Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Humanitats | OT | 3 |
Humanitats | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Atès que l'estudiant ha demostrat, mitjançant l'obtenció dels crèdits corresponents a les assignatures de formació bàsica, haver adquirit les competències bàsiques, ha de ser capaç d'expressar-se amb propietat, coherència i correcció oralment i per escrit.
Els objectius principals d’aquest curs són dos.
El primer és que l’alumnat es familiaritzi amb tots els processos que duu a terme una editorial per contractar, editar i comercialitzar un llibre.
El segon se centra específicament en les tècniques editorials que s’utilitzen per tractar els textos, aplicant coneixements lèxics, morfosintàctics, textuals, retòrics i de variació lingüística en la revisió i edició de textos destinats a ser publicats.
I. EL MÓN EDITORIAL
Què és una editorial? L’edició a Espanya: estructura d’una empresa editorial; tipus d’editorials; panorama de la lectura a Espanya.
El llibre: llibre per encàrrec, llibre espontani, premis; informes de lectura, contractes; segells i col·leccions; best-sellers; ficció, no-ficció; agents i fires.
Procés editorial: comitè editorial; drets d’autor i propietat editorial; contractes.
Producció del llibre: edició; traducció; correcció d’estil; correcció ortotipogràfica; grafisme; coberta, paper, impremta.
Comercialització: venda, distribució, premis, premsa, preu fix, descomptes.
Noves tecnologies.
II. TÈCNIQUES EDITORIALS
Eines per a la correcció del text: diccionaris, manuals de llengua, eines disponibles a la xarxa.
Revisió del text: ortogràfica, morfosintàctica, lèxica.
Aspectes editorials de la correcció d’un text
El procés de correcció: originals, proves (signes de correcció).
Signes tipogràfics i ortotipografia.
Signes ortogràfics auxiliars: guions, parèntesis, ratlla, asterisc, etc.
Ús de majúscules i minúscules.
Ús de cometes, cursives, versaletes i negreta.
Abreviatures, sigles, símbols i acrònims.
Noms propis: antropònims, topònims, etc.
Expressions numèriques.
Ètica de la comunicació escrita: citacions, bibliografies.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
controls i exercicis pràctics a l'aula | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
treball editorial | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
preparació dels exercicis pàctics de classe | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis pràctics: edició textos | 20% | 10 | 0,4 | 1, 6 |
Exercicis pràctics: promoció i màrketing editorial | 20% | 10 | 0,4 | 2, 6 |
Informe de lectura | 30% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Treball individual | 30% | 20 | 0,8 | 3, 4, 5 |
Avaluació única
1. Treball final: 40%
2. Treball d’edició: 20%
3. Treball de màrqueting: 20%
Avaluació contínua:
1. Exercicis pràctics a l’aula: edició de textos: 20%
2. Exercicis pràctics a l’aula: promoció i màrqueting editorial: 20%
3. Treball individual: 30%
4. Informe de lectura: 20%
Per superar l’assignatura, caldrà realitzar totes les activitats i lliurar-les dins el termini establert. La nota mínima requerida per aprovar cada pràctica i considerar-la a la mitjana ha de ser igual o superior a 4 punts.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30 % de les activitats d’avaluació.
La reavaluació només serà possible per a l’alumnat que hagi completat almenys el 60 % de les activitats avaluatives aprovades. En cap cas es podrà repetir el treball final durant la reavaluació. S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada
En cas que l’estudiant cometi qualsevol tipus d’irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació en un acte d’avaluació, aquest serà qualificat amb 0, independentment del procés disciplinari que pugui derivar-se’n. Si es verifiquen diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. En aquesta assignatura no està permèsl’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases.Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d’honestedat acadèmica i comportarà que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Si les proves no es poguessin fer presencialment, s’adaptarà el seu format (sense alterar-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i la participació a classe es faran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l’alumnat tingui accés a aquests recursos o li oferirà altres alternatius.
Badia, Jordi, Núria Brugarolas, R. Torné i X. Fargas, El llibre de la llengua catalana, Castellnou, Barcelona, 2004.
Mestres, Josep Maria, Joan Costa, Ricard Fité i Mireia Oliva, Manual d'estil. La redacció i l'edició de textos, Eumo, Vic-Barcelona, 2009.
Fundación del Español Urgente, Manual de español urgente, Cátedra, Madrid, 2008 o https://www.fundeu.es
Gaskell, Philip, Nueva introducción a la bibliografía material, Trea, Gijón, 1998.
Martínez de Sousa, José, Manual de estilo de la lengua española, 3o ed. corregida y ampliada, Trea, Gijón, 2007.
—, Ortografía y ortotipografía del español actual, Trea, Gijón, 2004.
Pujol i Solà, Josep M., Ortotipografia. Manual de l'autor, l'autoeditor y el dissenyador, Barcelona, Columna, 2003.
No.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |