberto. Silvestre Revueltas. Sounds of a Political Passion. Oxford et al.: Oxford University Press, 2023.
Knight-Hill, Andrew i Margetson, Emma. Art of Sound, Creativity in Film Sound and Electroacoustic Music. Waltham, Mass.: Focal Press, 2024.
Kramer, Lawrence. Opera and modern culture. Berkeley: California University Press, 2004.
Labelle, Brandon. Background Noise. Perspectives on Sound Art. London et al.: Bloomsbury Publishing, 22015.
Lochhead, Judy - Joseph Auner. Postmodern music/postmodern thought. New York: Routledge, 2002.
MacGregor, Emily. Interwar Symphonies and the Imagination. Politics, Identity, and the Sound of 1933. Cambridge / New York: Cambridge University Press, 2023.
Manning, Peter. Electronic and Computer Music. Oxford: Oxford University Press, 2013.
MASE. Historia y proyección del arte sonoro en España. Córdoba: Bandaàparte Editores, 2015.
McHard, James L. The Future of Modern Music. A Philosophical Exploration of Modernist Music in the 20th Century and Beyond. Lavinia, MI: Iconic Press, 2008.
McKay, Tristan. A Semiotic Approach to Open Notations. Cambridge: Cambridge University Press, 2021.
Minks, Amanda. Indigenous Audibilities. Music, Heritage, and Collections in the Americas. Oxford et al.: Oxford University Press, 2023.
Nattiez, Jean-Jacques. Musiques du XXIème siècle. Paris: Actes Sud, 2003.
Nexus, 37 (primavera 2007). "La música contemporània: nous reptes a Catalunya i a Europa".
Nicholls, David. American Experimental Music. Cambridge et al.: Cambridge University Press, 1990.
Nyman, Michael. Músicaexperimental: de John Cage en endavant. Girona: Documenta Universitaria, 2006.
Potter, Keith, Kyle Gann - Pwyll ap Siôn (eds.). The Ashgate Research Companion to Minimalist and Postminimalist Music. Aldershot: Ashgate, 2013.
Prendergast, Mark. The Ambient Century. From Mahler to Moby – The Evolution of Sound in the Electronic Age. London: Bloomsbury, 2003.
Quodlibet, 50 (maig-agost de 2011) [dossier "Estética musical contemporánea"].
Quodlibet, 68 (maig-agost de 2018) [dossier "Arte sonoro (I)"]
Quodlibet, 69 (setembre-desembre de 2018) [dossier "Entartete Musik"].
Ramaut-Chevassus, Béatrice. Musiqueet postmodernité. París: Presses Universitaires de France, 1998.
Ramos, Francisco. La música del siglo XX. Una guía completa. Madrid: Turner, 2013.
Rutherford-Johnson, Tim. Music after the Fall. Modern Composition and Culture since 1989. Oakland, CA: University of California Press, 2017.
Sánchez de Andrés, Leticia - Adela Presas (eds.). Música, ciencia y pensamiento en España e Iberoamérica durante el siglo XX. Madrid: Servicio de Publicaciones de la UAM, 2013.
Scherzo, 323 (novembre de 2016) [dossier "Minimalismo"].
Schmelz, Peter J. Such Freedom, if only musical. Unofficial Soviet Music during the Thaw. New York: Oxford University Press, 2009.
Schwartz, Elliott - Daniel Godfrey. Music since 1945. Issues, Materials, and Literature. Belmont, CA: Wadsworth/Thomson Learning, 1993.
Straus, Joseph. Remaking the Past. Musical Modernism and the Influence of the Tonal Tradition. Cambridge: Harvard University Press, 1990.
Supper, Martin. Música electrónica y música con ordenador. Historia, estética, métodos, sistemas. Madrid: Alianza Editorial, 2004.
Taylor, Timothy D. Strange Sounds. Music, Technology, and Culture. New York: Routledge, 2011.
Téllez, Enrique (ed.). Música y represión política. De la Alemania nazi a la España franquista. Valencia: Edictoràlia Música, 2021.
Thorau, Christian - Hansjakob Ziemer (eds.) The Oxford Handbook of Music Listening in the 19th and 20th Centuries. London: Oxford University Press, 2019.
Vadillo Pérez, Eneko. El sinfonismo en los siglos XX y XXI. Herencia y modelos. Madrid: Visión Libros, 2020.
Valle, Andrea. Contemporary Music Notation. Semiotic andAesthetic Aspects. Berlin: Logos Verlag, 2019.
Veitl, Anne. Politiques de la musique contemporaine. Le compositeur, la ‘Recherche musicale’ et l’État en France de 1958 à 1991. Paris: L’Harmattan, 1997.
Watkins, Glenn. Proff through the Night. Music and the Great War. Berkeley, CA: University of California Press, 2003.
Whitall, Arnold. Serialism. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.
Williams, Alastair. Music in Germany since 1968. New York: Cambridge University Press, 2013.
Wittje, Roland. The Age of Electroacoustics. Transforming Science and Sound. Cambridge, MA / London: The MIT Press, 2016.
Wörner, Felix – Scheideler, Ullrich – Rupprecht, Philip Ernst. Tonality since 1950. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, 2017.
Recursos web
Bases de dades i pàgines de caràcter general:
- The Living Composers Project [www.composers21.com]
- Base de Documentation sur la musique contemporain (B.R.A.H.M.S.), IRCAM [brahms.ircam.fr]
- Groupe de Recherches Musicales [inagrm.com./fr]
- Contemporánea, Fundación Juan March [https://contemporanea.march.es/]
- Associació Catalana de Compositors (ACC) [www.accompositors.com]
- Twelve-tone and Serial Composition: The first hundred years [https://twelvetone100years.myportfolio.com/work]
Revistes:
- Perspectives of New Music [www.perspectivesofnewmusic.org], 1962-
- Contemporary Music Review [www.tandfonline.com/loi/gcmr20#.UdsA0KxmPKc], 1984-
- Leonardo Music Journal [https://www.mitpressjournals.org/lmj], 1991-2020
- Organised Sound [https://www.cambridge.org/core/journals/organised-sound], 1996-
- Espacio sonoro [espaciosonoro.tallersonoro.com], 2004-
- Sonograma Magazine [http://sonograma.org/], 2008-
- Twentieth-Century Music [https://www.cambridge.org/core/journals/twentieth-century-music], 2004-
No escau.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |