Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313256 Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Domini de l'anglès.
Aquest mòdul té com a objectiu estudiar la transformació de les indústries audiovisuals i els sistemes publicitaris contemporanis, així com les tecnologies i polítiques de comunicació dins de l'escenari de les transformacions digitals. Es tracta de saber delimitar i entendre el pes dels factors econòmics, polítics, industrials, tecnològics, de gestió i d'internet que configuren la complexa realitat del sector audiovisual i publicitari.
A partir dels objectius s'abordaran el canvi que suposa la gestió d'empreses i del coneixement en un entorn digital, el paper de la tecnologia i l'economia com a factors clau en els canvis del sector audiovisual i publicitari contemporani i la reflexió i l'estudi de els principals corrents teòrics que els analitzen, l'anàlisi teòrica de les polítiques i tecnologies de comunicació amb estudi de casos concrets a nivell europeu, estatal i català; l'anàlisi intel·lectual del paper d'internet i l'impacte de les xarxes socials en el sistema audiovisual i publicitari, i, finalment, l'estudi teòric i concret dels canvis de les estructures publicitàries bàsiques per entendre un dels pilars del model de negoci audiovisual .
Temari:
1.- Gestió d'empreses i del coneixement en la societat digital 2,5 ECTS (Josep Ma Martí)
2.- Internet, xarxes socials i el seu impacte en el sector audiovisual 2,5 ECTS (Emilio Fernández)
3.- Canvis en els sistemes publicitaris contemporanis 5 ECTS (Ana Ullod i Quim Puig)
4.- Tecnologia i economia en el sistema audiovisual contemporani 2,5 ECTS (Carles Llorens)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 75 | 3 | 2, 1, 4, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories dels treballs | 70 | 2,8 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i treball autònom de l'alumnat | 100 | 4 | 2, 1, 3, 8, 5, 7, 6 |
Redacció de los trabajos del módulo | 50 | 2 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
La docència s'estructura a partir d'uns seminaris molt espcialitzats i la tutorització de treballs sobre les assignatures del mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Traball Josep Mª Martí | 20% | 1 | 0,04 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
Treball Ana Ullod | 20% | 1 | 0,04 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
Treball Carles Llorens | 20% | 1 | 0,04 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
Treball Emilio Fernández | 20% | 1 | 0,04 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
Treball Joaquín Puig | 20% | 1 | 0,04 | 2, 1, 3, 8, 4, 5, 7, 6 |
Cada professor del mòdul indicarà a l'inici de la seva assignatura el tipus de treball que hauran d'elaborar l'estudiantat i com s'haurà de presentar.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Alvarez del Blanco, Roberto (2011), Neuromarketing, Ed Prentice Hall, Madrid Anderson, Chris. (2008). The Long Tail. Revised and Updated Edition. New York: Hyperion
Balbi, Gabriele i Paolo Maggauda (2018). A history of digital media. Londres: Routledge.
Buckland, Michael Keeble (2017). Information and Society.Cambridge: MIT Press.
Carey, John i Elton, Martin (2010). When media are new. University Michigan Press, Ann Arbor
Christensen, Clayton M. (2016). The innovator's dilemma: when new technologies cause greatfirms to fail, Boston, Massachusetts: Harvard Business Review Press.
Cuilenburg, Jan Van; McQuail, Denis (2003) 'Towards a New Communications Policy Paradigm', European Journal of Communication, 18 (2): 181-207.
Lee, Kai Fu (2018) AI Superpowers: China, Silicon Valley, and the New World Order. Boston: Houghton MifflinHarcourt.
McLuhan, Marshall (1996) Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano. Barcelona: Paidós (original de 1964).
Mueller, Milton (2017). Will the Internet fragment? : sovereignty, globalization and cyberspace. Cambridge, Polity Press.Morozov, Evgeny, (2014). To save everything, click her: the folly of technological solutionism, New York: PublicAffairs
Rogers, Everett M. (2003) Diffusion of Innovations, 5a ed. New York: Free Press. Schmidt, Eric & Cohen, Jared (2014). El Futuro digital, Madrid: Anaya Multimedia.
Scolari, Carlos (2008). Hipermediaciones. Elementos para una Teoría de la Comunicación Digital Interactiva, Barcelona: Gedisa.
Wu, Tim (2011). The Master switch: the rise and fall of information empires, New York, N.Y.: Vintage Books.
No cal dominar cap programari per desenvolupar aquest modul.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 10 | Espanyol | anual | matí-mixt |