Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Assignatura pensada per donar coneixements i eines a l'alumnat vers la gestió del patrimoni cultural en general i l’artístic en particular.
Objectius formatius de l’assignatura:
Resultats d'aprenentatge
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Lliçons magistrals, tutories i estudi | 40 | 1,6 | 1, 3, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 16, 20, 21, 24 |
Treball autònom dels alumnes | 35 | 1,4 | 3, 7, 10, 13, 14, 15, 20, 21, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Comentari d'articles i textos | 15 | 0,6 | 10, 12, 20, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Projecte de gestió cultural | 60 | 2,4 | 8, 12, 14, 21, 22, 23 |
Classes magistrals, lectures obligatòries, treball en grup, sortides, etc.
L’assignatura incorpora metodologies innovadores (ABR, aula invertida i aprenentatge basat en jocs).
Es realitzaran visites a institucions vinculades al patrimoni i xerrades de professionals del sector.
Nota: “Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè l’alumnat completi les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura”, amb la finalitat de recordar al professorat la necessitat de fomentar les enquestes entre l’alumnat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats relacionades amb el projecte de gestió cultural | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Examen | 35% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 24 |
Pràctiques de Camp | 10% | 0 | 0 | 14, 15, 23, 24 |
Projecte de gestió cultural | 35% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 12, 16, 18, 19, 20, 21 |
Recuperació
Per participar a la recuperació l'alumnat haurà d'haver estat previament avaluat d'un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 part de la qualificació total. Qui no hagi fet els examens, ni entregat el treball, no pot aprovar l'assignatura.
Per participar al procés de recuperació el professor pot exigir a l'estudiant haver obtingut una qualificació mínima final, que no pot superar en cap cas el 3,5.
Definició del no avaluable
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" quan no hagi entregat més del 30% de les activitats d'avaluació.
L'assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Intel·ligència Artificial (IA)
En aquesta assignatura no està permès l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d’honestedat acadèmica i comportarà que l’activitat sigui avaluada amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions més greus en casos de gravetat.
Ballart, J., i Tresserras, J (2010): Gestión del Patrimonio Cultural. Ariel. Barcelona
Bonet, Lluís, González-Piñeiro, Manel (2021), La innovación en la
gestión de la cultura. Reflexiones y experiències, Publicacions de la Universitat de Barcelona.
Campillo Garrigos, R., (1998) La gestión y el gestor del patrimonio cultural. Murica, KR.
Devos, Franky (2006). Jóvenes pero alcanzables: Técnicas de márketing para acercar la cultura a los jóvenes. Editorial: Fundación Autor - Sociedad General de Autores y Editores.
Diversos autors (2011). El patrimonio cultural como símbolo: Actas Simposio Internacional. Fund. Del Patrimonio Histórico, Fundación Del Patrimonio Histórico de Castilla y León.
Diversos autors (2006), Exposiciones temporales. Organización, gestión y coordinación. Ministerio de Cultura. Edita: Secretaria General Técnica. Subdirección General de Publicaciones , Información y Documentación.
Ignacio Henares Cuéllar, I. (ed.) (2010) La protección del patrimonio histórico en la España democrática. Granada, Fundación Cajamadrid y UGR.
Martos Molina, Marta (2016), Herramientas para la gestión turística del patrimonio cultural, Ed. Trea, 2016.
Marzo, Jorge Luis (2013). L'era de la degradació de l'art. Poder i política cultural a Catalunya. Editorial El Tangram.
Palomares Sánchez, Bárvara (2011). " Patrimonio cultural en España: Historia de un modelo de gestión y nuevos modelos de negocio". Portal Iberoamericano de Gestión Cultural.
Prats, Ll. (2004) El patrimonio como construcción social. En Antropología y patrimonio. Barcelona, Ariel.
Querol, Mª A. (2010), Manual de Gestión del Patrimonio Cultural. Madrid: Akal
Roselló Cerezuela, D. (2007). Diseño y evaluación de proyectos culturales. Barcelona. Editorial Ariel. Colección Patrimonio.
Està contemplat a l'apartat continguts
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 2 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |