Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4314949 Psicologia General Sanitària | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha pre-requisits.
La filosofia del TFM és enfrontar l’estudiant amb un problema real d’investigació relacionat amb la psicologia general sanitària, bé sigui unint-se a un equip d’investigació per a contribuir a una línia ja endegada, o bé identificant, amb l’ajuda del/s tutor/s, una necessitat, problema o mancança d’interès sanitari. Per aconseguir aquest propòsit, el TFM situa l’estudiant en posició de desplegar i combinar totes les habilitats desenvolupades fins al moment per tal d'1) resoldre el problema o pregunta que abordi i, d’aquesta manera, 2) demostrar que posseeix la capacitat per a la qual l’acreditarà el MUPGS: la d’utilitzar els seus coneixements i habilitats per resoldre problemes reals.
Durant l'assignatura del TFM I l'estudiant realitzarà, d'acord amb la/les persona/es que tutoritzen el seu treball, el projecte del seu TFM, incloent-hi la cerca d'informació que permeti la definició del problema d'investigació, una versió preliminar de la introducció del TFM i la tria de la metodologia.
El TFM es pot dur a terme mitjançant 3 formats d’acord amb les necessitats, interessos i possibilitats de cada estudiant i del/s seu/s tutor/s. La modalitat de treball ha de ser escollida lliurement per l’estudiant i/o el/s seu/s tutor/s amb la finalitat de poder realitzar un bon TFM, sempre garantint que el TFM sigui factible en el temps estipulat per a la seva durada i que pugui ser presentat per a avaluació i defensat al final del MUPGS (final del tercer semestre).
A. La primera modalitat de treball és la revisió sistemàtica.
La revisió sistemàtica permet sintetitzar i informar sobre l’estat actual de la recerca sobre un tema, utilitzant procediments sistemàtics i explícits d’identificació, selecció i valoració crítica de les investigacions rellevants. A més, les revisions sistemàtiques permeten identificar relacions, contradiccions, absències i inconsistències en la literatura científica, així com suggerir nous treballs per resoldre les problemàtiques plantejades. Les bases a seguir per al desenvolupament d’un treball d’aquest tipus poden consultar-se a la Institució PRISMA (www.prisma-statement.org).
B. El TFM també pot ser un estudi empíric que abordi una pregunta d’investigació rellevant i que prendrà la forma d’un article científic convencional. Aquest format ajuda a l’estudiant a familiaritzar-se amb els processos d’una recerca (disseny, treball de camp, anàlisi estadística, redactat) i pot donar peu a una presentació en un congrés o a una publicació si el resultat final té suficient qualitat. Es recomana disposar d’un tutor o co-tutor metodològic i editar-lo d’acord amb l’estil APA (www.apastyle.org).
C. Finalment, pot tractar-se d’un treball de producte, que inclouria tots aquells treballs l’objectiu dels quals sigui desenvolupar un nou instrument o mètode d’avaluació, una nova modalitat o sistema d’intervenció, la millora d’un procés, nous materials terapèutics, un programa, un tutorial, o qualsevol altra conseqüència palpable amb utilitat directa per a la psicologia sanitària, sigui en relació als pacients o usuaris, als treballadors o agents sanitaris, o bé a altres elements del sistema sanitari susceptibles de beneficiar-se del coneixement psicològic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Acció tutorial | 6 | 0,24 | 2, 9, 3, 7, 4, 5, 1, 6, 10, 8, 12, 13, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de l'informe de viabilitat | 68,5 | 2,74 | 2, 9, 3, 7, 4, 5, 1, 6, 10, 8, 12, 13, 11 |
El TFM compta amb quatre característiques que el distingeixen de les altres assignatures:
1) Té un caràcter eminentment autònom, és a dir, l’estudiant ha d’assumir la major part de les hores que impliquen el seu projecte de TFM.
2) La docència del TFM és no dirigida i es basa en l’acció tutorial. L’estudiant no assisteix a classe sinó que és assistit pel/s seu/s tutor/s i té contacte amb la resta d’estudiants a través de l’aula virtual.
3) Per fer-ho, s’espera que l’estudiant desplegui, desenvolupi i integri un gran nombre de competències desenvolupades prèviament (durant el grau, la resta d'assignatures del MUPGS i el contacte amb els tutors). El TFM ha de ser la prova que l’estudiant pot integrar el que ha après i posar-ho al servei d’abordar una realitat complexa, resoldre problemes, i mostrar que pot seguir amb la seva formació autodidacta.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament de l'informe de viabilitat del TFM | 100 | 0,5 | 0,02 | 2, 9, 3, 7, 4, 5, 1, 6, 10, 8, 12, 13, 11 |
http://www.apastyle.org
www.coneixement.accio.gencat.cat/eines
En aquesta assignatura no es fa servir programari específic
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.