Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història | OT | 4 |
Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 |
Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No calen.
L’assignatura pretén facilitar recursos i reflexió per tal d’assolir un coneixement central dels moviments socials contemporanis. Es tractarà de situar el paper de les classes subalternes en vàries situacions de la història contemporània. Es prendran exemples concrets per a assolir una imprescindible perspectiva de gènere, preparar un nou treball i aprendre una forma expositiva distintiva.
Introducció.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 2, 16, 21 |
Seminaris i pràctiques dirigides | 10 | 0,4 | 2, 3, 8, 14, 16, 17, 18, 21, 27 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 17, 19, 21, 27, 29 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 30 | 1,2 | 2, 3, 16, 17, 21, 27 |
Lectura de textos. Redacció de treballs. Preparació de presentacions. Recerca de informació bibliogràfica | 45 | 1,8 | 14, 16, 17, 19, 21, 27, 29 |
La metodologia docent partirà de la combinació de classes magistrals, on es donaran els principals continguts de l’assignatura, amb el desenvolupament de seminaris de classe en base a la informació prèviament descrita. Es penjarà, habitualment, documentació al Campus Virtual perquè l'alumnat prepari les diferents propostes. El suport audiovisual també hi és present.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de síntesi | 50% | 4 | 0,16 | 2, 3, 8, 14, 16, 18, 21, 27 |
Treballs escrits | 50% (30% + 20%) | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Hi haurà un sol examen al final del curs i tindrà una valoració del 50% en la nota de l’assignatura.
Durant el curs es demanaran dos exercicis, que tindran un valor d’un 30 i un 20% respectivament en la nota final. La còpia a l’examen o el plagi en els exercicis suposarà un zero en la seva qualificació. S’establiran els mecanismes necessaris per a revisar el resultat de l’examen i dels exercicis.
Advertiment necessari.
No es podran presentar a la prova de síntesi de recuperació (seran NO AVALUABLES) les i els alumnes que no hagin fet l’examen i un dels dos exercicis. Tampoc es podrà presentar qui tingui una nota final igual o superior a l'aprovat. La recuperació es farà sobre el conjunt dels continguts del programa de l'assignatura. En el Grau d’Història la nota màxima d’aquesta prova de recuperació és de 5,0 (Aprovat).
Cada curs acadèmic, l'estudiant es pot adherir a l'avaluació única en algunes assignatures i mantenir el sistema d'avaluació continuada en unes altres. L'estudiant que s'adhereixi a l'avaluació única renuncia a l'avaluació continuada. Aquesta renúncia es fa a l’inici de la docència de cada semestre, en les dates fixades per cada centre dins del calendari marc establert al calendari acadèmic i administratiu de la UAB. Per tal de fixar aquestes dates, s’ha de tenir en compte que s’ha de poder sol·licitar el canvi unes setmanes després d'haver iniciat la docència.
L'estudiant que sol·licita l'avaluació única té els mateixos drets que la resta d'estudiants. Això vol dir que no es pot limitar la seva qualificació, no se li pot impedir el dret d'anar a classe o de sol·licitar tutories i no se li pot limitar el dret de recuperar l'assignatura. De la mateixa manera, també té el deure de fer el seguiment de la docència en les mateixes condicions que el professorat ha establert per a la resta d’estudiants i, per tant, el professorat no ha d’elaborar
materials o activitats d’aprenentatge exclusives per a aquest perfil.
Altres factors d'avaluació a tenir en compte
-L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
-Segons la normativa acadèmica, la nota final s’arrodonirà al número sencer més proper quan estigui a una dècima d’un valor que comporti un canvi a una qualificació qualitativa superior (es pasarà de 4,9 a 5; de 6,9 a 7; i de 8,9 a 9).
-En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
-En les activitats escrites es tenen en compte les faltes ortogràfiques, sintàctiques o lèxiques. La penalització pot ser d'entre 0,1-0,2 punts per cada falta comesa sobre la nota final. Les faltes repetides poden descomptar.
-Les activitats d'avaluació es programaran al llarg del curs acadèmic. Les dates de realització de les proves a l'aula i de lliurament de treballs i recensions seran comunicades a l'alumnat amb antelació suficient. El professorat establirà un horari específic de tutories per procedir al comentari de les activitats d'avaluació. L'alumne tindrà dret a revisar els resultats de les proves realitzades. En el moment de realització/lliurament de cada activitat avaluativa, el professorat informarà (Moodle, SIA) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
- S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
- -La recuperació consistirà en un examen global de l'assignatura, tant pels estudiants de l'avaluació contínua com de l'avaluació única. Tindrà lloc en la data establerta per la Facultat.
-Poden quedar excloses del procés de recuperació aquelles activitats que el professor/a consideri que no són recuperables, per exemple: presentacions orals, treballs en grup o tasques relacionades amb l’activitat docent diària a l'aula.
-La normativa acadèmica de la UAB no limita la nota màxima queun estudiant pot obtenir a la recuperació. Si un/a professor/a considera, per motius acadèmics, que ha de limitar-se a 5, caldrà que aquesta directriu constide forma explícita a la Guia Docent.
-En cap cas es podrà plantejar la recuperació com un mecanisme per a millorar la nota dels/de les alumnes que ja haguessin aprovat l'assignatura en el procés normal d'avaluació.
-En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de
les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat sigui avaluiada amb un 0 o no es pugui recuperar o, fins i tot, comportar mesures més greus.
. Llibert Ferri, Memòria del fred. Cròniques d'una transició, Barcelona, Empúries, 2006.
. P. Garcia-Planas, A. Gonzàlez i Vilalta. La capsa vermella. La Guerrra Civil fotografiada per Antoni Campañà, Barcelona, Comanegra, 2019.
. J. Rougeri, La Commune et les Communards, París, Folio, 2018
---
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |