Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317141 Direcció de Centres per a la Innovació Educativa | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s'han establert prerequisits per cursar aquesta assignatura
Dissenyar i desenvolupar investigacions per obtenir evidències enfocades a la millora de la gestió d'institucions educatives
El problema i els objectius de la investigació.
Introducció a la metodologia de recerca i el treball de camp.
Revisió de les principals tècniques i instruments per obtenir evidències.
Eines, estratègies i recursos per presentar i compartir les evidències.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Conferència | 4 | 0,16 | KA05 |
Tutories / Orientacions sobre com abordar l'estudi personal | 5 | 0,2 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
Tipus: Supervisades | |||
Fòrum debats | 5 | 0,2 | CA10, KA05, SA09, SA11 |
Resolució de casos, exercicis i problemes | 120 | 4,8 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles i informes | 60 | 2,4 | KA05 |
Resolució de casos, exercicis i problemes | 46 | 1,84 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
Aquest és un estudi semipresencial amb un alt percentatge de treball autònom i supervisat. Cada unitat te una durada de 3 setmanes, en aquest temps s’ha de participar en els fòrums de debat i resoldre les activitats que es plantegen.
Els informes que lliuren els i les estudiants, un per unitat, estan compostos per diverses activitats definides pel professorat responsable de cada unitat. A l’inici de cada unitat es facilita una rúbrica amb els criteris d'avaluació i amb el percentatge del seu valor en l'avaluació total de la unitat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració i desenvolupament de les activitats d'aplicació | 40 | 2 | 0,08 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
Elaboració i desenvolupament de les activitats de desenvolupament | 40 | 2 | 0,08 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
Participació i Implicació en els fòrums plantejats i en les sessions de seguiment de les unitats | 10 | 4 | 0,16 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
Reflexió personal en relació als aprenentatges realitzats en el mòdul i resolució d'activitats complementàries | 10 | 2 | 0,08 | CA10, CA11, KA05, SA09, SA10, SA11 |
En l'avaluació de la assignatura es tindran en consideració els següents criteris: la qualitat de les activitats realitzades, la participació en els fòrums, els aprenentatges assolits, la vinculació de les respostes amb la pràctica professional i la seva pertinència amb les finalitats i continguts del màster. A més és imprescindible mostrar una actitud compatible amb la professió educativa.
Per poder passar a la presentació i avaluació del TFM cal obtenir una nota mitjana en cadascuna de les assignatures superior a 5 i haver aprovat més del 80% de les unitats. Els treballs s'han de lliurar a l'aula moodle en el temps establert. La persona responsable de la unitat ha d'informar del resultat de la correcció en un període no superior als quinze dies posteriors al lliurament de la feina. A l'acabar les assignatures, se'ls donarà l'oportunitat de recuperar, si cal, les activitats no superades en cada unitat.
La copia o plagi, en qualsevol tipus de prova avaluativa, constitueixen un delicte i es penalitzarà̀ amb un 0 com a nota de l'assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la. Es considerarà̀ que un treball o activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà̀ que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text sense citar-ne les fonts, independentment que les fonts originaries siguin en paper o en format digital. http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html
Per aprovar aquesta assignatura, cal que es mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats es tindrà̀ en compte, la correcció́ lingüística, la redacció́ i els aspectes formals de presentació́. L’alumnat ha de ser capaç̧ d'expressar-se amb fluïdesa i correcció́ i ha de mostrar un alt grau de comprensió́ dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Cal lliurar les activitats d’aquesta assignatura en dos moments diferents. Les activitats de la unitat 4A es lliuraran com a màxim el 16/02/2025 a les 23:55 hora espanyola i les activitats de la unitat 4B es lliuraran com a màxim el 09/03/2025 a les 23:55 hora espanyola. En el cas de que la nota de les unitats resulti insuficient el professorat responsable del mòdul deixarà un termini de 15 dies per tal de que es puguin refer les activitats que no arribin al nivell exigible.
Els i les estudiants que vulguin acollir-se a l’avaluació única podran lliurar totes les activitats del mòdul el dia 8 de juny i podran acollir-se al mateix sistema de recuperació que s’ha arbitrat per a l’avaluació continuada.
Bell, J. i Waters, S. (2014). Doing your research project: A guide for first-time researchers (6a Ed.). McGraw-Hill Education.
Booth, W., Colomb, G., Williams, J., Bizup, J. i FitzGerald, W. T. (2016). The craft of research (4a Ed.). The University of Chicago Press.
Cohen, L., Manion, L. i Morrison, K. (2011). Research methods in education (7a Ed.). Routledge.
Creswell, J. W. y Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. California: SAGE Publications. ISBN: 1-4129-2791-9.
Denscombe, M. (2017). The good research guide for small-scale social research projects (5a Ed.). Open University Press.
Edwards, R. y Holland, J. (2013). What is Qualitative Interviewing? London: Bloomsbury Academic. ISBN: 978-1-7809-3852-3
Fraenkel, J., Wallen, N. E. i Hyun, H. (2015). How to design and evaluate research in education (9a Ed.). McGraw-Hill.
Guest, G., Namey, E.E. y Mitchell, M. L. (2013). Collecting Qualitative Data. A field manual for applied research. Los Angeles: Sage Publications. ISBN: 978-1-4129-8684-7.
Krueger, A. y Casey, M.A. (2015). Focus Groups: A practical guide for applied research. Nueva Delhi: Sage Publications. 5ª Edición.
López Noguero, F. (2002). El análisis de contenido como método de investigación. XXI, Revista de Educación, 4, 167-179.
Martínez-Carazo, P C. (2006) El método de estudio de caso. Estrategia metodológica de la investigación científica. Pensamiento y gestión. Universidad el Norte. (20), 165- 193. Recuperado de: Http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=64602005.
Martínez-Fernández, J.R. (2015). Introducción al análisis de datos cuantitativos en Ciencias Sociales. Madrid: Pearson. ISBN: 978-84-205-6453-1.
McMillan, J.H. y Schumacher, S. (2005). Investigación educativa. 5ª edición. Madrid: Pearson education. ISBN: 978-84-832-2687-2.
Miles, M. B, Huberman, A. M. y Saldaña, J. (2014). Qualitative data analysis: a methods sourcebook. Arizona State University: Sage Publications. 3ª edición. ISBN: 978-1-4522-5787-7
Montgomery, S. L. (2017). The Chicago guide to communicating science (2a Ed.). The University of Chicago Press.
Morgan, D. L. (1998). Practical strategies for Combining Qualitative and Quantitative Methods: Applications to Health Research. Qualitative Health Research, 8(3), 362-376.
O’Leary, Z. (2017). The essential guide to doing your research project (3a Ed.). Sage.
Wyse, D., Selwyn, N., Smith, E., i Suter, L. E. (2017). The BERA/SAGE Handbook of educational research. SAGE.
Yates, L. (2004). What does good education research look like? Situating a field and its practices. Open University Press.
No es requereix d'un programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |