Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits per a cursar l'assignatura
En aquesta assignatura, obligatòria per a l'especialitat de Recerca en Psicologia Social, es revisen els corrents de pensament recents que aporten aproximacions noves a l'anàlisi dels fenòmens i problemàtiques psicosocials. La discussió sobre les diferents perspectives teòriques desenvolupades en el camp de la psicologia social contemporània permetrà a l'estudiantat comprendre les potencialitats i limitacions d'aquestes aproximacions per a l'abordatge del seu objecte d'estudi.
Continguts:
● Perspectives contemporànies en psicologia social.
● Anàlisi sociohistòric de les possibilitats d'acció i transformació social.
● Aproximació als fenòmens, problemàtiques i necessitats socials des de les perspectives construccionistes i postconstruccionistes.
● Comprensió, definició i transformació de la realitat social des de les perspectives feministes
● Aportacions de la sociologia del coneixement científic per a la comprensió i transformació dels fenòmens psicosocials.
● Implicacions de les concepcions de subjecte per a l'acció i transformació psicosocial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrates i discussions grupals | 27 | 1,08 | CA04, CA05, KA03, KA04, SA04, CA04 |
Exposicions orals | 3 | 0,12 | KA04, SA04, KA04 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7 | 0,28 | KA03, KA04, KA03 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca de informació | 12 | 0,48 | |
Elaboració de treballs | 50 | 2 | CA04, CA05, KA03, KA04, CA04 |
Lectura de material com articles, webpages... | 50 | 2 | CA05, KA03, KA04, CA05 |
Metodologia
La metodologia docent i les activitats formatives són les següents:
-Classes magistrals
-Seminaris (discussió grupal)
-Exposicions orals
-Tutories
-Elaboració de treballs
-Lectura d'articles, llibres i informes d'interès
-Estudi personal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de investigación | 50% | 0 | 0 | CA04, CA05, KA03, KA04 |
Presentació oral | 30% | 1 | 0,04 | CA05, KA03, KA04, SA04 |
Seguiment d'aprenentatge | 20% | 0 | 0 | CA04, KA04 |
Evidències d'Aprenentatge
EV1. Informe d'investigació. Presentació d'un informe d'investigació individual escrit on es valora la justificació teòrica i l'implementació técnica de les nocions escollides com a marc teòric del projecte d'investigació. Es presentarà al final del semestre.
EV2. Presentació Oral. Presentació oral en grup de l'aplicació d'un concepte teòric, valorant els seus punts forts i febles en el moment de la seva aplicació estructural. Es presentarà a l'última sessió de treball.
EV3. Seguiment del treball final de l'assignatura amb el professorat tutor i consecució dels resultats d'aprenentatge de l'assignatura. Inclou la planificació del treball final, la revisió de l'esborrany i la revisió de la versió final (en tots els casos sempre i quan es lliurin com a mínim deu dies abans de la data de lliurament marcada a Moodle).
Qualificació
Assignatura superada: L'assignatural es considerarà superat si l'estudiant obté una nota mitjana superior a 5 en el conjunt de les proves d'avaluació.
Avaluable: Es considerarà Avaluable l'estudiant que hagi presentat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o superior 40% del total de l'assignatura.
No avaluable: Es considerarà No avaluable el fet que encara que l'estudiant hagi presentat vàries proves el pes total en relació amb el conjunt de l'assignatura sigui inferior al 40%.
Reavaluació: No hi ha reavaluació
L'assignatura ofereix la possibilitat d'acollir-se a una avaluació única. Aquesta consistirà en el lliurament en els diesque s'indiquin de:
-Un informe de recerca
-Un document escrit que reculli el que seria una presentació oral o comunicació preparada per a un congrés.
-Una nota de seguiment del tutor/a.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
A continuació es presenta una bibliografia bàsica que permet una aproximació propedèutica a l'assignatura. La bibliografia específica per a cada tema serà recomanada en cada sessió pel docent concernit.
-Butler, J. (2002) Cuerpos que importan: sobre los límites materiales y discursivos del sexo. Buenos Aires: Paidós.
-Gergen, K. (1999) An Invitation to Social Construction. London: Sage.
-Latour, B. (2005) Reensamblar lo social. Buenos Aires: Manantial.
-Moscovici, S. (1975) Introducción a la Psicología Social. Barcelona: Planeta.
-Veyne, P. (2009) Foucault. Barcelona: Paidós.
No obstant això, per a discents que vulguin anar una mica més enllà dels textos propedèutics i realitzar lectures que ofereixin un marc conceptual similar al que es formularà a l'assignatura, recomanem les següents obres:
-Brown, S. & Stenner, P. (2009) Psychology without Foundations. London: Sage.
-Gough, B.; McFadden, M. & McDonald, M. (2013) Critical Social Psychology. An Introduction. London: Palgrave.
-Gough, B. (Ed.) (2017) The Palgrave Handbook of Critical Social Psychology. London. Palgrave.
-Passoth, J.; Peuker, B. & Schilmeier, M. (Eds.) (2014) Agency without Actors. New Approaches to Colective Action. London: Routledge.
No es fa servir cap programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |