Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
3500084 Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals | OT | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
A banda de complir els requisits generals del programa del màster, pel que fa al coneixement de l'idioma i altres habilitats, optar per aquest mòdul comporta una disposició a participar activament a classe així com un viu interès per temàtiques referents als processos que generen el significat dels textos, la manera d'establir-los, transmetre'ls i els debats que generen en la societat actual.
Aquest curs ofereix una introducció a l'anàlisi crítica de textos acadèmics de literatura i lingüística angleses.
Objetius específics:
Aquest curs introductori a la lectura crítica de textos acadèmics analitza una varietat de textos que tracten la temàtica de l'impacte del capitalisme sobre les formes de vida i el llenguatge, en particular la literatura i la (socio)lingüística.
El curs es divideix en dues parts corresponents als dos períodes cronològics principals que s'estudien: la primera part cobreix la primera modernitat (segles XVI i XVII); la segona la post-modernitat contemporània.
PART 1: Lectures crítiques de la primera modernitat (25 setembre-28 octubre)
Dr Jordi Coral
1. Introducció: Els discursos del valor i el preu a la primera modernitat
2. Poesia lírica i mercat emergent segons la crítica literària recent
3. Una lectura crítica dels Sonnets de Shakespeare
4. "Academic reading circles" (ARC): La recepció i influència dels Sonnets de Shakespeare (“The Portrait of Mr W.H.” d'Oscar Wilde)
PART 2: Lectura crítica en (socio)linbgüística inglesa (30 octubre-2 desembre 2024)
Dra. Maria Rosa Garrido Sardà
1. Introducció: Conceptes i teories clau
2. Estratègies de lectura acadèmica: Avaluació de fonts
3. Lectura crítica: Anàlisi en profunditat de texts
4. "Academic reading circles": Discursos i subjectivitats neoliberals
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercicis pràctics | 16,25 | 0,65 | CA18, CA19, KA20, SA27, SA29, CA18 |
Presentació de conceptes teòrics | 15 | 0,6 | KA19, KA21, KA19 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi crítica de textos | 10 | 0,4 | CA18, CA19, KA21, SA28, SA29, CA18 |
Debats sobre textos acadèmics | 15 | 0,6 | SA27, SA28, SA27 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de projectes | 30 | 1,2 | CA19, SA27, SA28, SA29, CA19 |
Lectura de textos acadèmics | 38,75 | 1,55 | KA19, KA20, KA21, KA19 |
La metodologia d'aquesta assigntura serà principalment dialògica. S'espera que l'alumnat contribueixi activament als debats a classe i que completin totes les lectures preparatòries.
Utilitzarem el Cercles de Lectura Acadèmica (Academic Reading Circles) com a metodologia perquè l'alumnat analitzi en profunditat textos acadèmics. Grups de 5 estudiants llegiran el mateix text i a cada persona se li assignarà un rol diferent per a la preparació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig (Part 1) | 40% | 0 | 0 | KA19, KA21, SA27, SA28, SA29 |
Participació activa | 20% | 0 | 0 | CA18, CA19, KA20, SA27, SA28 |
Portfoli (Part 2) | 40% | 0 | 0 | CA18, CA19, SA27, SA28, SA29 |
L'AVALUACIÓ dels progressos de l'estudiandat es durà a terme segons els següents criteris i percentatges:
a) Treball de curs (corresponent a la primera meitat del mòdul) 40%
b) Portfoli (corresponent a la segona meitat del mòdul) 40%
c) Assistència i participació activa a classe en debats, etc. (primera i segona part del mòdul) 20%
NO AVALUABLE:
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació, és a dir, no hagi realitzat cap dels dos exàmens.
RECUPERACIÓ:
La recuperació es realitzarà ítem per ítem amb les condicions següents per optar a la recuperació caldrà haver superat o bé el treball o bé l'exercici corresponent a la segona part del mòdul, amb una nota no inferior a 5 en el cas de l'exercici aprovat i no inferior a 3,5 en el del suspès.
L'alumnat que no hagi superat un dels dos exercicis obligatoris caldrà que el recuperi, fins i tot si la nota mitjana provisional del curs és igual o superior a 5. Els ítems amb una nota inferior a 3,5 no seran recuperables.
L'alumnat que opti a la recuperació obtindrà una nota mitjana final de curs d'un 5 com a màxim. No es pot optar a la recuperació per a pujar nota en aquells casos en què s'han superat totes dues proves.
Les presentacions i activitats orals a classe queden excloses de la recuperació, és a dir, no són recuperables i l'alumnat haurà de portar-les a terme eldia establert al calendari acordat prèviament a classe.
AVALUACIÓ ÚNICA:
L'alumnat que opti per aquesta modalitat serà avaluat segons els criteris següents:
(1) Treball escrit sobre la primera part del curs (40% de la nota final)
(2) Portfoli sobre la segona meitat del curs (40% de la nota final)
(3) Presentació oral a classe (20% de la nota final)
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que en el cas de l’avaluació continuada.
PLAGI: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència delprocés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Bibliografia de curs:
Durant el semestre es proporcionaran referències bibliogràfiques específiques per a cadascun dels temes principals tractats a classe.
(*) Accessible a través de la pàgina web de la nostra biblioteca (Biblioteca d'Humanitats (UAB))
BIBLIOGRAFIA GENERAL
DiYanni, Robert and Brost, Anton (2017). Critical Reading Across the Curriculum: Humanities. Wiley.
Wallace, Mike and Wray, Alison (2021, 4th Ed). Critical Reading and Writing for Postgraduates. Sage.
https://subjectguides.york.ac.uk/critical/reading
PRIMERA PART
Barkan, Leonard (2022). Reading Shakespeare Reading Me. Fordham University Press.
Crawford, Hannah et al (2016). On Shakespeare's Sonnets: A Poets' Celebration. Bloomsbury.
Kingsley-Smith, Jane (2019). The Afterlife of Shakespeare's Sonnets. Cambridge University Press. (*)
Newstock, Scott (2020). How To Think Like Shakespeare. Princeton University Press.
Patrick, Cheney (2007). The Cambridge Companion to Shakespeare's Poetry. Cambridge University Press. (*)
Post, Jonathan F.S. (2007). Shakespeare's Sonnets and Poems: A Very Short Introduction. Oxford University Press.
Smith, Emma (2020). This is Shakespeare. Pantheon Books.
Vendler, Helen (1999). The Art of Shakespeare's Sonnets. The Belknap Press.
Wells, Stanley and Edmondson, Paul (2004). Shakespeare's Sonnets. Oxford Shakespeare Topics,Oxford University Press.
Wilde, Oscar (2010). The Complete Short Stories, ed. John Sloan. Oxford World's Classics, Oxford University Press.
SEGONA PART
Day, Trevor (2023, 3rd. Ed). Success in Academic Writing. Bloomsbury.
Fairbairn, Gavin and Winch, Christopher (2011, 3rd. Ed.). Reading, Writing and Reasoning: A Guide for Students. Open University Press.
Freire, Paolo (1987). The Importance of the Act of Reading. In Paolo Freire and Donaldo Macedo (Eds.), Literacy: Reading the Word and the World (pp.29-36). Bergin & Garvey.
Gee, James P. (2015). Discourse, Small d, Big D. In The International Encyclopedia of Language and Social Interaction. Wiley.
Gee, James P. (2023). Discourse and “the New Literacy Studies”. In Michael Handford and James P. Gee (Eds.), The Routledge Handbook of Discourse Analysis (2nd Ed.). Routledge. (*)
Martín Rojo, Luisa & Del Percio, Alfonso (Eds.) (2019). Language and Neoliberal Governmentality (pp. 1–26). Routledge.
No es preu l'ús de programa específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |