Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Introduir l'alumnat en les bases epistemològiques, els fonaments i el disseny en investigació en educació
• Introducció a la investigació en educació: significat, contextos i objectes
- Marc epistemològic / filosòfic per a la investigació educativa
- La naturalesa del coneixement científic
- Paradigmes d'investigació. Paradigmes emergents
• Plantejament del problema, marcs teòrics i contextuals de referència
- Delimitació del problema. De la identificació del tema a la pregunta d'investigació
- El problema en el seu context teòric. La revisió de la literatura: fonts d'informació i referents teòrics.
• El disseny de la investigació: el projecte de recerca
- La presa de decisions: disseny i concreció de la proposta
- Fases del procés d'investigació.
• Aspectes ètics i deontològics en el procés de recerca educativa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats relacionades amb estudi personal, lectures complementàries, anàlisi de casos, cerca d'informació | 78 | 3,12 | |
Explicacions magistrals | 20 | 0,8 | |
Tallers/exercicis aula | 12 | 0,48 | |
Tutories individual / col • lectives | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració treball individual (lectures, memòria final) | 24 | 0,96 | |
Exposició pública a plenari | 4 | 0,16 |
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
• Classes magistrals / expositives
• Lectura d'articles i fonts documentals
• Anàlisi i discussió col · lectiva d'articles i fonts documentals
• Pràctiques d'aula
• Presentació / exposició oral de treballs.
• Tutories
Es vetllarà per seguir les recomanacions sobre perspectiva de gènere i inclusió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats i exercicis d'aula | 20% | 0 | 0 | CA01, CA03, KA01, KA02 |
Assistència i participació a les sessions | 10% | 0 | 0 | CA01, KA01, KA02 |
Presentació i seguiment del treball | 30% | 0 | 0 | CA01, CA02, CA03, KA01, KA02, SA01 |
Treball final | 40% | 0 | 0 | CA01, CA02, CA03, KA01, KA02, SA01 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà requisit imprescindible obtenir una qualificació mínima de 5 en cadascuna de les tasques d'avaluació previstes.
La presentació oral del projecte de recerca es farà durant les dues sessions prèvies a la finalització del Mòdul 1. El lliurament del Treball Final es lliurarà, via Moodle, una setmana després de finalitzar el mòdul. La resta d'activitats d'aula estaran distribuïdes al llarg de tot el mòdul, temporitzades en la data d’inici i de lliurament; aquestes dates constaran en el programa de l'assignatura que es farà accessible el primer dia de classe.
Si un/a estudiant s'acull a la modalitat d'avaluació única, haurà de presentar, via Moodle, un PORTAFOLI amb el conjunt de les evidències establertes com a activitats d'avaluació, i a més, realitzar la presentació oral presencial del projecte de recerca en les dues sessions prèvies a la finalització del Mòdul 1. La presentació oral serà registrada videogràficament.
La devolució i el seguiment de les activitats que formen part de la qualificació serà inferior a tres setmanes. El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual. El o la estudiant que vulgui revisar la nota haurà de fer-ho en els 15 dies posteriors a la seva publicació en l’horari de tutories que el professorat té establert per aquest mòdul, i que es consigna en el programa del mateix. L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l’estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes.
La recuperació del treball Final de Mòdul i/o d’alguna activitat d’aula (en el cas de l’alumnat que fa avaluació contínua) o del Portafoli (en el cas de l’alumnat que fa avaluació única) està prevista dur-la a terme en un període màxim d’un mes després de la finalització del mòdul. La presentació oral (tant si es fa avaluació continua com única) no serà recuperable.
La còpia o plagi en el cas de treballs, constitueixen un delicte que implica suspendre l'assignatura. Es considerarà que un treball o una activitat està “copiat” quan reprodueix tot o una part del treball d'un/a un altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d'un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital.
Ésnecessari també que l’estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits. A més, abans d’entregar una evidència d’aprenentatge, l’estudiant haurà de comprovar que ha escrit correctament les fonts, notes, citacions textuals i referències bibliogràfiques seguint la normativa APA.
Albert, M.J. (2007). La investigación Educativa. McGraw Hill
Anguera A., M.T. (2010) La función social de la investigación [En línia] REIRE: Revista d’Innovació i Recerca en Educació, Vol. 3, núm. 1, 01-16.
American Psychological Association. (2019). Concise Guide to APA Style (7th Edition). American Psychological Association.
Arnal, J., Del Rincón, D., & Latorre, A. (1992). Investigación educativa. Labor.
Arnau, L., & Sala, J. (2023). La construcción de un redactado científico: normas de estilo, pasos a seguir y checklist de autocorrección. https://ddd.uab.cat/record/274378
Arnau, L., & Sala, J. (2020). La revisión de la literatura científica: pautas, procedimientos y criterios de calidad. https://ddd.uab.cat/record/222109
Bisquerra, R. (coord.) (2004). Metodología de la investigación educativa. La Muralla.
Bunge, M. (1980). Epistemología. Ariel.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th edition). Taylor & Francis
Creswell J.W., & Creswell, J.D. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications
Chalmers, A.F. (1989). ¿Qué es esa cosa llamada ciencia?. Siglo XXI.
Denzin, N. K. (2008). The new paradigm dialogs and qualitative inquiry. International Journal of Qualitative Studies in Education, 21(4), 315–325.
Feyerabend, P. (1986). Tratado contra el método. Tecnos.
Gadamer, H.G. (2001). Verdad y método. Sígueme.
Gadamer, H.G. (2002). Verdad y método II. Sígueme.
Habermas, J. (1982). Conocimiento e Interés. Ed. Taurus
Habermas, J. (1990). La lógica de las ciencias sociales. Tecnos.
Hernández, R., Fernández, C. & Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. McGraw-Hill.
Hernandez-Sampieri, R., & Mendoza, C. (2020). Metodología de la Investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw Hill Educación
Jhangiani, R. S., Chiang, I. A., Cuttler, C., & Leighton, D. C. (2019). Research Methods in Psychology (4a ed.). KPU Open Education. Available on: https://kpu.pressbooks.pub/psychmethods4e/
Kuhn, T. S. (1987). La estructura de las revoluciones científicas. FCE.
Lakatos, I. (1989). La metodología de los programas de investigación científica. Alianza.
Leavy, P. (2017). Research design: Quantitative, qualitative, mixed methods, arts-based, and community-based participatory research approaches. Guilford Publications.
León, O., & Montero, I. (2015). Métodos de investigación en psicología y educación: las tradiciones cuantitativa y cualitativa. McGrawHill.
McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in education: evidence-based inquiry. Pearson
McKenney, S., & Reeves, T. C. (2018). Conducting educational design research. Routledge.
Mertens, D.M., & Ginsberg, P.E. (Eds.) (2009).The Handbook of Social Research Ethics. Sage
Opie, C., & Brown, D. (Eds.) (2019). Getting started in your Educational Research. Sage
Popper, K. R. (1985). La lògica de la investigació científica. Ed. 62.
Sala, J., & Arnau, L. (2014). El planteamiento del problema, las preguntas y los objetivos de la investigación: criterios de redacción y check list para formular correctamente. DDD: https://ddd.uab.cat/record/126350
Thonney, T. (2011). Teaching the Conventions of Academic Discourse. Teaching English in the Two-Year College, 38(4), 347-362.
Van Manen, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida: ciencia humana para una pedagogía de la acción y la sensibilidad. Idea Books.
Wagensberg, J. (1998). Ideas para la imaginación impura- 53 reflexiones en su propia sustancia. Tusquets
No s'utilitza programari
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |