Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Idioma Modern I (Grec Modern)
Codi: 100044
Crèdits: 6
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Història de l'Art |
OT |
3 |
Història de l'Art |
OT |
4 |
Musicologia |
OT |
3 |
Musicologia |
OT |
4 |
Arqueologia |
OT |
4 |
Filosofia |
OT |
3 |
Filosofia |
OT |
4 |
Antropologia Social i Cultural |
OT |
3 |
Antropologia Social i Cultural |
OT |
4 |
Història |
OT |
4 |
Humanitats |
OT |
3 |
Humanitats |
OT |
4 |
Ciències de l'Antiguitat |
OT |
4 |
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística |
OT |
4 |
Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
3 |
Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
4 |
Estudis Anglesos |
OT |
3 |
Estudis Anglesos |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
Estudis de Català i Espanyol |
OT |
3 |
Estudis de Català i Espanyol |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Objectius
- Introduir els estudiants en la llengua i la cultura grega moderna
- Dotar els estudiants dels coneixements bàsics de morfosintaxi i lèxic perquè siguin capaços de llegir i comprendre textos senzills
- Assolir la interacció fluida en situacions comunicatives bàsiques
- Aproximar els estudiants a la cultura grega moderna (literatura, música, gastronomia, paisatges, idisiosincrasia …)
- Gaudir de l’aprenentatge de la llengua viva més antiga d’Europa
Competències
Història de l'Art
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Musicologia
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Arqueologia
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filosofia
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Antropologia Social i Cultural
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Història
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Humanitats
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Ciències de l'Antiguitat
- Expressar-se oralment i per escrit en el llenguatge específic de la història, de l'arqueologia i de la filologia, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Llengua i Literatura Espanyoles
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis Anglesos
- Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües (exceptuant-ne l'anglès).
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Català
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis de Català i Espanyol
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Francès
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Resultats d'aprenentatge
- Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
- Elaborar un discurso organizado y correcto, oralmente y por escrito, en la lengua correspondiente.
- Expressar-se a la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup petit.
Continguts
- L’alfabet. Precedents. Pronúncia de les lletres. Diftongs i grups consonàntics.
- Morfosintaxi nominal bàsica. Flexió (els casos). Gènere i nombre. L’article.
- L’adjectiu. L’adverbi.
- Morfisintaxi verbal bàsica. Present actiu i passiu. Futur i subjuntiu.
- Vocabulari bàsic
- Cultura : breu historia recent de Grècia; literatura i música; paisatge i gastronomia
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Introducció a la gramàtica bàsica |
46,75
|
1,87 |
1, 4, 5
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Audiovisuals |
29
|
1,16 |
1
|
Expressió escrita i comprensió lectora |
30
|
1,2 |
1, 4, 5
|
Expressió oral |
20
|
0,8 |
1, 4, 5
|
Lèxic |
20
|
0,8 |
4, 5
|
Aquest curs vol ser una introducció en l’aprenentatge de la llengua grega moderna sense requeriment de coneixements previs. Basat en l’adquisició d’una gramàtica de base i d’un vocabulari fonamental, té com a finalitat fornir l’alumne de les eines necessàries per tal que assoleixi un vocabulari bàsic i uns coneixements de gramàtica suficients que li permetin un posterior aprofundiment en la llengua grega moderna, al temps que se l'introdueix a la seva cultura. Es potenciarà especialment la vessant oral, per tractar-se d’una llengua ‘viva’, atès que l’ús viu de la llengua facilita l’aprenentatge de vocabulari, que ajudarà també, i de manera particular, aquells estudiants que cursin assignatures de grec clàssic.
Nota: es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Examen parcial 1 |
30% |
1,5
|
0,06 |
1, 3, 4, 5
|
Examen parcial 2 |
35% |
1,5
|
0,06 |
1, 3, 4
|
Pràctica escrita |
20% |
1
|
0,04 |
1, 2, 3, 4, 5
|
prova oral |
15% |
0,25
|
0,01 |
1, 3, 4
|
Es faran dos exàmens parcials. El primer a finals d'octubre amb la meitat de la matèria del curs. El segon a principis de gener amb la segona meitat de la matèria. El segon examen també tindrà valor de reavaluació del primer. El primer examen tindrà un valor del 30%, el segon del 35%. A més hi haurà una prova oral del 20% i un 15% d'activitats i participiació regulars.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Altres consideracions:
-
Procediment de revisió de les qualificacions: En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.*
-
Procediment de recuperació [posa-hi el que vulguis (a les instruccions tens algunes idees), però sí has de fer constar el següent pràgraf]: Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
-
Condicions per a la qualificació de "no avaluable": L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.**
- L'ús d'IA quedarà limitat puntualment a activitats concretes ja previstes.
Bibliografia
Materials propis.
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
1 |
Català |
primer quadrimestre |
tarda |
(TE) Teoria |
1 |
Català |
primer quadrimestre |
tarda |