Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Aquesta assignatura té com a objectiu que les persones que la cursin coneguin i aprofundeixin en la pràctica etnogràfica en el camp de la investigació i la intervenció psicosocial.
Com a objectius específics es defineixen els següents:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives i discussions grupals | 24 | 0,96 | CA10, CA11, KA11, KA12, KA13, KA14, SA08, SA09, CA10 |
Presentacions | 6 | 0,24 | CA10, KA11, KA13, KA14, SA08, SA09, CA10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | CA10, CA11, KA12, SA08, CA10 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs. Lectura d'articles i informes d'interès. Estudi personal. | 113 | 4,52 | CA10, CA11, KA11, KA12, KA13, KA14, SA08, SA09, CA10 |
Les metodologies docents podran combinar les següents formes de treball: seminaris i sessions magistrals, tutories individuals i col·lectives, elaboració i desenvolupament d'exercicis, presentació de projectes, lectura d'articles i/o informes d'interès i estudi personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1: Informe final | 50% | 0 | 0 | CA10, CA11, KA11, KA12, KA13, KA14, SA08 |
Ev2: Trabajo en grupo | 30% | 0 | 0 | CA10, KA11, KA13, KA14, SA09 |
Ev3: Seguiment aprenentatge | 20% | 0 | 0 | CA10, CA11, KA11, KA12, KA13, KA14, SA08, SA09 |
Aquesta assignatura s'avalua en base a tres evidències:
Ev1. Informe final (50% de la nota): Treball final individual on es plantejarà el disseny i metodologia del Treball Final de Màster. En el cas de l'itinerari d'intervenció psicosocial, aquesta investigació estarà dirigida a la intervenció, ja sigui en forma de diagnòstic o anàlisi de necessitats, o IAP (Investigació-Acció Participativa). Aquest treball final serà el mateix que es presenti en qualsevol de les altres dues assignatures optatives (A3a: “Perspectives Discursives per a la Investigació i la Intervenció Psicosocial” o A3c: “Perspectives Grupals i Comunitàries per a la Investigació i la Intervenció Psicosocial”). És a dir, un mateix treball serà avaluat des de dues assignatures en base a cadascuna de les rúbriques corresponents i tindrà, per tant, dues qualificacions: una per a cada assignatura des de la qual s'avalui.
Ev2. Treball en grup (30% de la nota): Exercici grupal sobre l'aplicació de les tècniques treballades a l'assignatura. Aquest exercici tindrà el format d'exposició pública a classe, en la data assenyalada amb antelació pel professorat.
Ev3. Seguiment aprenentatge (20% de la nota): Seguiment del treball final de l'assignatura amb el professorat tutor i consecució dels resultats d'aprenentatge de l'assignatura. Inclou la planificació del treball final, la revisió del borrador i la revisió de la versió final (en tots els casos sempre i quan es lliuri, com a mínim, deu dies abans de la data de lliurament marcada a Moodle).
AVALUACIÓ ÚNICA: L'avaluació única es presentarà el mateix dia que el treball final individual de l'assignatura. Els continguts seran avaluats en condicions similars de format i autoria (individual o col·lectiva), mitjançant l'entrega i/o presentació de les evidències Ev1 i Ev2.
QUALIFICACIÓ: Assignatura superada: Es considerarà superada si l'estudiant obté una nota mitjana igual o superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació. Avaluable: Es considerarà avaluable si l'estudiant ha presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior al 40% del total de l'assignatura. No avaluable: Es considerarà no avaluable si el pes de les evidències presentades és inferior al 40% del total de l'assignatura.
Reavaluació: No hi ha reavaluació d'aquesta assignatura.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html.
Adams, T. E., & Herrmann, A. F. (2023). Good Autoethnography. Journal of Autoethnography, 4(1), 1-9.
Agar, M. (1996). The professional stranger: an informal introduction to ethnography (2nd ed). San Diego: Academic Press.
Alexander, B. K. (2013). Etnografía performativa: La representación y la incitación de la cultura. En Las estrategias de investigación cualitativa: Manual de investigación cualitativa Vol. III (pp. 94-153). Barcelona: Gedisa.
Apud Peláez, I. E. (2013). Repensar el método etnográfico: hacia una etnografía multitécnica, reflexiva y abierta al diálogo interdisciplinario. ANTÍPODA. Revista de Antropología y Arqueología, (16), 213-235.
Ardèvol, E.; Bertrán, M.; Callén, B. i Pérez, C. (2003). Etnografía virtualizada: la observación participante y la entrevista semiestructurada en línea. Athenea Digital, 1(3), 72–92.
Denzin, N. K. i Lincoln, Y. S. (coords.). (1994/2013). Manual de investigación cualitativa. Barcelona: Gedisa.
Ellis, C., Adams, T. E., i Bochner, A. P. (2015). Autoetnografía: un panorama. Astrolabio, (14), 249-273.
Emerson, R. M., Fretz, R. I., i Shaw, L. L. (1995). Writing Ethnographic Fieldnotes. Chicago: The University of Chicago Press.
Goodall, H. L. (2001). Writing the New Ethnography. Qualitative Research, 1(1), 111-114.
Hammersley, M., i Atkinson, P. (2009).Etnografía: Métodos de investigación. Barcelona: Paidós Ibérica.
Hine, C. (2004). Etnografía virtual. Barcelona: UOC.
Østern, T. P., Jusslin, S., Nødtvedt Knudsen, K., Maapalo, P., & Bjørkøy, I. (2023). A performative paradigm for post-qualitative inquiry. Qualitative Research, 23(2), 272-289. https://doi.org/10.1177/14687941211027444
Pellicer, I, Rojas, J.., & i Vivas, P. (2012). La deriva: una técnica de investigación psicosocial acorde con la ciudad contemporánea. Boletín de Antropología Universidad de Antioquia, 27(44), 144-163.
Pellicer, I., Vivas-Elias, P., i Rojas, J. (2013). La observación participante y la deriva: dos técnicas móviles para el análisis de la ciudad contemporánea. El caso de Barcelona. EURE (Santiago), 39(116), 119-139.
Ropert, M. T., Pinto de Carvalho, L., i Pellicer, I. (2022). Micropolíticas del movimiento: aportes metodológicos desde la investigación cualitativa crítica. Anuario de Psicología/The UB Journal of Psychology, 52(1).
Van Maanen, J. (2011). Tales of the field: on writing ethnography (2nd ed). Chicago: University of Chicago Press.
Wolcott, H. F. (2008). Ethnography: a way of seeing (2nd ed). Lanham: Altamira Press.
Aquesta assignatura fomenta l'ús de programari lliure per raons ètic-polítiques. Recomanem que els i les estudiants utilitzin eines lliures.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |