Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Humanitats | OT | 3 |
Humanitats | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Temari1. A què anomenem cultura? Schiller, Freud, Adorno i Mead/Benedict.2. La Modernitat com a cultura: Baudelaire3. Origen i fi de la cultura capitalista: Prometeu, Faust i Don Giovanni. Nancy Fraser en les escletxes del sistema a. Construcció i crítica del gran imaginari burgès XIX-XX.b. El totalitarisme com a matriu cultural del s.xx c. Filosofia en femení i singular: Arendt i Zambrano o la cultura en l'exili.
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistrals | 50 | 2 | 5, 6, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració treball de curs | 18 | 0,72 | 1, 4, 8 |
Tutories al despatx (grup) | 4 | 0,16 | |
Tutories al despatx (personal) | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació exàmens | 24 | 0,96 | 6 |
Lectura bibliografia i apunts campus virtual | 42 | 1,68 | 1, 2, 6, 8 |
Tot i que en les classes es tracten temes transversals i es promou un aprenentatge coherent de la interrelació entre cultura i filosofia, les classes s’organitzen com sessions amb estructura pròpia, sempre a la recerca del diàleg amb l’estudiant.
Les activitats formatives seran de tres tipus:
A- Dirigides
B- Supervisades (s'hauran d'adaptar, si cal, en el percentatge més adient, a la docència virtual, a través dels diversos sistemes existents (teams, powerpoints narrats, vídeos, podcasts... etc)
C- Autònomes.
1. Les classes impartides pel professor pretenen la màxima participació del conjunt de la classe.En el cas que es doni un entorn de no- presencialitat o semipresencialitat es prendran les mesures oportunes perquè l'alumne assoleixi tots els seus resultats d'aprenentatge.
2. Les exposicions s’enfocaran de forma i manera que facin possible el màxim d’interacció crítica i constructiva amb el conjunt de l’assignatura.
Es proposen diverses metodologies docents innovadores, com ara la celebració d'un Congrés sobre la matèria a final de curs, l'ús de la gamificació i de les classes inverses.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA)
exclusivament en :tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les
traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines
emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de
l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA enaquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat
acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos
de gravetat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Abstracs i comentaris de text | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 8 |
Discussió en grups | 10% | 1 | 0,04 | 1, 4, 6, 8 |
Exàmens (1 prova escrita) | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 5, 8 |
Presentació oral i escrita del treball de curs | 40% | 2 | 0,08 | 4, 7, 8 |
El primer bloc es valorarà de la seguent forma:
A. Farem una prova escrita a classe que valdrà 2 (20% de la nota de curs)
La revisió voluntària de l'examen començara el primer dia lectiu posterior a la publicació de les notes en el CV. Mitjançant una nota, paral·lela, s´indicaran horaris i dies d´atenció.
El segon bloc serà avaluat a partir dels següents criteris:
A. 4 punts de treball en grup: 2 punts treball escrit (20% de la nota final) 2 punts exposició oral (20% nota final) Entrega la penúltima setmana de curs. Defensa oral l'última setmana de curs. En cas de no poder-se realitzar la defensa oral per l'absència de presencialitat, es fara de forma virtual. La revisió voluntària de la feina començarà el primer dia lectiu posterior a la publicació de les notes en el CV. Mitjançant una nota, paral·lela, s'indicaran horaris i dies d'atenció.
B. 3 punts (1x3) 30% de la nota final qüestions proposades a classe, comentaris de text (al llarg del curs) i discussions en grup via fòrum . La revisió voluntària de les qüestions començarà el primer dia lectiu posterior a la publicació de les notes en el CV. Mitjançant una nota, paral·lela, s'indicaran horaris i dies d'atenció.
C. 1 punt (10% de la nota final) per assistència, participació i resolució pro-activa de les discussions grupals o individuals vers l'assignatura.
Caldrà aprovar els dos blocs per fer-ho a l’assignatura. En cas contrari, serà necessari presentar-se ala recuperació.
La recuperació serà una prova general de tota la matèria exposada a classe. Per participar en la recuperació, és necessari haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats equivalent a un mínim de 2/3 parts de la qualificació final. La qualificació mínima, exigible, en la mitjana de l’assignatura serà de 3.5.
El treball només s’acceptarà si s’ha fet, prèviament, el procés de tutorització proposat pel docent.
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, "quan es consideri que l’estudiant no ha
pogut aportar prou evidències d’avaluació s’ha de qualificar aquesta assignatura com a no avaluable i alhora
la guia docent ha d’establir els criteris per assignar un no avaluable."
Es considerarà"no avaluable" a tot estudiant que no hagi presentat evidències d´avaluació (lliuraments o proves per escrit) en un mínim d´un 30% de l´assignatura.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluaciód’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums,wikisi/o discussions d’exercicis através de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'Estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
AVALUACIÓ ÚNICA
Tots aquells estudiants que es vulguin acollir a la modalitat d'avaluació única, caldrà que tinguin en compte els següents ìtems:
1.Hi haurà un sol dia per avaluar-los - la data exacta es facilitarà la primera setmana de curs.
2. El dia assenyalat s'hauran de lliurar les evidències o exercicis demanats durant el curs (3 punts = 30% de la nota)
3. Així mateix es farà un examen similar al proposat al llarg de l'assignatura, però incloent tota la màteria explicada i lliurada en forma d'apunts, powerpoints, conferencies i altre material al llarg del curs. (3 punts = 30 de la nota)
4. Es podrà participar en el Congrés en les mateixes condicions que la resta de la classe; de no acceptar aquesta modalitat , es farà de forma individual (ponència escrita) i s'exposarà (oralment, 20 m) el mateix dia de l'avaluació - després o abans de la prova escrita-, havent de fer el mateix procés de tutorització que tothom. (4 punts = 40% de la nota)
S’aplicarà el mateix criteri de no avaluable que per l’avaluació continuada.
La mormativa per accedir a la recuperació és la mateixa que regeix en l'avaluació continua.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l'avaluació continuada.
-Amaris Duarte, O (2021): Una poética del exilio. Hannah Arendt y María Zambrano. Barcelona. Herder.
-Arendt, H. (2006): Eichmann en Jerusalem. Madrid. Debolsillo
-Arendt, H. (2006): Los orígenes del Totalitarismo. Madrid. Alianza Editorial
-Beauvoir, S. de (2017). El segundo sexo. Madrid. Cátedra
-Beauvoir, S. de (2020): La mujer rota. Madrid. Lunwerg.
-Benedict, R. (1989): El hombre y la cultura. Barcelona. Edhasa
-Benhabib,S. (2017): Existeix el dret a tenir drets?. Barcelona.Breus 83. CCCB
-Bohannon,C. (2025): Eva. Barcelona. Seix Barral.
-Butler,J (2010): Violència d'Estat, Guerra, Resistència.Barcelona.Breus 40.CCCB
-Fraser, N. (2014): Repensar el capitalisme.Breus 70.Barcelona.CCCB
_Fraser,N. (2012): Sobre la justícia. Breus 57.Barcelona. CCCB
-Marzano,M (2008): La violència. Breus 23. Barcelona. CCCB.
-Mead, M. (1998): Masculino y Femenino. Barcelona. Minerva Ediciones.
-Mead, M. (2019): Cultura y compromiso. Barcelona. Gedisa
-Soto García, P (2023): María Zambrano. Barcelona. Herder.
- Zacarés Pamplano, A (2021): María Zambrano, filosofa de la generación del 27. Madrid. Antígona
-Zambrano M. (2019): La tumba de Antígona. Madrid. Alianza Editorial
Es farà ús - en cas que la virtualitat, així ho demani - de totes les plataformes de connexió telemàtica (teams, meet ,zoom, etc) per portar a terme el normal desenvolupament de la classe, així com de les eines de transport de dades (Wetransferd, per exemple) necessàries pel normal desenvolupament de l'assignatura.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |