Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318290 Arxivística i Governança de la Informació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
La finalitat del mòdul és que l’alumnat aprofundeixi en l’estudi d’un tema del seu interès i desenvolupi habilitats i capacitats per treballar amb les fonts, mètodes i les tècniques de recerca científica pròpies de l’arxivística, que li permetin reflexionar de forma integrada i transversal sobre algun aspecte de l’Arxivística, la Gestió de Documents i la Governança de la informació.
Els objectius formatius són:
- Aprofundir en l’estudi d’un tema de l’arxivística, la gestió de documents i la governança de la informació.
- Conèixer i aplicar els principis i metodologies de la recerca: cerca de fonts d’informació, recollida, anàlisi i interpretació de dades, presentació de conclusions i redacció del treball.
- Aplicar els coneixements i les competències adquirides durant la realització del Màster de forma autònoma.
Elaboració d’un treball de màster sobre aspectes concrets de l'arxivística, la gestió documental y la governança de la informació. L'objectiu és que l'estudiant demostri que ha adquirit el conjunt de competències del màster, la seva capacitat per relacionar-les de manera transversal i integrada i que el capaciten per exercir la professió.
És dirigit per professorat del Màster d'Arxivística i es defensa públicament davant d'un tribunal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de tutories | 12 | 0,48 | CA36, CA37, CA38, CA39, KA46, KA47, SA39, SA40, SA41 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració del treball de recerca | 362 | 14,48 | CA36, CA37, CA38, CA39, KA46, KA47, SA39, SA40, SA41 |
El treball es realitza sota la supervisió d'una persona assignada per l'Escola d'entre el professorat del Màster. En el cas que, degut a l'especificitat del tema, es consideri convenient que la direcció la porti una persona especialista aliena al Màster, caldrà nomenar una codirecció d'entre el professorat del màster per tal de fer el seguiment del treball.
La directora o el director del treball i l'alumne o alumna s'han de reunir un mínim de quatre vegades, i tantes com la direcció consideri convenient.
A l’inici de curs es proporcionaran les directrius concretes per a l’elaboració del TFM.
El TFM es pot realitzar en català o en castellà.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral davant del tribunal avaluador | 70% | 1 | 0,04 | CA36, CA37, CA38, CA39, KA46, KA47, SA39, SA40, SA41 |
Presentació escrita | 30% | 0 | 0 | CA36, CA37, CA38, CA39, KA46, KA47, SA39, SA40, SA41 |
El treball s’avalua de la següent manera:
Aspectes generals d'elaboració de treballs de recerca
Bell, J. 2002. Cómo hacer tu primer trabajo de investigación : guía para investigadores en educación y ciencias sociales. Barcelona : Gedisa Editorial.
COROMINA I POU, E., CASACUBERTA, X. y QUINTANA, D. 2000. El Treball de recerca : procés d’elaboració, memòria escrita, exposició oral i recursos. Vic : Eumo. ISBN 8476025963.
Dunleavy, P. 2003. Authoring a PhD : how to plan, draft, write, and finish a doctoral thesis or dissertation. Houndmills [etc.] : Palgrave Macmillan.
ECO, U. 2001. Cómo se hace una tesis : técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura. Barcelona : Gedisa Editorial. ISBN 8474328969.
GÓMEZ, M. 2009. Introducción a la metodología de la investigación científica [Recurs electrònic]. 2a ed. Córdoba, Argentina : Brujas. ISBN 9781413571592. Accesible desde el catalogo de las bibliotecas de la UAB,
RIGO, A., GENESCÀ, G. y ALSIUS, S. 2000. Tesis i treballs : aspectes formals. Vic : Eumo. ISBN 8476023359.
Revisió de la literatura
Jesson, J. (2011). Doing your literature review : traditional and systematic techniques / Jill K. Jesson ; with Lydia Matheson and Fiona M. Lacey. Los Angeles : SAGE.
Ridley, D. D. (2008). The Literature review : a step-by-step guide for students / Diana Ridley. Los Angeles : Sage.
El plagi i l’honestedat acadèmica. 2012. [tutorial en línia]. REBIUN: CRUE. (CI2, competencias informáticas e informacionales). Traducció d’un tutorial produït per la biblioteca de la Universitat de Sidney. http://www.crue.org/tutorial_plagio_cat/>. (Versió en castellà disponible a: <http://www.crue.org/tutorial_plagio/>). [Consulta: 19 octubre 2018].
Metodologia de recerca en ciències socials
BRYMAN, A. 2012. Social research methods. Oxford : Oxford University Press. ISBN 9780199588053.
CRESWELL, J.W. 2013. Qualitative inquiry & research design : choosing among five approaches. 3rd ed. Los Angeles [etc.] : SAGE. ISBN 9781412995313 (cart.).
CRESWELL, J.W. 2014. Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks [etc.]: SAGE. ISBN 9781452226095 (cart.).
GERRING, J. 2014. Metodología de las ciencias sociales : un marco unificado. Madrid : Alianza. ISBN 9788420689807.
GHAURI, P. 2004. Designing and Conducting Case Studies in International Business Research. En: R. MORSCHAN-PICKKER y C. WELCH (eds.), Handbook of Qualitative Research Methods for International Business. Cheltenham, UK; Northampton , MA, USA: Edward Elgar, pp. 109-124.
Gómez, M. 2009. Introducción a la metodología de la investigación científica. 2a ed. Córdoba, Argentina : Brujas. Llibre electrònic disponible al catàleg UAB
HENNINK, M.M. 2013. Understanding focus group discussions. Oxford : Oxford University Press, USA. ISBN 9780199383962.
RITCHIE, J., LEWIS, J., MCNAUGHTON NICHOLLS, C. y ORMSTON, R. 2014. Qualitative research practice : a guide for social science students and researchers. 2nd ed. Los Angeles; Sage. ISBN 9781446209110 (cart.).
Thomas, G. (2011). How to do your case study : a guide for students and researchers. London : SAGE.
Metodologia de recerca en Arxivística
COUTURE, C. 2000. La formation et la recherche en archivistique dans le monde: une étude comparative. S.l.: s.n.
MENDO CARMONA, C. 2004. Consideraciones sobre el método en Archivística. Documenta & Instrumenta, vol. 1, pp. 35-46. ISSN 1697-3798.
CONDE VILLAVERDE, M.L. 2006. La investigación en los archivos: evolución de su contexto y contenido. Arbor: Ciencia, Pensamiento y Cutura,
MAURI, A. y PERPINYÀ, R. 2007. Formació i professionalització en el marc de la convergència europea. Lligall, no. 26, pp. 189-220.
BONAL-ZAZO, J.L. 2012. Paradigmas de investigación en Archivística. Estudos avançados en Arquivologia. Marilia: Oficina Universitaria ; Sâo Paulo: Cultura acadêmica, pp. 69-90.
GILLILAND, A. , MCKEMMISH, S. y LAU, A.J. (eds) . 2016. Research in the archival multiverse. Clayton: Victoria Monash University Publishing.
THOMASSEN, T. 2001. A First Introduction to Archival Science. Archival Science, no. 1, pp. 373-385.
PENTEADO, P. 2004. A Investigação em sistemas de arquivo organizacionais: algumas reflexões sobre o caso das Misericórdias de Portugal. Actas do Colóquio «Do documento à informação» e das Jornadas sobre Sistemas de Informação Municipal, pp. 141-163.
GILLILAND, A. y MCKEMMISH, S. 2004. Building an Infrastructure for Archival Research. Archival Science, vol. 4, no. 3-4, pp. 149-197. ISSN 1389-0166. DOI 10.1007/s10502-006-6742-6.
GILLILAND, A. y MCKEMMISH, S. 2006. Nuevos métodos de investigación en archivística. Cartagena: Ayuntamiento.
JAÉN GARCÍA, L.F. 2008. La formación archivística y la investigación. Revista Códice, vol. 4 (2), pp. 51-61.
PICKARD, A.J. 2013. Research methods in information. S.l.: Facet. ISBN 9781856048132.
GILLILAND, A.J. 2014. Conceptualizing 21st-Century Archives.pdf. S.l.: Society of American Archivists. ISBN 978-1-931666-68-8.
No s'utilitza programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |