Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317520 Estudis Territorials i Planejament | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap específic
En aquesta assignatura es tractaran els continguts clau de la recerca contemporània més avançada de l’anàlisi turística i, més en concret de la planificació i gestió del turisme com activitat que genera reptes i oportunitats. El curs dotarà l'alumnat de les eines conceptuals i metodològiques necessàries per l’anàlisi i la planificació de l’activitat turística en diversos entorns, proporcionant una visió des de la complementarietat i el desenvolupament de territoris multifuncionals.
L'assignatura té un caràcter aplicat i es guia per la metodologia d’aprenentatge per reptes: es tracta d’afrontar problemes reals i complexos identificats pels diferents actors del territori per tal de realitzar una diagnosi adequada i apuntar possibles solucions als problemes detectats. L’aprenentatge per reptes és avui una metodologia àmpliament reconeguda que permet no sols tractar amb casos d’estudi reals, sinó també inserir l’estudiant en entorns en els quals en un futur pot desenvolupar la seva carrera professional. És també una bona oportunitat d’integració i d’experimentació dels coneixements i mètodes adquirits en altres matèries del Màster. Per això, l'eix central és la realització d'un projecte que anomenem Troncal i que es fa coordinadament amb dues assignatures més: Planejament Territorial i Urbà i Ciutat i Espais Metropolitans.
Entenem per troncal la realització d'un exercici pràctic, consistent en el reconeixement i identificació de les característiques urbanes, socials i mediambientals d'un territori per poder implementar projectes i propostes que resolguin els reptes identificats.
Per al curs 2024-25 el títol de la troncal és Turisme i reptes socioterritorials: Planejament i gestió del turisme d’interior al corredor del Vinalopó (Alacant). Aquest territori, sense una delimitació administrativa, respon a una regió natural com és la vall del Vinalopó, on trobem diversos municipis (Villena, Elda, Pretel, Sax, Biar, etc.), més o menys integrats en dinàmiques turístiques, però amb una llarga trajectòria d’adaptació i desenvolupament d’estratègies d’adaptació i reconversió.
El repte plantejat serà, a partir de la identificació de problemàtiques concretes expressades pels actors locals, seleccionar, definir i desenvolupar, de manera col·laborativa, possibles alternatives concretades en propostes i projectes. Es treballarà en petits grups, cadascun dels quals aprofundirà en un aspecte temàtic. Els resultats seran presentats als responsables locals i altres actors de la societat.
En aquesta assignatura es tractaran el temes següents:
1. La Planificació i gestió del turisme en el context actual de policrisis
2. Potencialitats i reptes del turisme com activitat pel desenvolupament territorial
3. Destinacions i modalitats turístiques adequades en territoris diversos
4. Alternatives d'anàlisi del turisme per crear un sector del segle XXI
6. Reconeixement de l'àrea d'estudi
7. Eines per a l'elaboració d'un document de planejament per a la implantació de polítiques turístiques
A començament de curs es facilitarà el programa detallat de l'assignatura
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Cicle de conferències | 12 | 0,48 | CA24, CA25, SA21, CA24 |
Classes i debats | 27 | 1,08 | KA22, KA24, KA25, SA21, KA22 |
Tallers | 25,5 | 1,02 | KA22, KA23, KA39, SA20, SA21, KA22 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball de camp | 26 | 1,04 | CA24, KA22, KA39, SA20, CA24 |
Tutories individuals de grup | 8 | 0,32 | KA39, SA20, SA21, KA39 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació del projecte troncal | 123,5 | 4,94 | CA25, KA22, KA23, KA25, CA25 |
Les activitats formatives es divideix en aquelles dirigides pel professorat (tant a l'aula com fora d'ella), les supervisades seguides pel professorat fora de l'aula, i les autònomes que ha de desenvolupar l'alumnat.
Dins de les activitats dirigides n'hi ha de tres tipus. 1) Classes a l'aula que combinaran les sessions magistrals amb debats. 2) El cicle de conferències (sis en total) i els debats en l'àrea d'estudi (quatre en total). 3) Els tallers de treball, de caràcter pràctic.
Dins de les activitats supervisades es consideren dos tipologies: 1) El treball de camp, que es durà a terme la setmana del 14 al 18 d'octubre; 2) Les tutories grupals de projecte que cada tutor o tutora conduirà.
A començament de l’assignatura el professorat explicarà el protocol de mesures i bones pràctiques de les sortides de camp.
Finalment, l'activitat autònoma consistirà en l'elaboració de totes les fases del projecte troncal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaig | 25% | 0 | 0 | CA24, CA25, KA25 |
Defensa oral del treball troncal | 10% | 3 | 0,12 | CA24, CA25, KA22, KA23, KA24, KA25, KA39, SA20, SA21 |
Memoria del treball troncal | 40% | 0 | 0 | CA24, CA25, KA22, KA23, KA24, KA25, KA39, SA20, SA21 |
Participació activa en el curs | 10% | 0 | 0 | KA23, KA24, KA39 |
Pòster del projecte | 15% | 0 | 0 | KA22, KA24, KA25, KA39 |
La qualificació final de l'assignatura constarà de:
Activitats específiques de l’assignatura: 35%
Projecte troncal: 65%
Per superar l’assignatura serà necessari obtenir una nota igual o superior a 5 tant a l’assaig com a la nota global del projecte troncal.
De no superar-se el 5 serà possible recuperar dues evidències avaluatives:
Per tenir dret a la recuperació s’hauran d’haver presentat totes les evidències relacionades amb el projecte troncal.
Aquell alumnat que no hagi presentat totes les evidències del projecte troncal serà NO AVALUABLE
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
MOLT IMPORTANT:
El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.
Les activitats d'avaluació qualificades amb 0 per irregularitats comeses per l'estudiant no espodran recuperar.
Aquesta assignatura NO preveu el sistema d’avaluació única
El professorat donarà les referències bibliogràfiques específiques per a cada sessió.
Bibliografia recomanada:
Office i Sig (ArcGis i Qgis).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |