Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Escriptura Acadèmica

Codi: 45348 Crèdits: 5
2024/2025
Titulació Tipus Curs
3500084 Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals OB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Cristina Pividori Gurgo
Correu electrònic:
mariacristina.pividori@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Tots els estudiants han de tenir un nivell C1 d'anglès o equivalent per seguir el curs i produir treballs al nivell requerit per a la seva tesi final de màster. S'espera que els estudiants participin activament i realitzin treballs pràctics amb textos avançats en els camps de la llengua i la literatura.


Objectius

L'objectiu d'aquest mòdul és permetre als estudiants assolir un nivell avançat de competència escrita en anglès acadèmic. Els estudiants treballaran amb estructures textuals complexes, estratègies retòriques i argumentatives, i qüestions de format i estil. També es familiaritzaran amb els aspectes essencials dels discursos acadèmics i literaris. Els estudiants adquiriran les habilitats fonamentals necessàries per dur a terme recerca d'alta qualitat en termes de contingut i metodologia. Es discutiran els camps de recerca actuals dins dels Estudis Anglesos, i s'organitzaran sessions sobre la cerca d'informació i la gestió de referències. Finalment, els estudiants aprendran a utilitzar de manera efectiva les principals eines que faciliten la investigació de qualitat.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA09 (Competència) Formular de manera autònoma propostes de recerca fent servir eines, procediments i estratègies d'argumentació i justificació científica presentades durant el curs.
  2. CA10 (Competència) Proporcionar crítica constructiva en entorns d'estudi i/o feina entre iguals.
  3. CA11 (Competència) Fer servir el llenguatge inclusiu i no discriminatori en les produccions acadèmiques.
  4. KA09 (Coneixement) Reconèixer les principals eines de cerca bibliogràfica i bases de dades rellevants en els diversos camps d'estudi de la lingüística, la literatura i la cultura angleses.
  5. KA10 (Coneixement) Descriure les modalitats i gèneres d'escriptura acadèmica principals en llengua anglesa per difondre els resultats de la recerca.
  6. SA13 (Habilitat) Aplicar els principis de citació acadèmica de forma adequada en les produccions escrites.
  7. SA14 (Habilitat) Fer servir les noves tecnologies de captació (catàlegs, bases de dades, bibliografies, revistes especialitzades) i gestió de referències per a desenvolupar arguments crítics en l'àmbit de l'escriptura acadèmica.
  8. SA15 (Habilitat) Analitzar els trets i objectius més destacats de l'escriptura acadèmica.
  9. SA16 (Habilitat) Compondre textos acadèmics en llengua anglesa clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, seguint les normes d'estil i mostrant un ús correcte dels mecanismes d'organització, articulació i cohesió del text.
  10. SA17 (Habilitat) Exposar oralment treballs acadèmics de forma clara, organitzada i adequada a l'àmbit lingüístic i/o literari.

Continguts

 

L'objectiu d'aquest curs és abordar les dificultats que els estudiants solen trobar quan fan recerca per primera vegada. El mòdul està dissenyat per animar els estudiants a formular un projecte de recerca, posar les seves conclusions per escrit (en forma d'un article 'publicable') i presentar-les a la resta de la classe. Està organitzat com una progressió des de les primeres etapes de la recerca fins a l'etapa final, és a dir, la finalització i revisió d'un article.

  1. El grup es dividirà en dos, depenent del tema de treball final de màster escollit (literatura/cultura o llengua):

    A) Research Module on Literature (2,5 ECTS)

    • Seminari impartit del 12/02 al 12/03 de 2025

    B) Research Module on Language (2,5 ECTS)

    • Seminari impartit del 13/02 al 13/03 de 2025. 
  2. Applied Academic Skills: From Lectures and Workshops to Libraries (2,5 ECTS)

A més, el mòdul inclou 4 conferències en línia (Joint Lecture Series), el PhD Winter Workshop  i una sessió de formació oferta per la biblioteca de Humanitats de la UAB. En aquesta part del mòdul, els estudiantsesfamiliaritzaran amb la comunitat de recerca a través d'una sèrie de tallers i classes presencials i en línia.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques 5 0,2 KA09, KA10, SA15, KA09
Conferències en línia i PhD Winter Workshop 16,25 0,65 CA10, KA10, SA14, SA15, SA17, CA10
Debats a classe 3 0,12 CA09, CA10, KA09, KA10, SA15, SA17, CA09
Tipus: Supervisades      
Exercicis pràctics en grups 15 0,6 CA09, CA10, CA11, KA09, KA10, SA13, SA15, SA16, CA09
Tutories 10 0,4 CA09, CA10, CA11, KA10, SA14, SA15, SA17, CA09
Tipus: Autònomes      
Curs de la biblioteca en línia 7 0,28 KA09, SA13, SA14, KA09
Deures, lectura i estudi 43,75 1,75 CA09, CA10, CA11, KA09, KA10, SA13, SA14, SA15, SA16, CA09

Aquest curs consta de dues parts:

  1. Formació específica en l’àrea de llengua o literatura/cultura, centrada en el desenvolupament d’habilitats acadèmiques específiques i l’ús de fonts de recerca relacionades amb cada disciplina.

  2. Activitats complementàries que inclouen quatre conferències en línia, el PhD Winter Workshop, la redacció d'un informe valoratiu de les conferències i el PhD Workshop, i una sessió de formació en línia oferta per la Biblioteca d’Humanitats de la UAB.

Les sessions específiques de l’àrea es estructuraran al voltant de les següents activitats:

  • Classes introductòries sobre conceptes teòrics fonamentals
  • Discussions a classe sobre lectures assignades
  • Exercicis pràctics
  • Presentacions orals i treballs escrits

Nota: Dins del calendari establert pel programa de màster, es reservaran 15 minuts d’una classe perquè els estudiants puguin avaluar els seus professors i els cursos o mòduls mitjançant qüestionaris.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Redacció d'informe (on PhD Winter Workshop and online lectures) 20% 4 0,16 CA09, CA10, CA11, KA09, KA10, SA13, SA14, SA15, SA16
Treballs escrits i presentacions orals (Lengua o Literatura) 80% 21 0,84 CA09, CA10, CA11, KA09, KA10, SA13, SA14, SA15, SA16, SA17

A) Research Module (Language or Literature) (80%)

Language

  • EAP Critical Discourse Analysis: 30%
  • Extended Abstract: 40%
  • Oral Presentation/Narrated PowerPoint Presentation: 30%

Literature

  • EAP Writing Practice (1. Writing your title(s); 2. Defining the gap; 3. Writing your thesis; 4. Defining key terms; 5. Evaluating your sources; 6. Selecting a critical approach; 7. TEEL paragraph; 8. Handling the Q&A): 30%
  • Extended Abstract: 40%
  • Oral Presentation/Pecha-Kucha: 30%

B) Attendance and Writing of Report Requirement (20%)

  • Attendance and the writing of a report on the online lectures and the PhD workshop, as well as the completion of the online library course.

SI US PLAU, TINGUEU EN COMPTE:

  • Tots els exercicis són OBLIGATORIS. L'entrega de qualsevol exercici invalida l'elegibilitat de l'estudiant per rebre una qualificació de "No avaluat/No presentat" al curs. En realitzar cada activitat d'avaluació, els professors informaran els estudiants (a Moodle) sobre els procediments a seguir per revisar totes les qualificacions atorgades i la data en què es durà a terme aquesta revisió. En el cas que les proves o exàmens no es puguin realitzar de manera presencial, s'adaptaran a un format en línia disponible a través de les eines virtuals de la UAB (es mantindrà la ponderació original). Les tasques, activitats i la participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions a Teams, etc. Els professors s'asseguraran que els estudiants puguin accedir a aquestes eines virtuals o els oferiran alternatives viables.

REAVALUACIÓ:

La reavaluació d'aquesta assignatura requereix una prova de síntesi de contingut ja sigui per al component de llengua o de literatura. El component b) no és elegible per a reavaluació. La qualificació definitiva atorgada a un element reavaluat serà de 5.

OPCIÓ D'AVALUACIÓ ÚNICA

Aquest mòdul NO incorpora l'opció d'avaluació única.

MOLT IMPORTANT!

El Plagi consisteix a copiar una o més frases de fonts no identificades i presentar-les com a treball original (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIÓ A UN TEXT PRESENTAT COM A ORIGINAL). El plagi és una ofensa greu. Els estudiants han de respectar la propietat intel·lectual d'altres, identificar qualsevol font que utilitzin i assumir la responsabilitat de l'originalitat i autenticitat dels textos que produeixen. En el cas que un estudiant cometi alguna irregularitat que pugui conduir a una variació significativa en la qualificació atorgada a una activitat d'avaluació, l'estudiant rebrà un zero en aquesta activitat, independentment de qualsevol procés disciplinari que pugui tenir lloc. En el cas de diverses irregularitats en activitats d'avaluació de la mateixa assignatura, l'estudiant rebrà un zero com a qualificació final d'aquesta assignatura. Les irregularitats inclouen, per exemple, copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria o l'ús indegut de la IA, com presentar un treball com a original que ha estat generatper una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d'avaluació no seran reavaluades.


Bibliografia

  1. HOW TO DO RESEARCH (Language and Literature)

Andrews, Richard, “Research Questions.” University of East Anglia, 2004

Barrass, Robert. Students Must Write: A Guide to Better Writing in Coursework and Examinations. Routledge, 2005.

Barzun, Jacques, and Henry F. Graff. The Modern Researcher. 5th ed., Harcourt Brace Jovanovich, 1992.

Berry, Ralph. The Research Project: How to Write It. Routledge, 1994.

Meloy, Judith M. Writing the Qualitative Dissertation: Understanding by Doing. Lawrence Erlbaum Associates, 2002.

Mulderig, Gerald P. The Heath Guide to Writing the Research Paper. D.C. Heath and Company, 1992.

Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. University of Chicago Press, 1993.

 

2. FINAL PAPER OPTIONS

2.1. LANGUAGE

Alcaráz Varó, Enrique. Inglés Profesional y Académico. Alianza, 2000.

Dröschel, Yvonne. Lingua Franca English: The Role of Simplification and Transfer. Linguistic Insights. Studies in Language and Communication, vol. 119, Peter Lang, 2011.

Fortanet, Inmaculada, et al., editors. Linguistic Studies in Academic and Professional English. Publicacions de la Universitat Jaume I, 2003.

Gillet, Andy. Using English for Academic Purposes: A Guide for Students in Higher Education. 2006.

Hartley, James. Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge, 2008.

Murray, Rowena, and Sarah Moore. The Handbook of Academic Writing: A Fresh Approach. Open University Press, 2006.

Martín-Martín, Pedro. The Rhetoric of the Abstract in English and Spanish Scientific Discourse: A Cross-Cultural Genre-Analytic Approach. European University Studies, vol. 279, Peter Lang, 2005.

Owtram, Thomas. The Pragmatics of Academic Writing: A Relevance Approach to the Analysis of Research Article Introductions. Linguistic Insights. Studies in Language and Communication, vol. 107, Peter Lang, 2010.

Pecorari, Diane. Academic Writing and Plagiarism: A Linguistic Analysis. Continuum, 2008.

Scott, Mike, and Christopher Tribble. Textual Patterns: Key Words and Corpus Analysis in Language Education. Studies in Corpus Linguistics, John Benjamins Publishing Company, 2006.

Swales, John. Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge University Press, 1990.

Swales, John M., and Christine B. Feak. English in Today's Research World: A Writing Guide. Michigan Series in English for Academic and Professional Purposes, University of Michigan Press, 2000.

Whitt, Richard J. Evidentiality and Perception Verbs in English and German. German Linguistic and Cultural Studies, vol. 26, Peter Lang, 2010.

Websites:

Guies de la Biblioteca de la UAB

Recursos per a la investigació

2.2. LITERATURE

Acheson, Katherine O. Writing Essays About Literature: A Brief Guide for University and College Students. Broadview Press, 2011.

Barnet, Sylvan, and William E. Cain. A Short Guide to Writing About Literature. Pearson Education Limited, 2014.

Bullock, Richard H. The Norton Field Guide to Writing. WW Norton & Company, 2019.

Gardner, Janet. Reading and Writing About Literature: A Portable Guide. Bedford Books St Martin's, 2020.

Griffith, Kelley. Writing Essays About Literature. Wadsworth Cengage Learning, 2011.

Hacker, Diana, Nancy I. Sommers, and Kimberli Huster. Rules for Writers. Bedford Books St Martin's, 2012.

Headrick, Paul. The Wiley Guide to Writing Essays About Literature. Wiley Blackwell, 2014.

Kane, Thomas S. The Oxford Essential Guide to Writing. Oxford University Press, 2003.

Meyer, Michael. Thinking and Writing About Literature: A Text and Anthology. Bedford Books St Martin's, 2001.

Morgan, Meg, Kim Stallings, and Julie Townsend. Strategies for Reading & Arguing About Literature. Pearson Custom Publishing, 2007.

Pirie, David. How to Write Critical Essays: A Guide for Students ofLiterature. Routledge, 2006.

Tyson, Lois. Using Critical Theory: How to Read and Write About Literature. Routledge, 2011.

Schilb, John, and John Clifford. A Brief Guide to Arguing About Literature. Bedford Books St Martin's, 2020.

Wardle, ElizabethWriting About Writing. Bedford Books St Martin's, 2020.

Websites:

Writing about Literature (Norton Guide)

Norton Write


Programari

Moodle


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TEm) Teoria (màster) 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt