Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 44528 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4316022 Gestió Esportiva / Sport Management OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Ricard Esparza Masana
Correu electrònic:
ricard.esparza@uab.cat

Equip docent

Ricard Esparza Masana

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No hi ha prerequisits


Objectius

El Mòdul de Treball final de màster (TFM) comporta la realització d'un projecte, un estudi, una memòria o un treball en què s'apliquin i es desenvolupin els coneixements, les capacitats, les competències i les habilitats adquirits en els estudis universitaris del màster. En concret els objectius a nivell formatiu són:

• Posar a prova els coneixements i competències adquirides i / o desenvolupades per l'estudiant / a al llarg del màster, fomentant la seva capacitat per resoldre problemes.
• Integrar tota la formació d'aprenentatge vital de l'estudiant que l'ajudi a dirigir el seu projecte de vida personal i professional.
• Desenvolupar competències transversals i específiques, posant èmfasi en la formació global.
• Possibilitar que el mòdul sigui un espai d'intersecció entre el món acadèmic i el món laboral, on es dóna l'inici de la socialització en escenaris reals.
• Promoure la reflexió sobre la incidència en el perfil professional.
• Aprendre a planificar i autogestionar el disseny i execució d'un projecte, dimensionat adequadament objectius a partir dels recursos disponibles (tant personals, com de temps, al mercat, etc.).
• Facilitar que el mòdul sigui un espai de reflexió personal i col·lectiva


Resultats d'aprenentatge

  1. CA11 (Competència) Comunicar conclusions, idees i raonaments basats en els coneixements adquirits, tant per a públics especialitzats com no especialitzats.
  2. CA12 (Competència) Desenvolupar el pensament crític basat en reptes específics del sector esportiu, cercant-hi solucions.
  3. KA18 (Coneixement) Reconèixer els criteris més rellevants per al disseny de treballs acadèmics amb aplicació professional basats en una pregunta d'investigació o repte.
  4. KA19 (Coneixement) Classificar els diferents recursos d'informació que ofereix l'estat de la tècnica, a partir dels quals es pot desenvolupar el treball final de màster amb un objectiu d'aplicació professional.
  5. SA26 (Habilitat) Elaborar un pla d'investigació/negoci relacionat amb la gestió esportiva.
  6. SA27 (Habilitat) Utilitzar els recursos disponibles per a fer presentacions atractives i resumides de dades i resultats.
  7. SA28 (Habilitat) Aplicar les eines informàtiques disponibles per a l'anàlisi de dades i/o altres aspectes d'anàlisi.
  8. SA29 (Habilitat) Dissenyar preguntes d'investigació i/o oportunitats d'anàlisi identificant reptes específics i elaborant plans de desenvolupament i implementació.

Continguts

S'espera que els estudiants treballin de manera autònoma al llarg del procés de TFM; no obstant això, comptaran amb el suport d'un assessor i l'assistència del coordinador del TFM, quan així ho requereixi. Els estudiants també rebran orientació d'un o més experts.

Els estudiants poden triar lliurement una de les dues modalitats següents per al seu TFM:

Projectes de recerca: sota aquesta modalitat, els estudiants seleccionaran una(s) pregunta(s) de recerca, establiran una sèrie d'hipòtesis vinculades a aquesta i realitzaran accions de recerca de base empírica per contrastar aquestes hipòtesis i arribar a conclusions. Els dominis de recerca són nombrosos (biaix cap a l'economia, negocis/gestió, comunicació, etc.).

Projectes de temes empresarials: sota aquesta modalitat, els estudiants seleccionaran un projecte empresarial que presenti una acció/desafiament a abordar; és a dir, els estudiants identificaran un projecte que requereixi una intervenció basada en el coneixement (vinculada als aprenentatges del màster) per ser implementada. Les opcions són nombroses (crear una nova empresa, introduir un nou producte/servei a l'empresa, remodelar l'estructura d'una empresa, emprendre un nou projecte de màrqueting per a una ocasió determinada –per exemple, un campionat–, etc.), vinculant-los a iniciatives d'emprenedoria o intraemprenedoria. La modalitat empresarial també permet que els alumnes treballin sobre reptes reals plantejats per empreses concretes (com si l'alumne estigués desenvolupant un projecte de consultoria per a ells; ho poden sol·licitar els alumnes si troben una empresa amb què puguin col·laborar-hi).


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Sessions de suport 5 0,2
Tipus: Supervisades      
Tutories 8 0,32
Tipus: Autònomes      
Recerca/anàlisis/redacció del TFM 134 5,36

Treball autònom supervisat per un tutor/a (i la col·laboració d'experts en diferents àmbits) a través de reunions i sessions de seguiment.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació del/de la tutor/a 65% 2 0,08 CA11, CA12, KA18, KA19, SA26, SA27, SA28, SA29
Presentació al tribunal 35% 1 0,04 CA11, CA12, KA18, KA19, SA26, SA27, SA28, SA29

El detall de l'avaluació és el que s'estableix a la guia del TFM del programa.


Bibliografia

Hi ha nombrosos exemples de manuals sobre com procedir en relació a un TFM, els quals poden ser d'ajuda als/a les estudiants.

El rol de les referències (bibliografia) en un TFM és molt rellevant. La guia del TFM detalla aspectes sobre com citar-les adequadament.


Programari

Sense requeriments de programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Espanyol anual matí-mixt
(TE) Teoria 5 Anglès anual matí-mixt
(TE) Teoria 10 Espanyol anual matí-mixt