Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits específics.
Dotar l’alumnat d’eines per a analitzar i interpretar l’art del segle XIX. Aquestes eines li seran útils tant per aprofundir en els coneixements de l’art del període estudiat com per a una millor comprensió dels fenòmens artístics del període contemporani.
1.- Les transformacions de l'últim terç del segle XVIII. Il·lustració i neoclassicisme. 2.- Art neoclàssic. 3.- Goya, entre dos mons. 4.- Preromanticisme anglès. 5.- L'època del romanticisme a Alemanya, Anglaterra i França. 6.- Pintura francesa: Ingres i Delacroix. 7.- Realisme. 8.- Arquitectura i urbanisme del segle XIX. 9.- Exposicions Universals i arts industrials. 10.- Prerafaelitisme. 11.- Manet. 12.- Japonisme. 13.- Impressionisme. 14.- Postimpressionisme. 15.- L'Art Nouveau i arts de la fi de segle. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 41 | 1,64 | 1, 2, 3, 6, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories treball de curs | 15 | 0,6 | 3, 4, 6, 8, 9, 13, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 14 |
Exercicis i recerca bibliogràfica | 44 | 1,76 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 14, 15 |
Classes teòriques, anàlisis d’obres d’art i lectura crítica de textos |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita 1 | 40 % | 6 | 0,24 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Prova escrita 2 | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 14 |
Prova escrita 3 | 30 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
L’alumne que no hagi entregat totes les evidències d’aprenentatge dins del termini establert rebrà la qualificació de No avaluable.
En cas d’absència justificada l’alumne s’haurà de posar en contacte amb el professor per determinar la recuperació de les activitats que no hagi realitzat i presentar-se a la recuperació final.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
L'assigantura ofereix la possibilitat d'optar per una avaluació única (prova escrita presencial), amb una única data d'avaluació. Els estudiants que s'hi vulguin acollir, cal que presenin la petició a Gestió Acadèmica a inici de curs. En cas de suspendre, s'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada.
Bibliografia general
Giulio Carlo ARGAN, El arte moderno, Madrid: Akal, 1992 (1970).
Barry BERGDOLL, European architecture 1750-1890, Oxford University Press, 2000.
Albert BOIME, Historia social del arte moderno, vol. 1, El arte en la época de la revolución, 1750-1800, Alianza Forma, Madrid, 1994 (1987).
Erika BORNAY, Las hijas de Lilith, Madrid: Cátedra, 1990.
Valeriano BOZAL, Historia de las ideas estéticas II, Madrid, Historia 16, 1998.
Petra-ten Doesschate CHU, , Pearson, 2003.
Alfredo DE PAZ, La Revolución romántica: poéticas, estéticas, ideologías, Madrid: Tecnos, 1992.
Stephen F. EISENMAN et al., Historia crítica del arte del siglo XIX, Madrid: Akal, 2001 (1994).
Francis FRASCINA et alii, La modernidad y lo moderno: la pintura francesa en el siglo XIX, Akal, 1998.
Raquel GALLEGO, Goya viajero y artista del Grand Tour, Zaragoza: Gobierno de Aragón, 2021.
James HAMILTON, A Strange Business: Making Art and Money in Nineteenth-Century Britain, Atlantic Books, 2015.
Hugh HONOUR, Neoclasicismo, Madrid: Xarait, 1982 (1968).
William MORRIS, Arts & Crafts: Arte y artesanía (1881-1893), San Lorenzo del Escorial: Cuadernos de Langre, 2011.
Linda NOCHLIN, El realismo, Madrid: Alianza, 1991 (1971).
Fritz NOVOTNY, Pintura y escultura en Europa 1780-1888, Madrid: Cátedra, 1978 (1960).
John REWALD, Historia del impresionismo, Barcelona: Seix Barral, 1994 (1972).
John REWALD, El postimpresionismo: de Van Gogh a Gauguin, Madrid: Alianza, 1999 (1982).
Carlos REYERO, Introducción al arte occidental del siglo XIX, Madrid: Cátedra, 2014.
Anne ROBBINS, Paris 1874. The Impressionist Moment, Yale University Press, 2024.
Si calgués un programari específic s’indicaria oportunament
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |