Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318290 Arxivística i Governança de la Informació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L1. Màrqueting i Comunicació
Cap prerequisit
L2. Conservació preventiva i equipaments d'arxiu.
Cap prerequisit
L3. Gestió de Projectes
Cap prerequisit
L1. Màrqueting i comunicació
L2. Conservació preventiva i equipaments d'arxiu
L3. Gestió de Projectes
L1. Marquèting i Comunicació
1. Introducció al màrqueting
2. El pla de màrqueting
3. El pla de comunicació
4. Els canals de comunicació
5. L’ús de les Relacions Públiques com a eina de comunicació als sistemes d’arxius
L2. Conservació preventiva i equipaments d'arxiu
L3. Gestió de Projectes
1. Introducció a la direcció i la gestió de projectes
1.1. Definició de “projecte”
1.2. Gestió de projectes
1.3. Objectius d’un projecte
1.4. Processos clau en Gestió de Projectes
1.5. Fases en Gestió de projectes
1.6. Metodologies de Gestió deProjectes (Cascada, Agile, Kanban, etc.)
2. Els personatges que intervenen en un Projecte
2.1. L’equip de projecte
2.2. El/la cap de projecte
2.3. Els clients
2.4. Els stakeholders
2.5. Els patrocinadors
3. Investigació i conceptualització
3.1. Recollida d’Informació i/o requeriments
3.2. Anàlisi DAFO en projectes
3.3. Altres eines d’anàlisi habituals
4. Disseny d’un projecte
4.1. Estructura d’Objectius
4.2. Tècniques de creativitat aplicables a projectes
4.3. Business Model Canva i MK Mix en Gestió de Projectes
5. Planificació d’un projecte
5.1. L’organigrama Tècnic o EDT
5.2. Tècniques de millora de la eficiència
5.3. Resolució de conflictes de planificació
5.4. Estimació de durades
5.5. Planificació amb eines informàtiques (Project Libre)
6. Implementació d’un projecte
6.1. Interaccions dins l’equip
6.2. Prototipat
6.3. Adaptant-se als canvis
6.4. Correcció de desviacions
6.5. Seguiment amb eines informàtiques
6.6. Implementar en un entorn àgil
7. Elaboració d’un projecte (tutoritzat)
7.1. Disseny d’un MVP (Mínima versió Viable del Producte ) del projecte
7.2. Autoavaluació de l’MVP
8. Presentacions en públic dels projectes
8.1. Construint un ‘deck’ de presentacions
8.2. Transformant un ‘deck’ en una ‘pitch presentation’
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
L1. Classes interactives (online si es requereix) | 15 | 0,6 | |
L1. Classes online | 15 | 0,6 | |
L2. Activitats Pràctiques | 15 | 0,6 | |
L2. Sessions Virtuals | 11 | 0,44 | |
L2. Visites a Centre arxivístics | 4 | 0,16 | |
L3.Classes Magistrals | 2 | 0,08 | KA36 |
L3.Presentacions Orals | 1 | 0,04 | KA36 |
L3.Tallers i Debats | 2 | 0,08 | KA36 |
Tipus: Supervisades | |||
L1. Projectes sobre estudis de cas | 10 | 0,4 | |
L2. Realització de fitxes de treball sobre activitats pràctiques i visites | 10 | 0,4 | |
L3.Seguiment de Projecte | 5 | 0,2 | KA36 |
Tipus: Autònomes | |||
L1. Estudi i anàlisis de casos escollits per l'alumnat | 15 | 0,6 | |
L2. Estudi i análisis de casos | 5 | 0,2 | |
L2. Lectura de textes i articles | 5 | 0,2 | |
L3.Desenvolupament del Projecte | 15 | 0,6 | KA36 |
La llengua de docència serà el català
L1. Màrqueting i comunicació
La metodologia de la línia formatiu inclou classes magistrals presencials/virtuals, així com la realizació d'activitats d'avaluació continuada durant el curs (estudis de cas, exercicis, etc.) a desenvolupar a títol individual i/o en grup. Aquesta línia també inclou la realització d'un projecte final on s'implementaran tots els aprenentatges adquirits al llarg de les sessions.
L2. Conservació preventiva i equipament d'arxiu
La metodologia de la línia formativa inclou classes margistras presencial/virtuals, així com la realització d'activitats d'avaluació durant el curs (práctiques i visites) a desenvolupar individualment i/o en grup. Aquesta línia també inclou la realització d'un examen final tipo test.
La llengua utilitzada durant la docència serà el català
L3. Gestió de Projectes
La metodologia de la línia formatiu inclou classes magistrals presencials/virtuals, així com la realizació d'activitats d'avaluació continuada durant el curs (estudis de cas, exercicis, etc.) a desenvolupar a títol individual i/o en grup. Aquesta línia també inclou la realització d'un projecte final on s'implementaran tots els aprenentatges adquirits al llarg de les sessions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
L1. Activitats d'avaluació | 50% | 10 | 0,4 | CA25, CA26 |
L1. Exercicis pràctics | 40% | 10 | 0,4 | CA25, CA26, KA37 |
L1. Participació | 10% | 5 | 0,2 | CA25, CA26, KA36, KA37 |
L2. Activitats pràctiques | 40 % | 20 | 0,8 | CA26, KA38 |
L2. Comentari visita tècnica | 10 % | 5 | 0,2 | CA26, KA38 |
L2. Examen teòric escrit | 50 % | 20 | 0,8 | CA26, KA38 |
L3. Desenvolupament d'un projecte | 45% | 10 | 0,4 | KA36, SA29, SA30, SA31 |
L3. Entrega de "deck" final | 45% | 12 | 0,48 | KA36, SA29, SA30, SA31 |
L3. Presentació Final | 10% | 3 | 0,12 | KA36, SA29, SA30, SA31 |
L1. Màrqueting i Comunicació
L'avaluació de la línia formativa consistirà en un treball i exercicis complementàries acordats prèviament a l'inici de les sessions docents.
L2. Conservació preventiva i equipaments d'arxiu
L'avaluació de la línia formativa consistirà en la realització d'exercicis pràctics, un examen escrit i un comentari relatiu a una visita en arxiu
L3. Gestió de Projectes
L'avaluació de la línia formativa de gestió de projectes inclou tres blocs avaluatius:
- Desenvolupament d'un projecte
- Entrega d'un deck de projecte
- Presentació Final del projecte
En cas de suspendre el conjunt de les anteriors l'alumen optarà a la reavaluació mitjançant un examen teòrico-pràctic.
L1. Màrqueting i comunicació
AA.DD (2009). Archivos y cultura. Manual de dinamización. Gijón: Ediciones Trea.
ABATI, G.; IMAS, J. (2010). Guia d’innovació en màrqueting i processos comercials. Barcelona: Generalitat de Catalunya, Departament d’Innovació, Universitats i
ALBERCH, R.; BOIX, L.; NAVARRO, N.; VELA, S. (2001). Archivos y cultura. Manual de dinamización. Gijón: Ed. Trea.
CHABIN, M-A. (2005). “L'èxit del mot 'arxiu' als mitjans de comunicació: una oportunitat per als arxivers”. A: Lligall [Barcelona], núm. 23, p. 135 – 151.
CHARBONNEAU, N. (1994). “Marketing de archivos. El control de resultados”. A: Tábula, núm. 3, p. 235-246.
CHIAS, J. (1995). Marketing público. Madrid: McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A.
COLBERT, François; CUADRADO, Manuel (2003). Marketing de las artes y la cultura. Barcelona: Ariel.
FONTANALS, R; SAURÍ, M. C.; SERCHS, J.; SOLÀ, F.; TORRAS, M.; BORRÀS, J. (2005). “La comunicació externa dels arxius a Catalunya: per un 'feedback' global”. A: Lligall [Barcelona], núm. 23, p. 153 – 189.
GARCIA RIBAS, Carmen (2005). “Claus per a una comunicació eficaz”. A: Lligall [Barcelona], núm. 23, p. 11-16.
GRAELLS, J. (2011). “Les xarxes socials revolucionaran la professió d‟arxiver”. A: Lligall [Barcelona], núm. 32, p. 157 – 171.
HALLAM, E. (2005). “Establint contactes: els arxius i el públic”. A: Lligall [Barcelona], núm. 23, p. 77 – 115.
ITURRATE, G. (1993). “Aproximació teòrica a la tipologia dels usuaris d’arxius”. A: Lligall [Barcelona], núm. 7, p. 77-96.
KOTLER, PH. (2004). El marketing de servicios profesionales. Barcelona: Paidos.
KOTLER, N.; KOTLER, PH. (2001) Estrategias y marketing de museos. Barcelona: Ariel.
LAPORTE, A. (2004). “3r Laboratori d'Arxius Municipals: El coneixement i la imatge dels arxius a Catalunya”. A: Lligall [Barcelona], núm. 22, p. 485-502.
LEWIS, M. (1993). “Marketing i publicitat per a arxivers”. A: Lligall [Barcelona], núm. 7, p. 65-74.
LOZANO, F., i altres (1996). El Archivo, un centro vivo y abierto a la actividad escolar. Propuesta didáctica. Toledo: Consejeria de Educación y Cultura.
MAURI, A. (1995). "La imatge de l'arxiu". A: Lligall [Barcelona], núm. 9, p. 97-103.
PARMERLEE, David (2002). Cómo preparar un plan de marketing. Barcelona: Gestión 2000.
PIETERSE, W. (1995). “L’arxiu i la difusió”. A: Lligall [Barcelona], núm. 10, p. 189- 195.
RANDALL, Geoffrey (2003). Principios de marketing. Madrid: Thomson; Paraninfo.
REVERTÉ VIDAL, Maria Pilar (2004). “Patrimoni documental, patrimoni de tots: una reflexió per la creació d'una xarxa de serveis didàctics en arxius”. A: Lligall [Barcelona], núm. 22, p. 123-159.
SAINZ DE VICUÑA, J.M. (2000). El plan de marketing en la práctica. Madrid: Esic Editorial.
SANCHO ROYO, D. (2002). Gestión de servicios públicos: estrategias de marketing y calidad. Madrid: Editorial Tecnos.
SANTESMASES, M. (2001). Marketing, conceptos y estrategias. Madrid: Ediciones Pirámide.
SAURÍ 1999
SAURÍ, Concepció (1999). "Mitjans de comunicació i arxius municipals: l'experiència de l'Arxiu Municipal de Palafrugell". A: Lligall [Barcelona], núm. 15, p. 185-207.
SUQUET, M. Àngels (2003). “Els arxius com a agents culturals”. A: Lligall [Barcelona], núm. 21, p. 73-84.
TARRADELLAS PRAT, E. (2012). “L‟ús de Twitter en el món dels arxius”. A: Lligall [Barcelona], núm. 33-34, p. 35 – 63.
TARRÉS, A. (2005). “Propostes per a l'aplicació del màrqueting als arxius”. A: Lligall [Barcelona], núm. 24, p. 181 – 222.
TARRÉS, A. (2006). Márquetin y archivos. Gijón: Ediciones Trea.
TRIBÓ, G. (Coord.) (2002). Didàctica amb fonts d’arxius. Llibre d’actes. Primeres jornades Ensenyament –Arxius. Barcelona: ICE.
YAKEL, E. (2005). “Els arxius a l'era de l'accessibilitat”. A: Lligall [Barcelona], núm. 23, p. 117 – 134.
L2. Conservació preventiva i equipaments d'arxiu
AA.VV 2006. AA.VV. La problemàtica dels fongs en el patrimoni documental. Barcelona: Departament de Cultura, 2006. (Col·lecció Arxivística i gestió documental. Sèrie Conservació i restauració; núm. 1).
AA.VV 2008. AA.VV. Protocols per a la prevenció, el control i el tractament de les infeccions per microorganismes que afecten al patrimoni documental. Barcelona: Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, 2008. (Col·lecció Arxivística i gestió documental. Sèrie Conservació i restauració; núm. 2). ISBN 978-84-393-7848-8.
AA.VV 2008 AA.VV. Conservación preventiva y procedimientos en exposiciones temporales. [Madrid]: Grupo Español del IIC, [2008]. ISBN 978-84-612-6181-9.
VAILLANT1996 Vaillant Callol, Milagros; Valentín Rodrigo, Nieves. Principios básicos de la conservación documental y causas de su deterioro. Madrid: Instituto del Patrimonio Histórico Español, 1996. ISBN 84-8181-150-5.
TACON 2008 Tacón Clavaín, Javier. La conservación en archivos y bibliotecas : prevención y protección. Madrid: Ollero y Ramos, [2008]. ISBN 978-84-7895-252-6.
TACON 2009 Tacón Clavaín, Javier. La restauración en libros y documentos: técnicas de intervención. Madrid: Ollero y Ramos, 2009. ISBN 978-84-7895-257-1.
TACON 2011 Tacón Clavaín, Javier. Soportes y técnicas documentales: causas de su deterioro. Madrid: Ollero y Ramos, 2011. ISBN 978-84-7895-263-2
MC CLEARY 2001 Mc. Cleary, John; Crespo, Luís. El cuidado de libros y documentos : manual práctico de conservación yrestauración. Madrid: Clan, 2001.(Artes y oficios del libro; 2). ISBN 84-89142-51-3.
MAYNÉS 2005 Maynés, Pau. La conservació de col·leccions de fotografies. [Barcelona]: Departament de Cultura, 2005. (Museus. Documentació). ISBN 84-393-6756-2.
PAVÁO 2001 Paváo, Luís. Conservación de colecciones de fotografia. Andalusia: Instituto Andaluz de Patrimonio Histórico, Centro Andaluz de la Fotografía, 2001. (Cuadernos técnicos / Centro Andaluz de Fotografía; 5). ISBN 84-8266-174-4.
SANCHEZ 1999 Sánchez Hernampérez, Arsenio. Políticas de conservación en bibliotecas. Madrid: Arco/Libros, [1999]. ISBN 84-7635-393-6
CALVO 2004 Calvo Torras, M Angeles; Corcuera Marín, Esther. Alteraciones del soporte celulósico provocadas por hongos. Butlletí de Conservació-Restauració del Grup Tècnic. 2004, núm. 47. PH Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico. 2005, núm. 53, p. 18-23.
URGELLÈS 2002 Bello Urgellès, Carme; Borrell Crehuet, Àngels. El patrimonio bibliográfico y documental : claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea, [2002]. (Biblioteconomía y administración cultural; 57). ISBN 84-9704-033-3.
VERGARA 2002 Vergara, José. Conservación y restauración de material cultural en arxivos y bibliotecas. València:Biblioteca Valenciana, 2005. (Colección profesional) 84-482-4252-1.
GASCOIGNE 2004 Gascoigne, Bamber. How to Identify Prints: A Complete Guideto Manual and Mechanical Processes from Woodcut to Inkjet. Thames & Hudson, 2004
LAVÉDRINE 2009 Lavédrine, Bertrand. Photographs of the Past: Process and Preservation. Getty Publications Imprint: Getty Conservation Institute; 2009. ISBN 978-0-89236-957-7
JÜRGENS 2009 Jürgens, Martin C. The Digital Print – Identification and Preservation. Getty Publications, Imprint: Getty Conservation Institute; 2009
WEBGRAFIA
http://www.nedcc.org/free-resources/preservation-leaflets/overview
http://www.unesco.org/
http://www.heritagepreservation.org/
http://www.iccrom.org/
http://www.getty.edu/conservation/
http://www.bl.uk/blpac/publications.html
http://www.bnf.fr/fr/professionnels/conservation.html
https://www.imagepermanenceinstitute.org/
https://www.culturalheritage.org/resources/collections-care
https://www.conservation-wiki.com/wiki/Photographic_Materials
https://www.conservation-wiki.com/wiki/Preventive_Care
https://www.canada.ca/en/conservation-institute.html
https://app.pch.gc.ca/application/cdl-ldc/description-about.app?lang=en
https://ipce.culturaydeporte.gob.es/conservacion-y-restauracion.html
https://collectionstrust.org.uk/wp-content/uploads/2017/03/Museums-Galleries-Commission-Relative-Humidity-and-Temperature-Pattern-Book-2000.pdf
https://www.english-heritage.org.uk/learn/conservation/collections-advice-and-guidance/
L3. Gestió de Projectes
ANDERSON, David J.; CARMICHAEL, Andy. (2016). Essential Kanban condensed. Seattle: Lean Kanban University Press.
BATALLER, Alfons. (s.f.). Gestió de projectes. Barcelona: UOC.
GOODPASTURE, John C. (2016). Project Management The Agile Way, J. Ross Publishing.
GROSSMAN, Scott. (2017). Minimum Viable Product: Master Early Learning and Develop an MVP with Scrum, CreateSpace Independent Publishing Platform.
JAJAMOVICH, MELINA. (2019). Agilidad en 4 estaciones, Temas Grupo Editorial.
LUCAS SANZ, Araceli (2024). Gestión de proyectos, Ideaspropias Editorial.
NOKES, Sebastian; GREENWOOD, Alan. (2006). La guía definitiva de la gestión de proyectos, Pearson Educación, Madrid.
OZGULER, IPEK SAHRA. (2020). The Perspective of Women Project Management Professionals.
PEREÑA BRAND, Jaime. (1996). Dirección y Gestiónde Proyectos, Ed. Díaz de Santos.
SCHWABER, Ken; SUTHERLAND, Jeff. (2020). Scrum guide. Creative Commons. Available at: https://scrumguides.org .
SOSHOBA, ZUZANA. (2016). The great scrummaster, Addison-Wesley Professional.
VV.AA. (2017). Guía de los fundamentos de la gestión de proyectos – Séptima edición. Pensilvania: Project Management Institute.
Microsoft Teams
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |