Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
3500084 Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumnat ha d'aprovar totes les assignatures del Màster per poder defensar el seu TFM.
El TFM és un treball de recerca original i individual. Els objectius del mòdul TFM són els següents:
(a) Ajudar l'estudiantat a triar el tema de recerca i el supervisor segons les preferències i els punts forts.
(b) Guiar l'estudiantat per dur a terme recerca en literatura y cultura anglesa, lingüística i ús i adquisició de la llengua, amb un èmfasi especial en els contextos multilingües i les perspectives socioculturals.
(c) Formar l'estudiantat per treballar de forma autònoma seguint la guia del supervisor.
L'estudiantat haurà de produir un treball de recerca original (tesina o TFM) d'entre 45 i 60 pàgines i haurà de citar un mínim de 20 fonts secundàries. El TFM pot estar relacionat amb qualsevol de les assignatures incloses en el programa de Màster i/o dins de l'àrea d'expertesa del professorat del programa.
L'alumnat de l'àrea de Llengua/Lingüística pot triar dur a terme un TFM de caire empíric (un estudi experimental o etnogràfic amb un report escrit final) o un treball de tipus teòric (per exemple, un assaig crític sobre l'estat de la qüestió que podria incloure dades descriptives i argumentació lingüística). L'alumnat de l'àrea de Literatura i Cultura durà a terme un treball sobre un tema acordat dins la seva àrea (per exemple, sobre ètica ambiental, gènere i cos, o conflicte, guerra i trauma en el discurs narratiu i d'altres temes relacionats amb la literatura en llengua anglesa i estudis crítics o culturals).
A començaments del curs acadèmic es publicarà una llista de possibles temes. Es proporcionarà assessorament per a l'elecció de tema i supervisor/a de la tesina de màster.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Preparació, redacció i defensa del TFM | 325 | 13 | CA11, CA32, CA33, KA32, KA33, KA34, SA42, SA43, SA44, SA45, CA11 |
Reunions i consultes amb el/la supervisora, reunions informatives | 50 | 2 |
EL TFM seguirà el format i l'estructura d'un treball d'investigació. Haurà d'incloure uns objectius, estat de la qüestió o marc teòric, metodologia, resultats o anàlisi, discussió i conclusions.
La versió final del TFM tindrà una extensió màxima d'unes 60 pàgines (2.100 caràcters / pàgina), descomptats els agraïments, bibliografia i informació complementària (imatges, gràfics, appèndixs, etc.).
El TFM ha de seguir les guies d'estil i d'escriptura del Departament. Tant la redacció del treball com l'exposició oral el dia de la defensa han de ser en anglès.
CALENDARI
Octubre: Reunió general amb el/la Coordinadora/del TFM i presentació dels possibles temes o àrees d'investigació que pot supervisar el professorat del Master. Els/les estudiants hauran d’analitzar els temes suggerits per al TFM per fer-ne la tria. En cas de dubte, la coordinació del màster serà la responsable d’orientar-lo i de propiciar la primera reunió amb el professorat tutor.
Novembre-Desembre: Assignació de supervisor/a. L'assignació es durà a terme de la següent manera: l'estudiant triarà tres possibles temes o àrees entre les possibilitats presentades pel professorat del màster i el coordinador assignarà un d'aquests tres temes (i el/la corresponent supervisor/a) a cada estudiant, en funció de les capacitats docents del professorat i de l'afinitat de les temàtiques.
Gener-Febrer: Proposta.
Març-Abril: 5-page slice (Literatura i Cultura) i Workplan (Llengua i Lingüística).
Maig-Juny: enviament de la versió preliminar del TFM (al tutor/a).
Finals de Juny: enviament de la versió final (en versió digital: un document PDF i un document Word (o processador de textos alternatiu)).
Juliol: defensa oral. La defensa oral tindrà una hora de duració, dins la qual l'estudiant farà una exposició d'uns 20 minuts, seguida de les preguntes i comentaris del tribunal i de les respostes de l'estudiant.
L'estudiantat tindrà reunions periòdiques i freqüents amb el supervisor/a per debatre i avaluar el progrés del TFM. Com a mínim, una reunió al mes. Això implica preparació activa per les sessions de supervisió i molt de treball autònom en la recollida de dades, anàlisi i escriptura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball de Fi de Master | 100% | 0 | 0 | CA11, CA32, CA33, KA32, KA33, KA34, SA42, SA43, SA44, SA45 |
Avaluació
El TFM s'ha de defensar oralment davant d'una comissió de dos membres que avaluaran el treball escrit i la defensa oral. Un cop finalitzada la defensa, i abans de fer l’avaluació, la comissió rebrà un informe valoratiu que el/la supervisor/a haurà emès sobre el procéss seguit per l’estudiant en el desenvolupament del TFM. L'estudiantat serà avaluat basant-se en el seu treball per escrit i en la seva presentació oral. L'avaluació es durà a terme mitjançant una rúbrica d'avaluació específica per a cada àrea(Llengua i Lingüística / Literatura i Cultura). Aquesta rúbrica estarà disponible al campus virtual del TFM (aula moodle).El percentatge d'avaluació de la part escrita és del 80%, i la de la presentació oral és d'un 20%. A l'hora d'avaluar el TFM i la seva defensa els examinadors faran servir la rúbrica, la qual serà lliurada a l’estudiant amb la nota del TFM un cop conclosa la defensa i la deliberació de la comissió.
L'estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d'avaluació.
El TFM només té una convocatòria i no pot ser recuperat.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d'avaluació no són recuperables.
El plagi total o parcial de qualsevol part del TFM es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
Per motius d'arxiu, d'ús responsable dels recursos i per respecte al medi ambient, els TFM es lliuraran en format digital (document PDF), a menys que algun dels lectors i/o examinadors demanin expressament rebre el TFM també en còpia de paper. El lliurament del TFM en format digital i, si escau, en paper, haurà de realitzar-se el mateix dia, el dia establert pel seu lliurament.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Tots els TFM amb una nota igual o superior a 9 poden optar a ser publicats al Dipòsit Digital de Documents (DDD) de la UAB. Per tal de fer-ho, l'estudiant haurà de signar i lliurar al coordinador/a de TFM el document de consentiment elaborat per la Biblioteca d'Humanitats i el document de “metadates”.
La qualificació de Matrícula d’Honor (MH) serà atorgada al TFM que obtingui la nota més alta o a més d’un si el nombre de matriculats ho permet. En cas d’haver-hi més d’un TFM amb la nota més alta, es trindrà en compte l’avaluació obtinguda en la resta de les assignatures del màster. Si persisteix l’empat, els TFM seran avaluats per la comissió del màster, que decidirà quin TFM mereix la MH.
El TFM està sotmès als mateixos processos de revisió ordinària i de revisió extraordinària de qualsevol altra assignatura del màster. En concret, l’estudiant que ho desitgi podrà demanar la revisió de l’avaluació del TFM que tindrà lloc en una reunió amb el/la coordinador/a del TFM i el/la president/a de la comissió d’avaluació.
Bailey, Stephen. 2021. Academic Writing for University Students. London: Routledge.
Bell, Judith. 2010. Doing your research project. A guide for first-time researchers in education, health and social science. London: Open University Press (5th Edition).
Galvan, Jose L. and Galvan, Melisa C. 2017. Writing Literature Reviews. A guide for Students of the Social and Behavioral Sciences. London: Routledge (7th Edition).
Hayot, Eric. 2014. The Elements of Academic Style. New York: Columbia University Press.
Hyland, Ken. 2008. English for Academic Purposes. An advanced resource book. New York: Routledge.
Swales, John and Christine Feak. 2000. English in Today's Research World. Ann Arbor: University of Michigan Press.
The Writing Center: Academic Writing Resources. Amherst College <https://www.amherst.edu/academiclife/support/writingcenter/resourcesforwriters>
Van Geyte, Els. 2013. Writing: Learn to write better academic essays. Academic Skills Series. London: Collins EAP.
Williams, Anneli. 2013. Research: Improve your reading and referencing skills. Academic Skills Series. London: Collins EAP.
Wray, Alison and Aileen Bloomer. 2006. Projects in Linguistics. A practical guide to researching Language. London: Hodder Education (2nd Edition).
L'assignatura no requereix un programari informàtic especialitzat.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.