Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
3500084 Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits.
Aquesta assignatura és una introducció a com l'ús de la tecnologia pot incidir en les diverses àrees temàtiques tractades en aquest programa de màster. En primer lloc, s'estudiaran aplicacions i eines d'utilitat en el camp de l'ensenyament de llengües que facilitaran la modificació de les dinàmiques a l'aula amb la finalitat d'aconseguir un aprenentatge centrat en l'estudiant i promocionar així la seva autonomia. En segon lloc, es presentaran eines que ajudin en l'anàlisi lingüística de textos des de la perspectiva de la lingüística de corpus, que permetran diversos tipus d'enfocaments, des d'una anàlisi estilística a una anàlisi purament formal o discursiu. Finalment, l'alumnat també es familiaritzarà amb eines i tecnologies usades en l'edició i la publicació en línia de continguts, així com en la cerca de fonts documentals digitals, tant primàries com secundàries.
Part 1 (Laura Styles)
- Panorama dels enfocaments pedagògics centrats en el CLT i el TBLT
- Disseny de materials i alineació amb el MECR
- Ensenyament d'idiomes mediada per la tecnologia (mode, CALL)
- Ludificació i jocs seriosos
Sessions: dilluns, 11:30-13:00 (30 Sep - 25 Nov)
Part 2 (Ana Fernández Montraveta):
- Introducció a la lingüística de corpus (CL)
- Com analitzar un corpus
- Construir un corpus
- Usos pràctics de la LC
Sessions: dimarts, 13:00-14:30 (08 Oct - 26 Nov)
Part 3 (Carme Font):
-Principis d'edició digital
-Cerca de continguts en bases de dades per a fins específics
-Exposicions digitals
Sessions: dimarts, 13:00-14:30 (29 Nov - 13 Dec)/Divendres, 8:30-10:00 (29 Nov - 13 Dec)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Discussions sobre lectures i temes assignats | 31,25 | 1,25 | CA07, KA06, KA07, CA07 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis pràctics | 25 | 1 | CA08, KA08, SA09, SA10, SA11, SA12, CA08 |
Tipus: Autònomes | |||
Disseny de materials | 63 | 2,52 | CA06, CA07, CA08, SA09, SA10, SA11, SA12, CA06 |
La metodologia estarà basada en l'execució d'exercicis d'índole pràctica realitzats en grup o individualment i discussions a l'aula.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Cerca de dades amb Omeka, edició digital, o dissenyar una exposició artística amb Google | 20% | 1,75 | 0,07 | CA08, KA08, SA10 |
Creació d'un espai LMS adequat per a un grup que segueixi el mètode CLT o TBLT | 40% | 2 | 0,08 | CA06, CA07, KA07, SA12 |
Disseny i realització d'un anàlisis de dades lingüístiques seguint la metodologia de CL | 40% | 2 | 0,08 | KA06, SA09, SA11, SA12 |
Part 1: Ensenyament de llengües
L'avaluació consistirà a crear un espai LMS i crear i carregar material adequat per a un grup que segueixi el mètode CLT o TBLT.
Part 2: Lingüística de corpus
L'avaluació consistirà a dur a terme una anàlisi de dades lingüístiques basades en CL.
Part 3: Humanitats digitals
a) Editar un text digitalment amb Transkribus; o
b) Realitzar una cerca de dades amb Omeka; o
c) Dissenyar una exposició artística amb Google.
S’ha de tenir en compte el següent:
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
Per participar a la recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
Plagi
D’acord amb la normativa vigent, s’ha d’incloure a totes lesguies docents el redactat següent: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |