Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Dret del Treball II

Codi: 100499 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Relacions laborals OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Oriol Cremades Chueca
Correu electrònic:
oriol.cremades@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits. Tanmateix, per assolir les competències i els resultats d'aprenentatge és fonamental haver consolidat prèviament les corresponents a l'assignatura de primer curs, segon semestre, "Dret del Treball I" (DTI). La docència de l'assignatura s'impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. 

 

PROFESSORAT:

Grup 1: Teoria: Oriol Cremades Chueca.

Grup 11: Oriol Cremades Chueca.

Grup 12: A determinar.

Grup 51: Teoria: Oriol Cremades Chueca.

Grup 511: Oriol Cremades Chueca.


Objectius

Consolidar el coneixement de les bases del Dret del Treball assolides a DTI i adquirir la capacitat d'aplicació dels instruments reguladors del règim jurídic de la Relació Individual de Treball (primera part). Inclou diversos continguts formatius, d'entre els quals destaquen:

  • Accés al treball. Classes i tipus de contractes de treball.
  • Descentralització productiva i dret del treball. Subcontractació, cessió legal de treballadors (empreses de treball temporal) i cessió il·legal de treballadors.
  • Drets i deures de les parts en el contracte de treball.
  • Igualtat i drets fonamentals en el contracte de treball.
  • Règim jurídic del temps de treball. Drets de conciliació de la persona treballadora
  • Règim jurídic de la retribució i el salari. Iguatat de retribució entre dones i homes per treball d'igual valor.

L'assoliment dels resultats d'aprenentatge és bàsic perquè l'alumnat pugui superar, al llarg del segon semestre, l'assignatura Dret del Treball III (DTIII).


Competències

  • Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació en els diferents àmbits d'actuació.
  • Assessorar i gestionar en matèria d'ocupació i de contractació laboral.
  • Automotivar-se emprenent accions formatives específiques que permetin actualitzar els coneixements propis.
  • Comunicar i defensar un projecte oralment.
  • Convèncer els altres del punt de vista propi.
  • Expressar idees o fets d'una manera clara i persuasiva.
  • Fer funcions de representació i de negociació en diferents àmbits de les relacions laborals.
  • Reconèixer les qüestions laborals i de la seguretat social i aplicar la legislació i els criteris jurisprudencials als supòsits que es presentin a la pràctica.
  • Redactar i formalitzar informes i escrits.
  • Representar tècnicament les persones o les entitats en l'àmbit administratiu, fiscal i processal, i de defensa davant dels tribunals del Social.
  • Tenir capacitat de decisió, agudesa per prendre decisions i capacitat de jutjar.
  • Treballar de manera autònoma.
  • Treballar en equip

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar i utilitzar a la pràctica docent els mecanismes dels convenis col·lectius.
  2. Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació en els diferents àmbits d'actuació.
  3. Automotivar-se emprenent accions formatives específiques que permetin actualitzar els coneixements propis.
  4. Comunicar i defensar un projecte oralment.
  5. Convèncer els altres del punt de vista propi.
  6. Descriure el procés ordinari i els processos especials.
  7. Explicar el contracte de treball i les seves modalitats.
  8. Explicar les modalitats de la col·locació i de la intermediació en el mercat de treball.
  9. Expressar idees o fets d'una manera clara i persuasiva.
  10. Redactar i formalitzar informes i escrits.
  11. Resoldre les qüestions pràctiques relacionades amb la suspensió i l'extinció de la relació laboral aplicant la legislació i la jurisprudència.
  12. Tenir capacitat de decisió, agudesa per prendre decisions i capacitat de jutjar.
  13. Treballar de manera autònoma.
  14. Treballar en equip.

Continguts

LLIÇÓ 1. ACCÉS A L'OCUPACIÓ I EL CONTRACTE DE TREBALL: PARTS, FORMACIÓ I PACTES ACCESSORIS DEL CONTRACTE DE TREBALL PER COMPTE ALIENA.

1. Accés a l'ocupació.

2. Concepte, delimitació i subjectes del contracte de treball per compte aliena (remissió DTI).

3. Capacitat per a treballar.

4. Contractació de persones estrangeres

5. La formació del contracte de treball

5.1 Capacitat, objecte, causa i consentiment en el contracte de treball.

5.2 Validesa i nul·litat del contracte de treball.

5.3 La forma en el contracte de treball. Presumpció d' existència del contracte de treball. La còpia bàsica del contracte de treball.

5.4 Condició i terme.

5.5 El període de prova.

6. Pactes accessoris al contracte de treball

6.1 Pacte de plena dedicació.

6.2 Pacte de permanència en l'empresa.

6.3 Pacte de no competència postcontractual.

LLIÇÓ 2. LES MODALITATS I TIPOLOGIES DEL CONTRACTE DE TREBALL PER COMPTE ALIENA (I): CONTRACTACIÓ INDEFINIDA I TEMPORAL.

1. La contractació indefinida

1.1 El contracte indefinit comú o ordinari.

1.2 El contracte indefinit fix discontinu.

2. La contractació temporal

2.1 Principis i normes comuns de la contractació temporal.

2.2 Tipologia de contractes temporals

2.2.1 El contracte per circumstàncies de la producció.

2.2.1.1 Situacions ocasionals i imprevisibles.

2.2.1.2 Situacions ocasionals i previsibles.

2.2.2 El contracte per substitució.

LLIÇÓ 3. LES MODALITATS I TIPOLOGIES DEL CONTRACTE DE TREBALL PER COMPTE ALIENA (II): CONTRACTACIÓ FORMATIVA I ALTRES.

1. La contractació formativa

1.1 Els contractes de treball formatius vs. les pràctiques no laborals.

1.2 Les pràctiques no laborals.

1.3 Els contractes de treball formatius

1.3.1 Principis i normes comuns dels contractes de treball formatius.

1.3.2 Tipologia

1.3.2.1 El contracte de treball de formació amb alternança.

1.3.2.2 El contracte de treball formatiu per a la obtenció de la pràctica professional.

2. El contracte a temps parcial.

3. El contracte de relleu.

4. El treball a distància i el teletreball.

LLIÇÓ 4. FRAGMENTACIÓ EMPRESARIAL I LA DESCENTRALITZACIÓ PRODUCTIVA I DRET DEL TREBALL.

1. Avantatges i riscos de la fragmentació empresarial i la descentralització productiva.

2. Empreses multiserveis i economia de plataformes ('subcontractació massiva' i 'contractació sota demanda').

3. Principals respostes davant la fragmentació empresarial i la descentralització productiva en el Dret del Treball Espanyol.

3.1 Contrates i subcontrates d' obres i serveis.

3.2 Cessió de treballadors

3.2.1 Cessió il·legal de treballadors.

3.2.2 Cessió legal de treballadors i empreses de treball temporal (ETT).

3.3 Successió d'empresa (remissió a DTIII).

LLIÇÓ 5. PRESTACIÓ DEL TREBALL I DRETS I DEURES DE LES PARTS.

1. Sistemes de classificació professional. Enquadrament professional.

2. Els drets i deures del treballador

2.1 Drets bàsics.

2.2 Deure de treball i deure d' obediència.

2.3 Deure de diligència: rendiment degut, col·laboració i contribució a la millora de la productivitat.

2.4 Deure de bona fe.

2.5 Prohibició de competència deslleial i/vs. pacte de no competència postcontractual.

2.6 Pacte de plenadedicació i pacte de permanència (remissió).

3. Les facultats de l'ocupador

3.1 Fonaments de les facultats de l'ocupador.

3.2 Facultat de direcció, de control i disciplinària: concepte i límits substantius i processals del seu exercici.

4. Els deures de l' ocupador

4.1 Deure d'ocupació efectiva i remunerar puntualment.

4.2 Deure de promoció i formació professional de los treballadors.

4.3 L'ocupador i els drets fonamentals del treballador.

4.3.1 Tracte digne i no discriminatori.

4.3.2 Promoció de la igualtat de dones i homes en l' empresa i plans d' igualtat.

4.3.3 Igualtat i no discriminació i persones LGTBI i trans.

4.3.4 Dret d' intimitat, dret de protecció de dades personals i dret al secret de les comunicacions.

4.3.5 Altres drets fonamentals. La garantia d' indemnitat.

4.3.6 Canals de denúncia d'infraccions normatives i lluita contra la corrupció i protecció del denunciant.

5. Drets i deures de seguretat i salut en el treball de l'ocupador i del treballador.

LLIÇÓ 6. TEMPS DE TREBALL I TEMPS DE NO TREBALL.

1. Jornada i horari de treball. Registre diari de jornada. Distribució irregular de la jornada.

2. Las hores extraordinàries. Las hores complementàries (remissió).

3. Treballs nocturns i treballadors nocturns. Treball per torns.

4. Interrupcions puntuals de la prestació laboral.

5. Reducció i adaptació de jornada.

6. Descans setmanal. Festes laborals. Calendari laboral. Vacances anuals.

7. Dret a la desconnexió digital laboral.

LLIÇÓ 7. RETRIBUCIÓ I SALARI: CONCEPTES, FIXACIÓ, TIPOLOGIA I ESTRUCTURA.

1. Concepte de retribució vs. concepte de salari. La presumpció salarial. Prestacions extrasalarials.

2. El salari

2.1 Salari brut vs. salari net.

2.2 La fixació de la quantia salarial

2.2.1 El salari mínim interprofessional (SMI).

2.2.2 Igualtat de remuneració per raó de sexe.

2.2.3 Dobles escales salarials.

2.2.4 Compensació i absorció.

2.3 Tipologia.

2.4 Estructura salarial: salari base i complements.

LLIÇÓ 8. ELS MECANISMES DE PROTECCIÓ DEL SALARI.

1. Forma i lloc del salari. El rebut justificatiu i les seves funcions.

2. La periodicitat del salari. Bestretes i puntualitat.

3. La protecció del crèdit salarial

3.1 Recàrrec per mora.

3.2 Situació concursal i extraconsursal.

3.3 Inembargabilitat.

3.4 El Fons de Garantia Salarial (FOGASA).


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals 22 0,88 1, 6, 7, 11
Classes pràctiques 22 0,88 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14
Tipus: Supervisades      
Cerca de jurisprudència, legislació, bibliografia 5 0,2 2, 9, 12, 13
Elaboració d'esquemes. Cerca i lectura de materials per a la resolució de pràctiques avaluables. Redacció a l'aula d'una part dels lliuraments per a les pràctiques avaluables 20 0,8 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 12, 14
Redacció de treballs 10 0,4 2, 3, 7, 10, 12, 14
Tutorització final 1 0,04 6, 7, 8, 10
Tipus: Autònomes      
Estudi 40 1,6 3, 7, 12, 13, 14
Lectura textos jurídics 10 0,4 2, 3, 7, 13
Redacció/resolució d'una part dels lliuraments per a les pràctiques avaluables 15 0,6 2, 3, 5, 7, 9, 10, 12, 14

El procés d’aprenentatge en el marc d’aquesta assignatura s’organitzarà a partir dels tres tipus d’activitats formatives que s’exposen a continuació:

Activitats dirigides. Respon a una programació horària predeterminada, que requereix la direcció del docent i que es desenvolupa en grup (classes magistrals) o subgrup (pràctiques a l’aula, seminaris)

  1. Classes magistrals. Es tracta d’una activitat on el protagonisme principal recau en la persona docent i tenen un caràcter essencialment teòric. Consistiran en l’exposició de diversos aspectes del temari, prenent com a base la normativa aplicable i els materials que eventualment es facilitin a través de l’Espai Docent de l’assignatura dins del Campus Virtual.
  2. Classes pràctiques. Amb un protagonisme compartit entre la persona docent i l'estudiant, aquestes activitats tindran un caràcter pràctic i consistiran en l’execució de tres UNITATS PRÀCTIQUES, cadascuna de les quals implicarà un treball previ fora de l’aula i un treball presencial a l’aula basat en la resolució i discussió col·lectiva de casos pràctics i/o en l'elaboració de documents jurídics, etc. En la part corresponent al treball a l’aula, les activitats pràctiques s’executaran en equip o individualment, segons es determini.

Activitats supervisades. Aquelles que, tot i que es poden desenvolupar de manera autònoma, requereixen la supervisió més o menys puntual del personal docent. Es desenvoluparan individualment o en equips reduïts, amb el suport no presencial del professor, orientades a la preparació de les pràctiques avaluables. Consistiran en la següent tipologia (orientativa): elaboracióde fitxes-resum de sentències o de normativa, realització d’esquemes conceptuals d’epígrafs del temari, cerca i lectura de bibliografia i jurisprudència instrumentals per a la resolució dels casos pràctics.

Activitats autònomes. Les activitats autònomes són totes aquelles en les quals l'estudiant organitza el seu temps i esforç de forma autònoma, ja sigui individualment o en equip, com la recerca i l’estudi, l’elaboració d’esquemes o resums. També la resolució de casos/qüestions pràctiques quan s'hagi de realitzar previament al lliurament i/o debat a l'aula. En aquesta assignatura una part essencial de les activitats autònomes es vincula a completar, analitzar i estudiar els continguts de les classes teòriques i a la preparació de l’examen final teòric.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
EXAMEN TEÒRIC 50 per 100 de la nota 2 0,08 1, 6, 7, 8, 9, 11, 12
PRÀCTIQUES AVALUABLES. Es faran 3 proves (1 per cada UNITAT PRÀCTICA. Temps aproximat 1h) 50% 3 0,12 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14

Conductes fraudulentes: la còpia o intent de còpia o frau, tant actiu com passiu i per qualsevol conducta o mitjà, en un examen implicarà la qualificació de 0 en l'assignatura i la pèrdua d’un eventual dret a la reavaluació. El lliurament d’una pràctica avaluable en la que hi hagi indicis de plagi o quan, en el treball en equips, es faci constar una coautoria falsa o inexacta qualitativament i/o quantitativa, implicarà un 0 en aquella activitat i una primera advertència. En cas de reiteració de la conducta la persona o les persones implicades suspendran l'assignatura (0) i perdran el dret a la recuperació.

L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura considerà l’estudiant com a no avaluable.

ÚS DE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL (IA)

Ús restringit: per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en les activitats es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalitzacióparcial o total, o sancions majors encasos de gravetat. Així mateix, el professorat podrà indicar situacios o contextos on no està està permés cap ús de la IA.

 
I. AVALUACIÓ CONTINUADA: combina l'avaluació continuada de les classes pràctiques i la resolució d'un examen final.
 
1 Avaluació continuada de les classes pràctiques.
 
a) Es faran tres unitats pràctiques puntuables al llarg del curs. Cadascuna tindrà una activitat d'avaluació. La puntuació final de les activitats serà la mitjana de les tres notes obtingudes (entre 0 i 10 punts).
Abans de l’inici de la docència es publicaran al campus Virtual la data concreta o la setmana de realització de les activitats avaluables, sens perjudici que, excepcionalment i per causesde força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.
b) Desenvolupament de les pràctiques. Cada unitat pràctica es desenvoluparà en principi en dues o tres sessions (una sessió cada setmana) i requerirà una assistència regular al llarg del curs. En cada pràctica, les primeres sessions seran de preparació, en les quals l'alumnat haurà d'haver elaborat individualment o en equips de treball el desenvolupament teoricopràctic de la matèria objecte d'estudi, per al seu debat i/o resolució d'exercicis a l'aula (en equip o individualment). Hi haurà una posterior sessió que consistirà en l'AVALUACIÓ de la unitat pràctica, mitjançant la resolució d'un cas pràctic i/o de preguntes curtes o de tipus test sobre la matèria treballada. Aquesta avaluació podrà tenir unapart de resolució individual i una part deresolució en equip.
 
2 Examen D'AVALUACIÓ: consistirà en la resolució decinc preguntes de desenvolupament sobre la matèria tractada en la docència teòrica i pràctica. Es valoraran especialment la comprensió i l'expressió jurídiques, així com la capacitat de relacionar i aplicar els conceptes jurídics bàsics de l'assignatura. Cadascuna de les preguntes de l’examen es qualificarà de 0 a 10 punts. La qualificació de l’examen s’obtindrà de la mitjana corresponent. 
 
3 Qualificació de l'assignatura amb el sistema d'avaluació continuada i examen d'avaluació. Càlcul de la nota de l'assignatura si la puntuació de l'examen d'avaluació és igual o superior a 4'5: la puntuació obtinguda en l'avaluació continuada de les pràctiquestindrà un valor del 50% de la nota i la puntuació obtinguda a l'examen final d'avaluació tindrà un valor del 50% de la qualificació de l'assignatura. L'assignatura s'aprovarà amb l'obtenció d'un mínim de punts 5 sobre 10.
 
Atenció: quan la qualificació de l'examen d'avaluació sigui inferior a 4'5 sobre 10, la nota de l'assignatura serà suspens (a l'acta hi constarà la nota sobre 10 obtinguda a l'examen d'avaluació o la mitjana entre la nota de pràctiques i la de l'examen, si aquesta mitjana és inferior a la nota de l'examen).
 

II. REAVALUACIÓ en avaluació continuada: 
 
ATENCIÓ: l'alumnat que al llarg del desenvolupament de l'assignatura no s'hagi presentataactivitatsavaluables que en conjunt sumin un 2/3parts de la nota de l'assignatura NO TINDRÀ DRET A REAVALUACIÓ. 
 
1. Reavaluació d'alumnes que han aprovat les pràctiques i s'han presentat a l'examen d'avaluació, però que han suspès el sistema d'avaluació continuada. Se'ls conserva la nota de pràctiques. Faran un examen teòric de reavaluació, amb els mateixos criteris de contingut i qualificació aplicats en el sistema d'avaluació continuada i examen d'avaluació.
2. Reavaluació d'alumnes que  han obtingut una nota inferior a 5 en l'avaluació continuada de les pràctiques i que s'hagin presentat a l'examen d'avaluació.
Per a l'alumnat que tingui dret a la reavaluació es realitzarà un examen teoricopràctic que constaràdedues parts: 
  • Una part teòrica que consistirà en la resolució de cinc preguntes de desenvolupament. Cada pregunta es puntuarà de 0 a 10 punts i la nota s'obtindrà de la mitjana corresponent. Aquesta part de l'examen tindrà un valor del 50% de la nota. 
  • Una part pràctica que consistirà en la resolució convenientment fonamentada en dret, d’un supòsit pràcticambel contingut temàtic corresponent a la matèria objecte d’examen. Aquesta part de l'examen tindrà un valor del 50% de la nota.
  • En aquesta reavaluació la nota final de l'assignatura s'obtindrà fent la mitjana de la puntuació obtinguda en les dues parts. L'assignatura s'aprovarà quan s'hagin superat independentment (nota mínima 5 sobre 10) cadascuna de les dues parts de l'examen teoricopràctic. En cas de no superar una de les parts, la nota de l'assignatura serà SUSPENS(al'acta hi constará la nota sobre 10 obtinguda en la part suspesa).
III. AVALUACIÓ ÚNICA
Només per a l’alumnat que l'ha sol·licitada i li ha estat concedida.
Convocatòria/es. Dates, horaris, aules: establerts oficialment per la Facultat.
• Contingut: test (20% nota), cinc preguntes de desenvolupament (40% nota), resolució d’un cas pràctic amb/sense materials de consulta a criteri de la persona docent que n’informarà amb l’antelació necessària (40% de la nota) 
• Durada de la prova: 2h i 30m
• Qualificació: cadascuna de les parts es qualificarà de 0 a 10. A la puntuació obtinguda a cada part se li aplicaran els percentatges indicats i s’obtindrà la nota final de 0 a 10. Per tald’aprovar l’assignatura s’ha d’obtenir una nota mínima total de 5 sobre 10 i que tant a la part corresponent a les preguntes de desenvolupament com a la resolució del cas pràctic s’hagi obtingut una nota mínima de 4’5 punts a cadascuna. Si no es compleix aquest requisit, la nota que constarà a l’acta serà la mitjana obtinguda, amb un màxim de 4’4 punts.
 
Recuperació
• Només tindrà dret a reavaluació l’alumnat que s’hagi presentat a l’Avaluació Única i hagi obtingut una nota total igual o superior a 3’5 punts sobre 10.
• No es conservarà la nota de cap de les parts de l’examen d’avaluació en cas d’estar aprovada
• Contingut, criteris, qualificació: els mateixos que s’apliquen a la prova suspesa.
 
IV. REVISIÓ DE LES ACTIVITATS D'AVALUACIÓ 
Exàmens d'avaluació/reavaluació i d'avaluació única: el professorat fixarà dia i hora de revisió publicant una nota al campus virtual i/o mitjançant informació el dia de l'examen.
Activitats d'avaluació continuada fetes al llarg del semestre: l'alumnat interessat a revisar les qualificacions haurà de posar-se en contacte per correu electrònic amb el professor/a corrector de les proves per fixar dia i hora de revisió, dins del termini que s'hagi indicat en la publicació de cadascuna de les notes.

Bibliografia

1. BIBLIOGRAFIA GENERAL: a l’inici de la docència el professorat responsable detallarà els aspectes per a la seva utilització sobre la base dels següents materials i criteris.

Bibliografia recomanada (l'obligatòria, si s'escau, serà precisada pel professorat responsable de cada grup):

  • Cruz Villalón, Jesús: Compendio de Derecho del Trabajo, Ed. Tecnos, Madrid, última edició.
  • Goertich Peset, José María (Dir.): Derecho del trabajo,  Ed. Tirant lo Blanch, última edició. Disponible a la biblioteca digital de la UAB.
  • Martín Valverde, Antonio i García Murcia, Joaquín: Derecho del Trabajo, Ed. Tecnos, última edició
  • Mercader Uguina, Jesús (Dir.) : Lecciones de Derecho del Trabajo, Ed. Tirant lo Blanch, última edició. Disponible a la biblioteca digital de la UAB.
  • Montoya Melgar, Alfredo: Derecho del Trabajo, Ed. Tecnos, última edició.

Per a la normativa bàsica de dret del treball, consulteu la "Biblioteca Jurídica General" del BOE (Boletín Oficial del Estado), d’accés gratuït i actualitzada permanentment. Per a l'assignatura Dret del Treball a COLECCIÓN CÓDIGOS ELECTRÓNICOS UNIVERSITARIOS descarregueu-vos el CÓDIGO UNIVERSITARIO DE DERECHO DEL TRABAJO

Per a altra normativa, resolucions judicials, convenis col·lectius i altra documentació jurídica d'interès, disposeu d'un ampli catàleg de recursos electrònics (BASES DE DADES DE DRET) accessibles des del web de la Biblioteca. S'hi pot accedir des del Campus UAB i també des de fora del campus. En aquest darrer cas és possible que hagueu d'accedir a ARE+.

Recomanats per a dret del treball: Aranzadi Instituciones, VLex, La Ley Digital i Biblioteca Virtual Tirant.

Arran les reformes normatives, la consulta i l'estudi de la matèria s'han de fer amb la redacció vigent de la norma. Pels manuals i repertoris de normativa només és vàlida l'última edició, amb les actualitzacions que indiqui el professorat. És del tot desaconsellable utilitzar materials (apunts, etc.) de cursos anteriors.


Programari

No s'utilitzarà programari específic.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 11 Català primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 12 Català primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 51 Català primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 1 Català primer quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 51 Català primer quadrimestre tarda