Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Filosofia | OT | 3 |
Filosofia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
L’assignatura està estructurada en tres blocs:
1) Desafiaments tecnocientífics i ambientals
Reflexió sobre temes i problemes tecnocientífics i ambientals a partir de la filosofia i mitjançant la lectura de textos, a partir dels quals s’analitzaran temes i problemes en un context històric i en una perspectiva actual i futura, tenint en compte les aportacions personals i les possibilitats de resoldre problemes de manera autònoma.
2) Desafiaments sociopolítics
Reflexió sobre els temes i els problemes sociopolítics a partir de la filosofia mitjançant la lectura dels textos Discurso de la servidumbre voluntària, de Etienne de-La-Boetie; Reponsabilidad personal bajo la dictatura, La desobediència civil de Hannah Arendt, Tornar a encantar el món de Silvia Federici.
A partir d’aquests textos s’analitzaran temes i problemes en un context històric i en una perspectiva actual, tenint en compte les aportacions personals i les possibilitats de resoldre problemes de manera autònoma.
3) Els nostres desafiaments
L’estructura de l’assignatura es vincula amb la metodologia APS (Aprenentatge-Servei), que dona sentit a l’aprenentatge vinculant allò que s’apren a una possible transformació de la realitat mitjançant l’acció. Per tant, l’objectiu final consisteix en l’elaboració d’uns nous desafiaments que tinguin a veure amb el nostre present i futur i amb el context social en el qual ens movem per trobar possibles solucions.
Teixir una xarxa de coneixements: realització d'una exposició sobre Hannah Arendt en ocassió dels 50 anys de la seva mort a la Biblioteca d'Humanitats.
1) Desafiaments tecnocientífics i ambientals: L’home dalt del pont i La obsolescencia del hombre de Günther Anders, Després de l’apocalipsi de Screćko Horvat, Contra el mito del colapso ecológico d’Emilio Santiago, Qui alimenta el món de Vandana Shiva, Atlas de la IA, de Kate Crawford, Fragmentar el Futuro de Yuk Huy,
2) Desafiaments sociopolítics: Discurso de la servidumbre voluntària, de Etienne de-La-Boetie; , Reponsabilidad personal bajo la dictatura, La desobediència civil de Hannah Arendt, Tornar a encantar el món de Silvia Federici.
3) Els nostres desafiaments: Realitazació de l'exposició dedicada a Hannah Arendt a la Biblioteca d'Humanitats. l’elaboració d’uns nous desafiaments que tinguin a veure amb el nostre present i futur i amb el context social en el qual ens movem per trobar possibles solucions. (Metodologia APS)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 45 | 1,8 | 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 15, 16, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació exposició i treball APS | 18 | 0,72 | 2, 7, 14, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i estudi | 75 | 3 | 2, 3, 4, 5, 8, 12, 15, 16, 18, 19 |
És obligatori que els i les estudiants vagin a classe amb els textos, que s'aniran indicant al llarg del curs, llegits, atès que l'exposició en classe pressuposa el seu coneixement. No obstant això, alguns d'ells els treballarem directament en les classes, de manera que les sessions magistrals es combinaran amb una part de tipus seminari on la lectura donarà pas a un debat argumentat en classe.
Utilitzarem el moodle per a compartir materials i publicar qualificacions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats APS | 30% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 5, 8, 12, 14, 15, 16, 18, 19, 20 |
1. Examen presencial | 30% | 4,5 | 0,18 | 1, 2, 7, 14, 17 |
2. Presentació oral | 3o% | 4,5 | 0,18 | 1, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18 |
El Departament de Filosofia va acordar que les assignatures del primer semestre tindrien dos períodes de concentració d'activitats avaluatives i una setmana en què alumnat podria preparar-se específicament per les proves en la modalitat que cada
professor/a especificarà l'inici de curs. Les dates per la setmana de repàs i en què es concentraran les proves són:
27 oct.- 31 oct.: setmana de repàs o tutories
3 nov. -7 nov.: setmana d’avaluació
8-9-12-13-14 gener: setmana d’avaluació
Primera prova: qüestionari (30%).
Segona prova: presentació en grups dels desafiaments treballats (30%).
Realitazió exposició Hannaha Arendt (30%)
Participació a classe: 10%
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.s activity, regardless of any disciplinary process that may take place.
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica o cerca d’informació, correcció de textos o traduccions, a
criteri del professorat.
L’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i
el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.”
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb
0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes
d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Gunther Anders: L’home dalt del pont, Club Editor, 2023
La obsolecencia del hombre, Pre-Textos, 2011
Hannah Arendt, Reponsabilidad personal bajo la dictatura, enLa responsabilidad personal y colectiva, Pagina indómita 2020
-La desobediència civil, Lleonard Muntaner, 2022
- La condicó humana, Edicions 62, 2023
Kate Crawford,Atlas de la IA, Ned, 2023
Etienne de-La-Boetie. Discurso de la servidumbre voluntària
Silvia Federici, Tornar a encantar el món, Tigre de paper, 2019
Screćko Horvat , Després de l’apocalipsi, Arcadia, 2021
Yuk Huy Fragmentar el Futuro, Caja negra, 2020
Emilio Santiago, Contra el mito del colapso ecológico, Arpa, 2023
Vandana Shiva, Qui alimenta el món en realitat. Tigre de paper, 2023Yuk Huy Fragmentar el Futuro, Caja negra, 2020
Anna Tsing, La seta del fin del mundo, Capitan Swing, 2016
No n'hi ha
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |