Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història | OT | 4 |
Humanitats | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
L’objectiu global de l’assignatura és proporcionar un coneixement general dels processos històrics que tenen lloc a Catalunya durant el període modern. Això es farà analitzant les transformacions socials, econòmiques i polítiques. Es tindrà una mirada especial sobre alguns casos comparatius Catalunya-Europa.
Temari general:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 37,5 | 1,5 | 1, 2, 4, 9, 10, 13, 14, 17, 18, 24, 26, 27, 28 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 14, 15, 17, 18, 24, 25, 26, 27, 28 |
Tipus: Supervisades | |||
Participació i treball en grup | 17,5 | 0,7 | 1, 6, 8, 9, 13, 15, 17, 18, 21, 24, 25, 26, 27, 28 |
Treball i anàlisi de textos | 10 | 0,4 | 1, 4, 6, 9, 13, 14, 15, 18, 22, 24, 27, 28 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treball individual | 75 | 3 | 1, 4, 10, 13, 15, 17, 18, 24, 26, 27, 28 |
Seguiment de classes teòriques dirigides.
Participació a sessions de seminaris i pràctiques dirigides.
Lectura comprensiva de textos.
Realització de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
Preparació de presentacions orals.
Estudi personal.
Com citar i elaborar la bibliografia: https://www.uab.cat/web/estudia-i-investiga/com-citar-i-elaborar-la-bibliografia-1345708785665.html
Nota: es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves escrites | 60 % (30% + 30%) | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 23, 24, 26, 27, 28 |
Resums, participació a classe i/o fòrum virtual, anàlisi de films. | 10 % | 0 | 0 | 3, 4, 6, 8, 9, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 |
Treball en grup i exposició. | 30 % | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28 |
- Proves escrites: Dues proves escrites d'un pes de 30% (exam 1) i 30% (exam 2) respecte de la nota final.
- Treballs i altres: 10 % (ressenyes, resums i altres documents, intervencions de seminari, comentaris de films, participació a classe i/o al fòrum virtual).
- Treball en grup: 30 % (una petita recerca històrica i exposició oral). Caldrà fer com a mínim una tutoria abans de finals del mes d'octubre.
- Les activitats d'avaluació es programaran al llarg del curs acadèmic. Les dates de realització de les proves a l'aula i de lliurament de treballs i recensions seran comunicades a l'alumnat amb antelació suficient. El professor establirà un horari específic de tutories per procedir al comentari de les activitats d'avaluació realitzades.
La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar (tret de casos excepcionals justificats).
Els/les estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
- La revisió: En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
-Intel·ligència artificial (IA): En aquesta assignatura es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà de (i) identificarquines parts han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l'activitat. La no transparència en l'ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmcia i comportarà que l'activitat s'avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat
- La recuperació consistirà en un examen global de la matèria de l'assignatura i se celebrarà en les dates oficials establertes per la Facultat. En cap cas, es podrà plantejar la recuperació com un mitjà de millorar la qualificació de l'alumnat que ja hagués aprovat l'assignatura en el procés normal d'avaluació continuada. Només es poden recuperar els exàmens escrits.
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (AVALUACIÓ CONTINUADA) o bé lliurar totes les proves previstes (AVALUACIÓ ÚNICA).
Per poder participar en la recuperació cal haver obtingut una mitjana de nota mínima de 2,5.
Queden excloses de recuperació els treballs escrits individuals i les exposicions orals de grup.
* Nota: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificaciófinal d’aquesta assignatura serà 0.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
*** Aquesta assignatura/mòdul preveu el sistema d’avaluació única:
Examen de síntesi – 60%
Treball de recerca – Metodologia, bibliografia, arxiu, proposta d'investigació – 20%
Ressenya de lectures (tria de 3 llibres) – 20%
El lliurament de les proves i l'examen tindran lloc el mateix dia de l'examen 2 de l'Avaluació Continuada del mes de gener.
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
Llibres de referència pel curs:
BALCELLS, Albert (dir.). Història de Catalunya. Barcelona: L’Esfera dels llibres, 2004. (Només el capítol sobre Història Moderna, d'Antoni Simon i Tarrés)
ESPINO LÓPEZ, Antonio i MARTÍ ESCAYOL, Maria Antònia. Manual d'Història Moderna Universal. Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2012.
Obres generals:
ALBAREDA, Joaquim. La guerra de Successió i l'Onze de setembre. Barcelona: Empúries, 2000.
ALBAREDA, Joaquim (dir.). Desfeta política i embranzida econòmica. Segle XVIII. Dins: Borja de RIQUER (dir.), Història, Política, Societat i Cultura dels Països Catalans. Vol. V. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1995.
DD.AA., Atles d’Història de Catalunya, Barcelona, Ed. 62, 1995.
ELLIOTT, John H. La Revolta catalana, 1598-1640. Barcelona: Vicens-Vives, 1966.
ESPINO, Antonio: Catalunya durante el reinado de Carlos II, Bellaterra, Monografies Manuscrits 5, 1999.
FERRO, Víctor. El Dret Públic Català. Les Institucions a Catalunya fins al Decret de Nova Planta. Vic: Eumo, 1987.
FONTANA, Josep. La fi de l'Antic Règim i la industrialització, 1787-1868. Dins: Pierre VILAR (dir.). Història de Catalunya. Vol. V. Barcelona: Edicions 62, 1988.
GIRALT I RAVENTÓS, Emili (dir.). Història agrària dels Països Catalans. Vol. III. Barcelona: Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, 2008.
JANÉ, Oscar: Catalunya i França al segle XVII. Identitats, contraidentitats i ideologies a l’època moderna (1640-1700), Barcelona-Catarroja, Afers, 2006.
MIRALLES, Eulàlia: Versos per vèncer. Poesia de la Guerra dels Segadors (1640-1652), vol. I. Barcelona: Editorial Barcino, 256 p.
PÉREZ LATRE, Miquel: La Generalitat de Catalunya en temps de Felip II. Política, administració i territori, Barcelona-Catarroja, Afers, 2004.
SERRA, Eva i TORRES, Xavier (dirs.). Crisi institucional i canvi social. Segles XVI i XVII. Dins: Borja de RIQUER (dir.). Història, Política, Societat i Cultura dels Països Catalans. Vol. IV. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 1997.
SIMON TARRÉS, Antoni: Els orígens ideològics de la revolució catalana de 1640, Barcelona, PAM, 1999.
TORRES, Xavier: Els bandolers (s. XVI-XVII), Vic, Eumo, 1991.
VILAR, Pierre. Catalunya dins l’Espanya Moderna. Barcelona: Edicions 62, 1966-1968, 4 vols.
Cap en concret.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |