Logo UAB

Pràctiques Professionals

Codi: 44835 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4317517 Auditoria de Comptes i Comptabilitat OT 0

Professor/a de contacte

Nom:
Xavier Sentis Ros
Correu electrònic:
xavier.sentis@uab.cat

Equip docent

Francisco Gomez Valls

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per realitzar les pràctiques professionals és necessari el domini de la llengua castellana: a nivell escrit, oral i de comprensió.


Objectius

Objectius i contextualització

Aquestes pràctiques tenen un doble objectiu. D'una banda facilitar que l'alumne/a pugui posar en pràctica els
coneixements comptables i d'auditoria adquirits durant el primer semestre del màster i, per una altra, posar a
l'estudiant en contacte amb la realitat pràctica de l'exercici professional en l'àmbit de la comptabilitat, la
fiscalitat i l'auditoria de comptes.
Aquestes pràctiques estan encaminades al fet que l'alumne/a duu a terme tasques de suport en les firmes
d'auditoria (preauditorías, preparació de papers de treball, etc) i, en cas de despatxos d'assessorament
comptable-fiscal la col·laboració en la preparació de tancaments comptables i fiscals.

Competències

  •  Aplicar les normes tècniques d'auditoria als processos d'auditoria dels comptes anuals individuals i consolidats, així com a altres processos i operacions que han de sotmetre's a l'auditoria de manera obligatòria.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Treballar en equips multidisciplinaris i adaptar-se a entorns canviants

 


Resultats d'aprenentatge

  1. CA13 (Competència) Dur a terme treballs d'auditoria en equips multidisciplinaris i en contextos empresarials diferents.
  2. KA10 (Coneixement) Descriure les diferències entre les auditories d'entitats de caràcter general d'empreses de sectors regulats.
  3. SA12 (Habilitat) Aplicar les normes d'auditoria i comptabilitat en contextos empresarials diferents.

Continguts

El contingut del prácticum serà variable i dependrà de l'empresa d'acolliment. En qualsevol cas el tutor/a acadèmic/a cuidarà i revisarà periòdicament de les activitats realitzades per l'estudia


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories amb tutor UAB 2 0,08 CA13, KA10, SA12, CA13
Tipus: Supervisades      
Treball de camp amb visites a empreses 146 5,84 CA13, KA10, SA12, CA13
Tipus: Autònomes      
Informe de l'alumne 2 0,08 CA13, KA10, SA12, CA13

L'oferta de pràctiques es realitzarà de la següent forma:


Des de la coordinació del programa a través de convenis amb empreses i institucions vinculades amb el Col·legi d'Economistes de Catalunya (es poden consultar al web del programa).

L'assignació es realitzarà a través d'entrevistes individuals entre alumnat i coordinació on es tindrà en compte l'expedient acadèmic, el perfil de l'estudiant i els requisits que puguin establir les firmes.

El tutor/a acadèmic/a assignat realitzarà un seguiment de les activitats de l'alumne a través de contactes regulars amb l'alumne/a i el seu tutor/a a l'empresa.

"La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries".

Les tutories podran ser presencials o on line, o mitxes.



Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe de l'alumne 60% 0 0 CA13, KA10, SA12
Informe de seguiment tutor/a 20% 0 0 CA13, KA10, SA12
Informe tutor empresa 20% 0 0 CA13, KA10, SA12

Avaluació:


El sistema d'avaluació constarà de tres parts:


- Valoració de l'informe elaborat per l'alumne/a: 60% (aquesta valoració la realitzarà el tutor/a de la UAB assignat)
- Informe tutor/a empresa: 20%
- Informe tutor/a UAB amb la valoració del seguiment de les pràctiques: 20%

"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat
que imposin les autoritats sanitàries."


Bibliografia

En funció de les pràctiques.


Programari

En funció de les pràctiques.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Espanyol segon quadrimestre matí-mixt