Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Humanitats | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha.
Literatura Catalana és una assignatura de 6 crèdits que té l’objectiu que l’estudiant aprengui a contextualitzar els grans corrents de la literatura catalana dels segles XIX i XX en relació amb els seus precedents i amb les tradicions literàries universals.
A partir d'algunes de les obres més importants del període es vol fomentar la capacitat crítica de lectura i de contextualització.
A l’acabament del curs, l’estudiant haurà de ser capaç de:
(a) conèixer i situar històricament els autors, els gèneres i les obres més importants estudiats;
(b) comprendre el sentit de la tradició literària;
(c) entendre i comentar oralment els textos llegits;
(d) produir comentaris escrits sobre aquests textos.
L’assignatura forma part dels 60 crèdits nuclears programats per al segon curs dels estudiants d’Humanitats.
1. POESIA MEDIEVAL
2. LA CORT: HISTÒRIA, DIVULGACIÓ I CLASSICISME
3. NARRATIVA MEDIEVAL: GÈNERES I OBRES
4. EL MITE DE LA «DECADÈNCIA». EL RENAIXEMENT, LA CONTRAREFORMA I EL MANIERISME. EL BARROC. EL ROCOCÓ, LA IL·LUSTRACIÓ I EL NEOCLASSICISME
5. LA «RENAIXENÇA». EL ROMANTICISME. EL COSTUMISME. EL REALISME I EL NATURALISME
6. EL MODERNISME: CORRENTS I AUTORS
7. EL NOUCENTISME I L’AVANTGUARDA
8. ELS ANYS 30: DONA I LITERATURA; DIVERSIFICACIÓ DE GÈNERES
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari de les lectures | 20 | 0,8 | 3, 4, 8 |
Exposició del programa | 25 | 1 | 2, 4, 5, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de treballs escrits | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca bibliogràfica a les biblioteques i a Internet | 20 | 0,8 | 8, 10 |
Estudi dels apunts i de la bibliografia recomanada | 20 | 0,8 | 1, 6, 9 |
Lectura d'obres | 35 | 1,4 | 7, 9 |
Classe inversa.
Explicacions sobre el context històric, les tendències culturals i els aspectes més rellevants dels gèneres, els autors i les obres.
Discussió de qüestions problemàtiques i de les lectures.
Tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 6, 7, 9, 10 |
Examen final | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Treball | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
La nota d'assistència es determinarà en relació amb la presencialitat establerta per la normativa i valdrà un 10% de la nota de l’assignatura.
Els terminis del treball i d'altres activitats es concretaran a classe. A més, aquesta informació constarà al Campus Virtual, igual que les puntuacions de les activitats d'avaluació, que es podran revisar com s'indiqui. L'avaluació té en compte totes les competències relatives tant al contingut com a l'expressió en llengua catalana, que és la llengua en què s'imparteix l'assignatura i es realitzen totes les activitats d'avaluació.
S'obtindrà la qualificació de «no avaluable» si no s'ha lliurat més del 30% de les activitats d'avaluació.
D'acord amb la normativa de la UAB, «En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació [còpia, plagi, suplantació d’identitat...], es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0».
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Incloure fragments generats amb IA en qualsevol treball serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la notade l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
No es podran recuperar les activitats en què s'hagin comès irregularitats, la participació ni el treball.
Si s’ha obtingut una qualificació global com a mínim de 3,5 en l'avaluació continuada i s'han completatalmenys 2/3 parts del percentatge de les activitats d'avaluació (o totes, en l'avaluació única), es tindrà dret a la recuperació, en la qual la nota màxima de l'assignatura serà 5.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment, s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Avaluació única
Els procediments de recuperació i revisió seran els de l'avaluació continuada.
Lectures obligatòries (dossiers i els llibres que s’indicaran)
Estudis:
Broch, Àlex (dir.). Diccionari de la literatura catalana. Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2008. https://www.enciclopedia.cat.
Broch, Àlex (dir.). Història de la literatura catalana. Vol. 1-6. Barcelona: Enciclopèdia Catalana - Barcino - Ajuntament de Barcelona, 2013-2020.
Riquer, Martí de; Comas, Antoni; Molas, Joaquim (dir.). Història de la literatura catalana. Vol. 1-8. Barcelona: Ariel, 1984-1988.
Rossich, Albert (dir.). Panorama crític de la literatura catalana. Vol. 1-5. Barcelona: Vicens Vives, 2009-2010.
...
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |