Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Filosofia | OT | 3 |
Filosofia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Aquest és un curs introductori que cobreix una bona part de les qüestions bàsiques de la filosofia de la ment contemporània. El curs encoratja als estudiants a que prenguin una posició teòrica críticament raonada.
Els estudiants tindran l’oportunitat de pensar, discutir i escriure sobre qüestions fonamentals de la filosofia de la ment com per exemple:
1. Quina és la relació entre la ment i el cervell?
2. La ment és idèntica al cervell o és alguna cosa més?
3. Com poden tenir els pensaments eficàcia causal en un món físic?
4. Podem explicar les nostres experiències conscients en termes del que passa a les neurones?
5. Un ordinador podria pensar?
6. Els animals són autoconscients?
1. Què és la filosofia de la ment? La seva relació amb les ciències de la ment.
2. La intencionalitat i els estats mentals: pensaments, experiències i emocions.
3. La ciència cognitiva clàssica.
4. Principals problemes de la filosofia de la ment:
4.1 El problema de la relació ment-cervell.
4.2. El problema de la consciència.
4.3. El problema de les ments no-humanes.
5. La identitat personal i el lliure albir.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 26 | 1,04 | 1, 5, 11, 14, 15 |
Seminaris | 21 | 0,84 | 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories. | 23 | 0,92 | 1, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura dels textos obligatoris. | 76 | 3,04 | 1, 5, 10, 11, 14, 15 |
Les sessions seran de dos tipus. En algunes la professora exposarà els continguts teòrics necessaris per a introduir-se a cadascun dels temes que es tractaran. D'altres tindran forma de seminari on es discutiran les lectures obligatòries del curs. Aquestes lectures estaran a disposició al Campus Virtual. Per tal d'augmentar el rigor de les discussions i que els alumnes adquireixin competències relacionades amb les activitats orals, cadascun dels alumnes haurà de guiar (segurament en grup) una de les lectures. Es requereix també que la resta d'alumnes hagin fet la lectura abans d'assistir al seminari. Cadascuna de les lectures està estretament relacionada amb els temes exposats a classe i són fonamentals en la matèria que s'estudia.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assitència i participació en els seminaris. | 15% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15 |
Prova teòrica sobre les lectures obligatòries del curs. | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Prova test i/o resposta curta sobre la teoria del curs. | 45% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Avaluació continuada:
L'avaluació continuada es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova tipus test i/o resposta curta sobre els continguts teòrics del curs (45% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en un examen sobre les lectures obligatòries (40% de la nota final) i (iii) la nota obtinguda a través de l'assitència i participació als seminaris (15%). L'assistència serà avaluada en tant que cada alumne pugui haver estat fent preguntes i donant respostes a mode de direcció del seminari.
Per tal que l'alumnat pugui programar bé el curs, el primer dia de classe el professor penjarà al Campus Virtual un calendari amb les dates més importants del curs.
És possible que el Departament de Filosofia estableixi (tal com s'ha fet durant el primer semestre) un període de concentració de proves avaluatives. El professorat indicarà si hi ha aquest període o quines són les dates de les proves a l'inici de cada assignatura.
Les dates d'examen seran comunicades en el calendari del Moodle amb temps suficient. Els alumnes que per QUALSEVOL motiu no puguin assistir a les proves durant el curs, faran directament l'examen de recuperació que tindrà lloc entre el 25 de juny i el 5 de juliol.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la notade la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà0.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Només són recuperables les proves (i) i (ii).
Avaluació única:
L'avaluació única es basarà en (i) la nota obtinguda en una prova tipus test i/o resposta curta (45% de la nota final), (ii) la nota obtinguda en una prova sobre les lectures obligatòries (35% de la nota final).
S'avaluarà la correcció ortogràfica. La reiteració de faltes d'ortografia o gramaticals (mínim quatre) suposarà una penalització del 10% de la nota de la prova realitzada.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d'avaluació.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada.
Bechtel, William. (1988). Philosophy of mind: An overview for cognitive science, Hillsdale, NJ: Erlbaum. Dennett, Daniel C. (1991) Consciousness Explained, Little, Brown and Co. (v.c. La consciencia explicada Barcelona: Paidós, 1996). Campbell, Keith (1984) Body and Mind, Chicago: University of Notre Dame Press. (v.c. Cuerpo y mente. México: UNAM, 1987). Chalmers, David (1996) The Conscious Mind, Oxford: Oxford University Press (v.c. La mente consciente. Barcelona: Gedisa, 1999). Churchland, Patricia (1989), Neurophilosophy: Toward a Unified Science of Mind-Brain, Cambridge, MA: MIT Press. Churchland, Paul (1988) Matter and Consciousness, Cambridge, MA: MIT Press. (v.c. Materia y conciencia. Barcelona: Gedisa, 1992) García-Carpintero, Manuel (2000) ‘Las razones para el dualismo’, a P. Chacón Fuertes y M. Rodríguez González (eds.) Pensando la mente. Madrid: Biblioteca Nueva. Gregory, Richard L. (director) Diccionario Oxford de la mente. Madrid: Alianza, 1995. Lowe, Edward J. (2000), Filosofía de la mente, Barcelona: Idea Books. Pineda, David (2012), La mente humana. Introducción a la filosofía de la psicología, Madrid: Cátedra. Searle, John (1997) The Mystery of Consciousness, New York Review of Books. (v.c. El misterio de la conciencia: intercambios con Daniel C. Dennett y David J. Chalmers Barcelona: Paidós, 2000).
Recursos electrònics: Stanford Enciclopedia of Philosophy: http://plato.stanford.edu/ David Chalmers Philosophy of Mind WebPage: http://consc.net Dictionary of Philosophy of Mind: http://philosophy.uwaterloo.ca/MindDict/ Mind and Body: From Descartes to James: http://serendip.brynmawr.edu/Mind/Table.html
|
No n'hi ha cap de necessari.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |