Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318300 Estudis Teatrals | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
ET
Aquesta assignatura té com a objectiu plantejar una sèrie de qüestions metodològiques específiques per abordar i potenciar l'anàlisi del text dramàtic i l'actuació performativa. Posa èmfasi en la importància de la metodologia per canalitzar eficaçment els processos d'investigació teòrics i/o pràctics.
Primer bloc
Segon bloc
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i seminaris de discussió de textos | 28 | 1,12 | |
Tipus: Supervisades | |||
Comentari, oral o escrit, de lectures a l'aula | 28 | 1,12 | |
Tipus: Autònomes | |||
Documentació, lectura, redacció i estudi | 28 | 1,12 |
Les classes teòriques es combinen amb la lectura i l'anàlisi de materials i documents diversos, com també algun estudi de cas, per tal de generar un debat crític sobre les diferents metodologies de recerca en relació amb el text dramàtic i l'actuació.
En el supòsit que hi hagi lectures assignades, s'han de llegir abans de la classe corresponent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe/conferències/activitats complementàries | 10 % | 4 | 0,16 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Elaboració d'un exercici (individual o en grup) amb presentació a l'aula | 22,5 % | 15,5 | 0,62 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Elaboració d'un exercici individual | 22,5 % | 15,5 | 0,62 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Treball o exercici en grup | 45 % | 31 | 1,24 | CA01, KA01, KA02, KA03, KA29, KA34, SA01, SA02, SA03 |
Avaluació continuada
L’avaluació continuada es basa en aquests quatre aspectes:
1) L'assistència a classe. 10 %. Es valorarà l'interès per l'assignatura, la participació pertinent en els debats i la implicació en les dinàmiques del grup.
2) L'elaboració d'un exercici (individual o en grup) amb exposició a l'aula sobre algun aspecte relacionat amb la lectura. 22,5 %. S’avaluarà: a) la capacitat d’integrar els fonaments tèorics adquirits; b) la interpretació analítica i crítica de la bibliografia; i c) l’ús de terminologia específica i el registre lingüístic adequats.
3) L'elaboració d'un exercici escrit individual que consistirà en l'aplicació parcial, en una obra contemporània, d'una de les metodologies d'anàlisi del text dramàtic estudiades a classe. Extensió: 2.100 caràcters amb espais. 22,5 %. Es valorarà: a) la capacitat d'anàlisi del text teatral; b) l'aplicació crítica de la metodologia escollida; i c) l'argumentació i la claredat expositives.
4) La realització a l'aula d'un estudi de cas en grups reduïts. 45 %. S'hi tindrà en compte: a) la capacitat d'aplicar les eines metodològiques exposades en el tercer bloc per tal d'interrogar els documents de treball; b) la capacitat d'extreure informació del material documental; c) la capactitat d'ordenar, jerarquitzar i redactar amb claredat la informació elaborada; i d) la capacitat de treballar en grup, de repartir-se eficaçment les feines per optimitzar el temps disponible i les capacitats de cadascú.
Avaluació única
L’avaluació única consistirà en:
1) Una prova oral sobre els continguts de les sessions amb supòsit pràctic inclòs. 25 %
2) Un exercici escrit que apliqui parcialment, en una obra contemporània, una de les metodologies d'anàlisi del text dramàtic estudiades a classe. Extensió: 2.100 caràcters amb espais. 25 %
3) Un examen escrit sobre els continguts del bloc d'actuació. 50 %
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l’avaluació continuada.
Remarques
1. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
2. Per participar en la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (avaluació continuada), o bé lliurar totes les proves previstes (avaluació única). A més, el professor/a pot exigir a l'estudiant haver obtingut una qualificació mitjana final de 3,5, com a mínim.
3. L'estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (còpia, mal ús de la IA, etc.) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Si es produeixen diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Bloc 1
Bloc 2
Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |