Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4317584 Innovació Infermera Aplicada a la Vulnerabilitat i la Salut | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs
En aquest mòdul els/les estudiants adquiriran les competències per a la detecció i maneig de les situacions de vulnerabilitat en persones adultes joves i grans des de la perspectiva infermera.
Models avançats de cures a la cronicitat i dependència
Prefragilidad i fragilitat
Patologies neurodegeneratives
Demència i dolor
Cultura de seguretat del pacient
Models d’atenció a la cronicitat/envelliment dins l’entorn d’atenció primaria.
Efectivitat i cost-efectivitat de la gestió de casos
Síndrome de la persona cuidadora
Immortalitat simbòlica
Fatiga per compassió del/a professional sanitari/a
Cures infermeres centrats en la diversitat
Alteracions funcionals i diversitat funcional
Grups minoritaris en edat adulta i vellesa
La comunitat gitana
Immigració
Pobresa
Persones sense llar
Diversitat sexual i de gènere
Malalties de transmissió sexual (MTS)
Cures infermeres en situació de violència
Violència de gènere
Violènciaobstètrica
Treball sexual
La salut mental i la malaltia mental
Els / les infermers/es com a grup vulnerable
Concepte de salut mental greu/sever
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb trastorns mentals
Noves estratègies professionals a la xarxa de salut mental
Cures d'infermeria en salut mental en persones amb discapacitat intel·lectual
Salut mental i adiccions
Sexualitat en persones amb transtorn mentals severs
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals presencials | 32 | 1,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Seminaris presencials de resolució de problemes/casos/exercicis | 13 | 0,52 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'informes | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 82 | 3,28 | 2, 3, 4 |
Durant el segon semestre del curs 22-23 s'impartirà un total de 45 hores de docència presencial en format de classe magistral i seminaris impartit pel departament d'infermeria, el departament de psiquiatria i de medicina Legal i altres experts en el tema. Els seminaris seran de resolució de problemes/casos/exercicis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa en classes presencial i/o virtual | 10 | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Entrega d'informes/treballs | 75 | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Foros de discussió virtual | 15 | 2 | 0,08 | 4, 5 |
El sistema d’avaluació s’organitza en 3 apartats cada un dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
Fòrums de discussió virtual(15%) S’avaluarà la participació i la qualitat de les aportacions als fòrums de discussió virtual.
Assistència i participació activa a classe (10%) S’avaluarà l’assistència i participació a les classes presencials. L’assistència a les sessions presencials són obligatòries, l’alumnat ha d’assistir a un mínim del 71,4%. En cas contrari l’avaluació del mòdul correspondrà un NP.
Entrega d'informes/treballs (75%) S’hauran de lliurar 5 treballs escrits, la mitjana ponderada dels treballs suposarà un 75% de la nota final. El no lliurament d’un treball suposa un qualificació de 0 en aquell treball. No s’admetrà treballs fora de termini.
La qualificació final correspon a la suma dels apartats anteriors. Es demana un mínim de 5 en la mitjana ponderada de les 3 activitats avaluatives per superar el mòdul.
En cas de que el mòdul estigui suspès, l’estudiant tindrà que matricular-se de nou al mòdul a la propera edició del màster. En aquest cas, no es guardarà cap nota de les proves avaluatives.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Clegg A, Young Y, Lliff S, Olde-Rikkert M, Rockwood K. Frailty in elderly people. Lancet. 2013 Mar 2; 381(9868):752-62.
Randazzo G, Brown Z. Transitioning FromVolume to Value: A Strategic Approach to Design and Implementation. NursAdm Q [Internet]. 2016 [cited 2018 Aug 22];40(2):130–6.
Ruiz J, Dent E, Morley J, Merchant R, Beilby J, Beard J, Tripathy C, Sorin M, Andrieu S, Aprahamian I, Arai H, Aubertin-Leheudre M, Bauer, J, Cesari M, Chen LK, Cruz-Jentoft A, Barreto P, Dong B, Ferrucci L, Vellas B. 2020. Screening for andManagingthePersonwithFrailty in PrimaryCare: ICFSR ConsensusGuidelines. TheJournal of Nutrition Health andAging. 24. 920-927.
Vallejo Ruiloba J. Introducción a la psicopatología y la psiquiatría. 8a ed. Barcelona : Elsevier; 2015.
Vieta i Pascual E, Ayuso Mateos JL, Arango López C. Manual diagnóstico y estadístico de los trastornosmentales : DSM-5. 5a ed. Madrid, [etc.] : Médica Panamericana; 2014.
Campillo-Artero C, Ortún V. Cost-effectiveness Analysis: Why and How. Rev Esp Cardiol (Engl Ed). 2016;69(4):370-3. doi: 10.1016/j.rec.2016.01.012.
Incremental Cost-Effectiveness Ratio (ICER) [online]. (2016). York; York Health Economics Consortium; 2016. https://yhec.co.uk/glossary/incremental-cost-effectiveness-ratio-icer/
Berdud M, Ferraro J, Towse A. A theory on ICER pricing and optimal levels of cost-effectiveness thresholds: a bargaining approach. Front Health Serv. 2023 Aug 24;3:1055471. doi: 10.3389/frhs.2023.1055471.
O'Mahony JF. Does Cost-Effectiveness Analysis Really Need to Abandon the Incremental Cost-Effectiveness Ratio to Embrace Net Benefit? Pharmacoeconomics. 2020 Aug;38(8):777-779. doi: 10.1007/s40273-020-00931-5.
No hi ha requisits
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 101 | Català/Espanyol | anual | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 101 | Català/Espanyol | anual | matí-mixt |